Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Will Siv och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Cecilia Schiöld-Olin hade passat till följande karaktärer;

- Dorothy Gale = Trollkarlen Från Oz (om hon hade gjort rollen 1993)

- Faline som barn + andra djurungar = Bambi (om hon hade gjort rollen på 1980-talet)

- Anne-Marie = Änglahund (om hon hade gjort rollen 1990)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Citat från: Marcusen skrivet 23 maj 2023 kl. 23:09:19Förutom att han var ett barn eller inte ens född när dessa dubbades så kan jag väl hålla med dig.

När har jag påstått sådant? (jag menar utifall att karaktärerna skulle medverka i eventuella sammanhang utöver filmerna)

Disneyfantasten

Rune Ek hade passat till döljande karaktärer;

- Trötter = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Tuffy = Lady och Lufsen

- Buzzie = Djungelboken

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Lars Ekborg hade passat till följande karaktärer;

- George Banks = Mary Poppins

Disneyfantasten

Acke Svensson hade passat till följande karaktärer;

- en av Piraterna = Peter Pan

- Bert = Svärdet i Stenen

- Akela = Djungelboken

- Billy Boss = Aristocats

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Kerstin Andeby hade passat till följande karaktärer;

- en av Sjöjungfruna = Peter Pan

- Amelia = Aristocats

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Ida Nolemo hade passat till följande karaktärer;

- Storasyster Kanin = Robin Hood

- Marie = Aristocats

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Peter Krantz hade passat till följande karaktärer;

- Bambi som vuxen = Bambi

Några fler förslag?

Skokaka

Jonas Leksell:
Asterix

Dante Zia:
Kråkan Jeremy

Frej Lindqvist:
Jim Kråka

Cecilia Schiöld-Olin:
Marie från Aristocats

Rune Ek:
Jebidiah Allardyce "Kakan" Farnsworth

Lars Ekborg:
Emelius Browne

Acke Svensson:
Kapten från Pongo och de 101 dalmatinerna

Kerstin Andeby:
Lady Kluck

Ida Nolemo:
Faline som barn

Peter Krantz:
Lufsen

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2023 kl. 23:12:17När har jag påstått sådant? (jag menar utifall att karaktärerna skulle medverka i eventuella sammanhang utöver filmerna)
Han kanske kunde göra rollerna om filmerna dubbades om?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 24 maj 2023 kl. 00:05:11Han kanske kunde göra rollerna om filmerna dubbades om?
Jag tänkte mer på något i stil med typ Hos Musse eller någonting sånt.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 24 maj 2023 kl. 00:02:08Jonas Leksell:
Asterix

Dante Zia:
Kråkan Jeremy

Frej Lindqvist:
Jim Kråka

Cecilia Schiöld-Olin:
Marie från Aristocats

Rune Ek:
Jebidiah Allardyce "Kakan" Farnsworth

Lars Ekborg:
Emelius Browne

Acke Svensson:
Kapten från Pongo och de 101 dalmatinerna

Kerstin Andeby:
Lady Kluck

Ida Nolemo:
Faline som barn

Peter Krantz:
Lufsen
Jag gissar att du tog Asterix då jag hade med Prosit i mitt inlägg och båda gjorts av Bert-Åke Varg?

Jag gissar att du tog Jeremy då jag hade med Fagin i mitt inlägg och båda gjorts av Dom DeLouise?

Jag gissar att du i fallet med Marie tänkte om Cecilia hade gjort rollen i samband med nypremiären på bio 1994?

Jag gissar att du tog Kakan då Jim Barney som gjorde Slinky också gjorde den karaktären?

Jag gissar att du tog Emelius Browne då jag hade med Mr Banks i mitt inlägg och båda görs av samma skådespelare? (jag ska villigt erkänna att jag inspirerades av forumsmedlemmen Eriksson när jag hade med Mr Banks)

Jag gissar att du tog Kapten då jag hade med Billy Boss i mitt inlägg och båda gjordes av Thurl Ravenscroft?

Jag gissar att du tog Lady Kluck då jag hade med Amelia i mitt inlägg och båda görs av Carole Shelley?

Jag gissar att din idé om Ida Nolemo som Faline hade varit om KM Studio hade gjort en dubbning av filmen i samband med nypremiären på bio 1993? (som också är orsaken till att du tidigare hade med Mariam Wallentin på 1990-talet)

(det är också av samma orsak som jag hade med Marie och Storasyster Kanin i mina inlägg med Ida och Mariam, i Storasysterns fall om filmen hade dubbats om till VHS-utgåvan 1994 och i Maries fall om filmen hade dubbats om till nypremiären på bio 1994, sen hade jag med Eilonwy i mitt inlägg med Mariam då jag tänkte utifall att KM hade dubbat om filmen till VHS-releasen 1998)

Jag gissar att du tog Lufsen då jag hade med Bambi som vuxen i mitt inlägg och båda gjorts av Pontus Gustafsson?

(när jag kom på Peter Krantz så gällde min tanke om Bambi hade dubbats om till nypremiären 1993 och han var med i Mupparnas Julsaga som dubbades samma år där han gjorde Fred, varifrån jag fick inspirationen, detsamma gäller även Mattias Palm tidigare i fallet med Ceremonimästaren ifall KM hade dubbat om Törnrosa i samband med nypremiären på bio 1995 då han samma år gjorde Wiggins i Pocahontas, samt att jag också kom på Jasmine Wigartz som Drottning Leah då hon samma år gjorde Perdita i Dalmatinerna och Blå Fen i Pinocchio)

Då är jag nyfiken: hur kom du på Frej Lindqvist som Jim Kråka?

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2023 kl. 23:00:26Jonas Leksell hade passat till följande karaktärer;

- Prosit = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Dizzie = Djungelboken

- Otto = Robin Hood

Några fler förslag?
Jag vet inte ven  Jonas Leksell  är.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2023 kl. 23:02:13Dante Zia hade passat till följande karaktärer;

- Joe = Lady och Lufsen

- Fagin = Oliver och Gänget

- Jacquimo = Tummelisa

Några fler förslag?
Jag känner inte till honom.

Är han släkt med Oscar Zia ?