Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Mikael Samuelsson hade passat till följande karaktärer;

- Den Hornkrönte Kungen = Taran och Den Magiska Kitteln

- Rothbart = Svanprinsessan

- Rasputin = Anastasia

- Hopper = Ett Småkryps Liv

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Mariam Wallentin hade passat till följande karaktärer;

- Marie = Aristocats

- Storasyster Kanin = Robin Hood

- Eilonwy = Taran och Den Magiska Kitteln

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Björn Kjellman hade passat till följande karaktärer;

- Stuart Little

- Kevin Shepherd = 102 Dalmatiner

- Milo James Thatch = Atlantis

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Anders Pontén hade passat till följande karaktärer;

- Trötter = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Collien = De 101 Dalmatinerna

- Sir Pelinor = Svärdet i Stenen

- Herr Dawes Sr = Mary Poppins

- Nalle Puh

- Akela = Djungelboken

- Onkel Waldo = Aristocats

- Broder Tuck = Robin Hood

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Mattias Palm hade passat till följande karaktärer;

- Ceremonimästaren = Törnrosa

- Sergeant Rapp = De 101 Dalmatinerna

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Heléne Lundström hade passat till följande karaktärer;

- Perdita = De 101 Dalmatinerna

- Odette = Svanprinsessan

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Jasmine Wigartz hade passat till följande karaktärer;

- Prissy = Dumbo

- Matte = Lady och Lufsen

- Drottning Leah = Törnrosa

- Vinthunden = Änglahund

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Eric Donell hade passat till följande karaktärer;

- Wiggins = Pocahontas

- Skrik/Panik (den gröne av dem) = Herkules

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Johanna Ljungberg Di Sivo hade passat till följande karaktärer;

- Lena och en av Sjöjungfruna = Peter Pan

- Shantis sångröst = Djungelboken

- Tummelisa

- Barbie

- Azenath = Josef Drömmarnas Konung

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Margareta Sjödin hade passat till döljande karaktärer;

- Kängu = Nalle Puh

Några fler förslag?

Skokaka

Hanny Schedin:
Fru Jumbo

Johan Schinkler:
Ärkediakon

Divina Sarkany:
Audrey Rocio Ramirez

Linus Wahlgren:
Hacke Hackspett

Nick Atkinson:
Tito

Vicki Benckert:
Ludmilla

Carl Billquist:
Henri Duva

Kayo Shekoni:
Prinsessan Fiona

Diana Nunez:
Fantasin

Sif Ruud:
Mormor från Looney Tunes

Yvonne Lombard:
Madame Mim

Beppe Wolgers:
Sullivan från Brisby och Nimhs hemlighet

Karin Miller:
Lady

Mikael Samuelsson:
Kapten Krok

Mariam Wallentin:
Faline/Feline

Björn Kjellman:
Larry Daley

Anders Pontén:
Filurkatten

Mattias Palm:
Kapten Krok och Georg Darling

Hélene Lundström:
Vitani (vuxen)

Jasmine Wigartz:
Gudmodern

Eric Donell:
Rosa Pantern

Johanna Ljungberg Di Sivo:
Alice

Margareta Sjödin:
Mor Mus

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 26 april 2023 kl. 22:33:55Hanny Schedin:
Fru Jumbo

Johan Schinkler:
Ärkediakon

Divina Sarkany:
Audrey Rocio Ramirez

Linus Wahlgren:
Hacke Hackspett

Nick Atkinson:
Tito

Vicki Benckert:
Ludmilla

Carl Billquist:
Henri Duva

Kayo Shekoni:
Prinsessan Fiona

Diana Nunez:
Fantasin

Sif Ruud:
Mormor från Looney Tunes

Yvonne Lombard:
Madame Mim

Beppe Wolgers:
Sullivan från Brisby och Nimhs hemlighet

Karin Miller:
Lady

Mikael Samuelsson:
Kapten Krok

Mariam Wallentin:
Faline/Feline

Björn Kjellman:
Larry Daley

Anders Pontén:
Filurkatten

Mattias Palm:
Kapten Krok och Georg Darling

Hélene Lundström:
Vitani (vuxen)

Jasmine Wigartz:
Gudmodern

Eric Donell:
Rosa Pantern

Johanna Ljungberg Di Sivo:
Alice

Margareta Sjödin:
Mor Mus

Jag antar att du tog Fru Jumbo då jag hade kompletterat med med alla Verne Feltons karaktärer i mitt inlägg och hon gav den korta replik som Fru Jumbo hade i filmen?

Jag antar att du tog Henri Duva då Christopher Plummer som gör rösten till Baron Natt också gör rösten till den karaktären?

Jag antar att du tog Fantasin (som jag utgår ifrån åsyftas som en av böckerna i Pagemaster Den Magiska Resan) p.g.a. Whoopi Goldberg?

Jag antar att du tog Lady då Barbara Luddy som gör den karaktären också gör Änkan Kanin?

Jag antar att du tog Filurkatten då jag hade med Nalle Puh i mitt inlägg och båda gjordes av Sterling Holloway?

Jag antar att du inspirerades av Marsupilami i fallet med Rosa Pantern?

Jag antar att du tog Alice då jag hade med Lena i mitt inlägg och båda gjordes av Kathryn Beaumont?

Jag antar att du tog Mor Mus då jag hade med Kängu i mitt inlägg och båda gjordes av Barbara Luddy?

Får jag fråga: hur kom du på Audrey hos Divina Sarkany, Hacke Hackspett hos Linus Wahlgren, Tito hos Nick Atkinson, Prinsessan Fiona hos Kayo Shekoni, Madame Mim hos Yvonne Lombard, Sullivan hos Beppe Wolgers, Kapten Krok hos Mikael Samuelsson, Kapten Krok och George Darling hos Mattias Palm, Vitani hos Heléne Lundström och Gudmodern hos Jasmine Wigartz?

Vem är förresten Larry Daley nu igen?

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 april 2023 kl. 23:02:42Jag antar att du tog Fru Jumbo då jag hade kompletterat med med alla Verne Feltons karaktärer i mitt inlägg och hon gav den korta replik som Fru Jumbo hade i filmen?

Jag antar att du tog Henri Duva då Christopher Plummer som gör rösten till Baron Natt också gör rösten till den karaktären?

Jag antar att du tog Fantasin (som jag utgår ifrån åsyftas som en av böckerna i Pagemaster Den Magiska Resan) p.g.a. Whoopi Goldberg?

Jag antar att du tog Lady då Barbara Luddy som gör den karaktären också gör Änkan Kanin?

Jag antar att du tog Filurkatten då jag hade med Nalle Puh i mitt inlägg och båda gjordes av Sterling Holloway?

Jag antar att du inspirerades av Marsupilami i fallet med Rosa Pantern?

Jag antar att du tog Alice då jag hade med Lena i mitt inlägg och båda gjordes av Kathryn Beaumont?

Jag antar att du tog Mor Mus då jag hade med Kängu i mitt inlägg och båda gjordes av Barbara Luddy?

Får jag fråga: hur kom du på Audrey hos Divina Sarkany, Hacke Hackspett hos Linus Wahlgren, Tito hos Nick Atkinson, Prinsessan Fiona hos Kayo Shekoni, Madame Mim hos Yvonne Lombard, Sullivan hos Beppe Wolgers, Kapten Krok hos Mikael Samuelsson, Kapten Krok och George Darling hos Mattias Palm, Vitani hos Heléne Lundström och Gudmodern hos Jasmine Wigartz?

Vem är förresten Larry Daley nu igen?
1: Du har rätt i de flesta, men... Åh, jag tänkte mer på att Rosa Pantern och Panik båda spelades av Matt Frewer, då du hade med honom i ditt förslag. Och ja, jag hade annars Margareta Sjödin i rollen som henne förut, så då skulle det passa...

2: Tyckte väl att Divina kunde göra en bra insats som Audrey. Och eftersom Niclas Wahlgren dubbade Hacke Hackspett så tyckte jag att hans bror Linus också kunde bli godkänd i rollen. Jag tror att Nick kunde vara Tito eftersom jag tänkte på Titos personlighet, och jag tyckte att det kanske skulle funka... Av vad jag har hört så har Sally Dworsky, som gjorde Nalas sångröst, också gjort Fionas sångröst. Okej, om detta verkligen är sant... Antingen kan hon passa som sångröst eller funka även när hon talar... Tyckte väl att Yvonne skulle funka som Madame Mim då hon är i rätt ålder? Jag tycker att det är trist att Beppe inte dubbade så mycket, men jag var desperat för att tänka ut en roll jag tyckte att han kunde passa till innan han dog, och jag själv tyckte att han hade kanske förmågan att ändra sin röst till den här karaktären eller något... Bo Maniette dubbade ju både Jafar och Kapten Krok, så då tyckte jag att Krok kunde ha Jafars röst som han gjorde i den första filmen. Tro det eller ej, men Hans Conried som gjorde rösten till Ceremonimästaren (som du tog upp) var även Kapten Krok och Georg Darling. Så då tänkte jag på det sättet, såklart. :D Vitani i den här rollen är egentligen en gammal idé, trodde det skulle funka eftersom jag tyckte det passade? Och jag tänkte på Verna Felton igen, då du tog Drottning Leah som ett exempel och Verna var även Gudmodern.

(Var förresten på väg att skriva det sista svaret, men nåja, Simon hann först. ;))

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 26 april 2023 kl. 23:26:501: Du har rätt i de flesta, men... Åh, jag tänkte mer på att Rosa Pantern och Panik båda spelades av Matt Frewer, då du hade med honom i ditt förslag. Och ja, jag hade annars Margareta Sjödin i rollen som henne förut, så då skulle det passa...

2: Tyckte väl att Divina kunde göra en bra insats som Audrey. Och eftersom Niclas Wahlgren dubbade Hacke Hackspett så tyckte jag att hans bror Linus också kunde bli godkänd i rollen. Jag tror att Nick kunde vara Tito eftersom jag tänkte på Titos personlighet, och jag tyckte att det kanske skulle funka... Av vad jag har hört så har Sally Dworsky, som gjorde Nalas sångröst, också gjort Fionas sångröst. Okej, om detta verkligen är sant... Antingen kan hon passa som sångröst eller funka även när hon talar... Tyckte väl att Yvonne skulle funka som Madame Mim då hon är i rätt ålder? Jag tycker att det är trist att Beppe inte dubbade så mycket, men jag var desperat för att tänka ut en roll jag tyckte att han kunde passa till innan han dog, och jag själv tyckte att han hade kanske förmågan att ändra sin röst till den här karaktären eller något... Bo Maniette dubbade ju både Jafar och Kapten Krok, så då tyckte jag att Krok kunde ha Jafars röst som han gjorde i den första filmen. Tro det eller ej, men Hans Conried som gjorde rösten till Ceremonimästaren (som du tog upp) var även Kapten Krok och Georg Darling. Så då tänkte jag på det sättet, såklart. :D Vitani i den här rollen är egentligen en gammal idé, trodde det skulle funka eftersom jag tyckte det passade? Och jag tänkte på Verna Felton igen, då du tog Drottning Leah som ett exempel och Verna var även Gudmodern.

(Var förresten på väg att skriva det sista svaret, men nåja, Simon hann först. ;))

Okej, och eftersom Simon hann före dig, så undrar jag: hur kom du på Larry hos Björn Kjellman?

(en del av de jag frågar om tror jag kan funka, men jag frågar för att vara säker)

(gällande Beppe Wolgers, så tror jag att ni säkert redan listat ut varför Fiskande Björnen är med i mitt inlägg?)