Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Sofia Källgren hade passat till följande karaktärer;

- Anastasia

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Gunilla Backman hade passat till följande karaktärer;

- Askungen

- Törnrosa

- Shantis sångröst = Djungelboken

- Ariel = Den Lilla Sjöjungfrun

- Barbie

- Azenath = Josef Drömmarnas Konung

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Jörgen Lantz hade passat till följande karaktärer;

- Terrier = De 101 Dalmatinerna

- Sixten = Robin Hood

- Ugglan = Bernard och Bianca

- Piggsvin = Micke och Molle

- Gurgi = Taran och Den Magiska Kitteln

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Sture Hovstadius hade passat till följande karaktärer;

- Trötter = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Major Domus = Törnrosa

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Sten Ljunggren hade passat till följande karaktärer;

- Trötter = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Kapten = De 101 Dalmatinerna

- Akela = Djungelboken

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Håkan Serner hade passat till följande karaktärer;

- Blyger = Snövit och De Sju Dvärgarna

- en av Piraterna = Peter Pan

- Dizzie = Djungelboken

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Thomas Oredsson hade passat till följande karaktärer;

- Farbror Albert = Mary Poppins

Disneyfantasten

Gun Wållgren hade passat till följande karaktärer;

- Rosen = Alice i Underlandet

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Lena Nyman hade passat till följande karaktärer;

- Drottning Leah = Törnrosa

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Helge Skoog hade passat till följande karaktärer;

- Herr Snoops = Bernard och Bianca

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Janne "Loffe" Carlsson hade passat till följande karaktärer;

- Kloker = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Geppetto = Pinocchio

- Kung Stefan = Törnrosa

- Kapten = De 101 Dalmatinerna

- Akela = Djungelboken

- Lampie = Peter och Draken Elliot

Några fler förslag?

Skokaka

Monica Nordqvist:
Vixie

Max Von Sydow:
Valrossen

Leppe Sundevall:
Bror Kanin

Arne Källerud:
Cyril Proudbottom

Mille Schmidt:
Kanin från Nalle Puh

Barbro Nordin:
Ellen från Mary Poppins

Tor Isedal:
Bagheera

Martin Ljung:
Claude Frollo

Sofia Källgren:
Jasmine

Gunilla Backman:
Zelda

Jörgen Lantz:
Roquefort

Sture Hovstadius:
Buzzie

Sten Ljunggren:
I-or

Håkan Serner:
Hit-Hat

Thomas Oredsson:
Kung Candy

Gun Wållgren:
Amelia Gabble

Lena Nyman:
Gudmodern

Helge Skoog:
Killer

Janne "Loffe" Carlsson:
Merlin

Elios

Citat från: Skokaka skrivet 25 april 2023 kl. 22:12:23Sofia Källgren:
Jasmine
Hon var förra året med Filip och Fredriks Alla mot Alla där hon bildade lag ihop med Magnus Betnér. Sen så har hon även varit med i det programmet under Momentet dödskalendarium där hon sjunger under tiden det visas som i Oscarsgalan när dem från senaste året gått bort så visar dom här några kända personer eller kanske förlorade platser eller bortgångna saker så ska dom tävlande gissa rätt år och närmast vinner då ju förstås.  ::) ???

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 25 april 2023 kl. 22:12:23Monica Nordqvist:
Vixie

Max Von Sydow:
Valrossen

Leppe Sundevall:
Bror Kanin

Arne Källerud:
Cyril Proudbottom

Mille Schmidt:
Kanin från Nalle Puh

Barbro Nordin:
Ellen från Mary Poppins

Tor Isedal:
Bagheera

Martin Ljung:
Claude Frollo

Sofia Källgren:
Jasmine

Gunilla Backman:
Zelda

Jörgen Lantz:
Roquefort

Sture Hovstadius:
Buzzie

Sten Ljunggren:
I-or

Håkan Serner:
Hit-Hat

Thomas Oredsson:
Kung Candy

Gun Wållgren:
Amelia Gabble

Lena Nyman:
Gudmodern

Helge Skoog:
Killer

Janne "Loffe" Carlsson:
Merlin

Frågor;

- i fallet med Vixey förmodar jag att inspirationen kommer från Marian?

- i fallet mes Bror Kanin förmodar jag att det är för att Bertil Engh gjorde hans röst i en Sing Along VHS och Bertil har även spelat Kung Louie?

- jag antar att du tog Bagheera för att jag hade med Sir Hector i mitt inlägg och båda spelas av Sebastian Cabot?

(jag hade med Hector och Admiral Boom i mitt inlägg med inspiration av två karaktärer, dels Caius Bonus och dels Guld-Ivar Flinthjärta)

- jag antar att du tog Jasmine då filmen Aladdin kom ut ett år efter Skönheten och Odjuret?

- jag antar att du tog Buzzie då J. Pat O'Malley som gör den karaktärens röst också gör Otto?

- jag antar att du tog Kung Candy då den karaktären är inspirerad av Hattmakaren?

(att jag hade med Farbror Albert i mitt inlägg beror på Ed Wynn som också var Hattmakaren)

- jag antar att du tog Gudmodern då jag hade med Drottning Leah i mitt inlägg och båda gjordes av Verna Felton?

- jag antar att du tog Zelda då hårfärgen är detsamma som Tummelisas?

- hur kom du på Valrossen hos Max Von Sydow, Cyril Proudbotton hos Arne Källerud (talade Cyril ens någonsin?), Kanin hos Mille Schmidt, Ellen hos Barbro Nordin, Frollo hos Martin Ljung, Roquefort hos Jörgen Lantz, Ior hos Sten Ljunggren, Håkan Serner hos Hit-Hat, Amelia hos Gun Wållgren, Killer hos Helge Skoog och Janne "Loffe" Carlsson hos Merlin?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 april 2023 kl. 23:03:06Frågor;

- i fallet med Vixey förmodar jag att inspirationen kommer från Marian?

- i fallet mes Bror Kanin förmodar jag att det är för att Bertil Engh gjorde hans röst i en Sing Along VHS och Bertil har även spelat Kung Louie?

- jag antar att du tog Bagheera för att jag hade med Sir Hector i mitt inlägg och båda spelas av Sebastian Cabot?

(jag hade med Hector och Admiral Boom i mitt inlägg med inspiration av två karaktärer, dels Caius Bonus och dels Guld-Ivar Flinthjärta)

- jag antar att du tog Jasmine då filmen Aladdin kom ut ett år efter Skönheten och Odjuret?

- jag antar att du tog Buzzie då J. Pat O'Malley som gör den karaktärens röst också gör Otto?

- jag antar att du tog Kung Candy då den karaktären är inspirerad av Hattmakaren?

(att jag hade med Farbror Albert i mitt inlägg beror på Ed Wynn som också var Hattmakaren)

- jag antar att du tog Gudmodern då jag hade med Drottning Leah i mitt inlägg och båda gjordes av Verna Felton?

- jag antar att du tog Zelda då hårfärgen är detsamma som Tummelisas?

- hur kom du på Valrossen hos Max Von Sydow, Cyril Proudbotton hos Arne Källerud (talade Cyril ens någonsin?), Kanin hos Mille Schmidt, Ellen hos Barbro Nordin, Frollo hos Martin Ljung, Roquefort hos Jörgen Lantz, Ior hos Sten Ljunggren, Håkan Serner hos Hit-Hat, Amelia hos Gun Wållgren, Killer hos Helge Skoog och Janne "Loffe" Carlsson hos Merlin?
1: Svar hos Vixey och Marian, Bagheera och Sir Hector, Kung Candy och Hattmakaren, och Gudmodern och Drottning Leah: Ja. ;)

2: Dels utav detta och jag tyckte höra att de delade en Engelsk röst?

3: Jag tänkte just mer på att Jasmine och Odette båda spelades av Liz Callaway för just deras sångröster. Kanske Sofia hade funkat som Jasmines sångröst...

4: Jag tänkte mest på att du hade Trötter som ett tillägg, och Stig Grybe va' både honom och Buzzie.

5: Jag tänkte egentligen på att du hade prinsessor i den här delen, så...

6: Jag tänkte på Valrossen då han har en mörk röst. Tyckte att han kanske kunde passa i den här rollen, också. Förresten, tror du att Max Von Sydow kunde passa som Mufasa? Eller, dålig idé?... Jag valde Cyril Proudbottom då han och Överste Hathi båda delar en Engelsk röst: J. Pat O'Malley! Tyckte det vore logiskt. Och jo, han ha' talat vad jag vill minnas. Kanin hos Mille Schmidt eftersom både han och Blyger dubbades av Charlie Elvegård, och Mille var ju Blyger, så... Och jag valde Ellen eftersom du hade Tant Näbbmus som ett förslag, och Hermione Baddeley va' ju båda karaktärerna. Du hade Shere Khan som ett exempel hos Martin Ljung, och jag inspirerades av att Tony Jay gjorde rösterna till både Shere Khan och Frollo. Jag inspirerades av Sixten från Robin Hood som du hade som ett förslag, inte är bara både han och Roquefort möss, utan Hans Lindgren dubbade båda av dom, även. Så därför tror jag att Jörgen kunde dubba även Roquefort. Sten Ljunggren har väl en mörk röst, och nu så är ju I-or mest dyster medan Trötter är ju, tja, trött, såklart. Men jag tycker att de är lika då de ä' väl... Rikti' långsamma? Äh, vad tusan menar jag? Och lol, Lord Tim Hudson gjorde rösterna till både Dizzie OCH Hit-Hat (Dessa var väl även hans ända röstroller OCH övriga roller i film har jag för mig, han var i inget annat, verkar det som, tyvärr...) Och du hade ju Dizzie som ett förslag, så... Och jag tänkte väl på att Amelia har en sån mogen röst, eller, var det Abigail? ??? Och Killer eftersom jag tycker att han är lik Herr Snoops, eftersom du tog bara upp honom som ett exempel. Han har ju glasögon och är en skurks assistent, men de är ju inte lika onda... Förresten, jag tror även att Johan Ulveson kunde passa som Herr Snoops, i min åsikt, i hela fall... ::) Och så Merlin till slut, jag tänkte på att du hade med äldre karaktärer, och Merlin är ju en sådan, så... Det låter som en passande roll, undrar i hela fall jag och tycker...