Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet Igår kl. 08:09:02

(intressant nog är dom första reklamfilmerna animerad av samma studio som gjorde "Djungeldjuret Hugo" och "Asterix och Vikingarna")

Jag hade en bok där karaktärernas namn nämndes, men jag kan inte hitta den online.......

Nåja, här är några förslag.

BR;
- Annica Smedius.
- Annelie Bhagavan.
- Mimmi Sandén.

Dockan;
- Maria Rydberg.
- Annika Rynger.
- Mikaela Tidermark Nelson.

Nallen;
- Pontus Gustafsson.
- Olli Markenros.
- Joakim Jennefors.
- Peter Haber.

Röda bollen;
???

Tåget;
- Håkan Mohede.

Ring-leksaken;
???
Green;
- Sharon Dyall.
- Maria Rydberg.
- Annica Smedius.
- Annika Herlitz.
- Myrra Malmberg.

Dom borde verkligen komma tillbaka till Sverige........
Minns den där julreklamen, vilken nostalgi att titta tillbaka på :D

Nighty11x

Citat från: Will Siv skrivet Igår kl. 08:09:02- Sharon Dyall.
- Maria Rydberg.
- Annica Smedius.
- Annika Herlitz.
- Myrra Malmberg.

Åh det är ju ganska bra förslag tycker jag, Annica Snedius funderade jag själv på men tyckte helt enkelt inte att det passade jättebra.

Även fast jag önskar att dem gjort fler reklamer i Sverige tror jag det är omöjligt vid tillfället eftersom Mars lagligt inte får använda m&m's loggan i Sverige pga att Mondelez lagt Svensk trademark på det lilla m:et. (Skulle gissa att det är därför man använder en logga med stora M istället här i Sverige samt att man tagit bort ikonen från karaktärerna på påsen)
Så här ser Svenska påsarna ut

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet Igår kl. 08:09:02

(intressant nog är dom första reklamfilmerna animerad av samma studio som gjorde "Djungeldjuret Hugo" och "Asterix och Vikingarna")

Jag hade en bok där karaktärernas namn nämndes, men jag kan inte hitta den online.......

Nåja, här är några förslag.

BR;
- Annica Smedius.
- Annelie Bhagavan.
- Mimmi Sandén.

Dockan;
- Maria Rydberg.
- Annika Rynger.
- Mikaela Tidermark Nelson.

Nallen;
- Pontus Gustafsson.
- Olli Markenros.
- Joakim Jennefors.
- Peter Haber.

Röda bollen;
???

Tåget;
- Håkan Mohede.

Ring-leksaken;
???
Green;
- Sharon Dyall.
- Maria Rydberg.
- Annica Smedius.
- Annika Herlitz.
- Myrra Malmberg.

Nåja, det närmaste jag kan komma på är Magnus Ehrner som Nallen. Jag minns också den med Jultomten, men i den reklamen minns jag att han hade en annan röst. Två dubbningar för en reklam, va? (Det var nog visst Steve Kratz som var Tomten i den om jag inte har fel, eller så var det så han lät och att jag har glömt för länge sedan, men jag vet inte...) 

Jo, förresten. Jag är osäker på hur jag inte kom på det förut, men, ja, i efterhand så kom jag även på några förslag åt denna. 

Dockan:
Tuvalisa Rangström 
Jessica Liedberg 
Carla Abrahamsen
Citat från: Nighty11x skrivet Igår kl. 07:29:32Förresten, om det hade dubbats fler M&Ms reklamer till Svenska (vad jag vet av har bara 2 av reklamerna dubbats till Svenska), vilka hade ni satt i rollerna som Red och Yellow samt möjligen andra karaktärer?

Själv så hade min rollista sett ut så här
Red - Johan Hedenberg (Kanske lite konstigt val men jag tror det kan funka)
Yellow - Allan Svensson (Från och med vilket år dessa hypotetiskt hade börjat - 2019), osäker på mitt val av ersättare
Blue - Andreas Nilsson
Green - Osäker
Crispy - Kim Sulocki
Jag minns att jag fick frågan att komma på roller för dessa, och jag är osäker på vilka som har dubbat dessa karaktärerna för övrigt, men, nåja...

Dessa kom jag på:

Red:
Mats Qviström
Peter Sjöquist

Yellow:
Magnus Mark

Blue:
Pablo Cepeda

Green:
Louise Raeder

Orange/Crispy:
Joakim Jennefors