Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Monsieur Hulot och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Anni-Frid Lyngstad hade passat till följande karakrärer;

- Nora = Peter och Draken Elliot

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Yumi hade passat till döljande karaktärer;

- Lola Kanin = Looney Tunes

- Giddy = Dumbo

- Petronella = Askungen

- Adella = Den Lilla Sjöjungfrun

- Jessie = Toy Story 2

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Anders Linder hade passat till följande karaktärer;

- Bombom = Micke och Molle

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Lena-Maria Gårdenäs hade passat till följande karakrärer;

- Barsångerskan Miss Kitty = Mästerdetektiven Basil Mus

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Maud Hyttenberg hade passat till följande karaktäerer;

- Häxan = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Lena Gogan = Peter och Draken Elliot

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Pernilla August hade passat till följande karaktärer;

- Bo Peep = Toy Story

- Sarah Hawkins = Skattkammarplaneten

Några fler förslag?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 juli 2023 kl. 21:30:35Christian Hedlund hade passat till följande karaktärer;

(Skokaka tog upp honom förut men jag gör det iallafall)

- Musse Pigg

- Blyger och Prosit = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Nalle Puh

- Dizzie = Djungelboken

Några fler förslag?
Visa detta för honom vet jag  ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Leila Trulsen hade passat till följande karaktärer;

- Giddy = Dumbo

- Adella = Den Lilla Sjöjungfrun

- Goldie = Rock-A-Doodle

- Krista = Ferngully Den Sista Regnskogen

- Marina = Pingvinen och Lyckostenen

- Isabela Madrigal = Encanto

Några fler förslag?

gstone

gstone

Hur låter Lena Maria Gårdenås och Anders Linder ?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 juli 2023 kl. 22:00:41Maud Hyttenberg hade passat till följande karaktäerer;

- Häxan = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Lena Gogan = Peter och Draken Elliot

Några fler förslag?
Har du hört hur Maud Hyttenberg låter någon  ?

Skokaka

Norea Sjöquist:
Toadette

Margaretha Krook:
Gammelmor Pilrot

Eva Bysing:
Ursula

Christian Hedlund:
Snurre Sprätt och Daffy Anka

Linn Ehrner:
Ariel

Magnus Härenstam:
Jeppe eller Hjalle (Den smala av dom)

Brasse Brännström:
Jeppe eller Hjalle (Den tjocka av dom)

Eva Rameus:
Snövit

Jan Jönsson:
Krypet/Krälar'n

Anni-Frid Lyngstad:
Häxan

Yumi:
Pärlan

Anders Linder:
Shun-Gon

Lena-Maria Gårdenäs:
Dixie

Maud Hyttenberg:
Gåsmor från Fantastiska Wilbur

Pernilla August:
Sarabi

Leila Trulsen:
Sasha La Fleur

Saknade verkligen detta, ärligt talat. Och ja, det verkar ironiskt med det där om att Wallace Shawn är två rektorer, så...

Och du tog upp de personerna som jag hade förut och några utav mina förslag, ser jag. Resten som jag kom på hos dom kunde också funka...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 11 juli 2023 kl. 23:03:52Norea Sjöquist:
Toadette

Margaretha Krook:
Gammelmor Pilrot

Eva Bysing:
Ursula

Christian Hedlund:
Snurre Sprätt och Daffy Anka

Linn Ehrner:
Ariel

Magnus Härenstam:
Jeppe eller Hjalle (Den smala av dom)

Brasse Brännström:
Jeppe eller Hjalle (Den tjocka av dom)

Eva Rameus:
Snövit

Jan Jönsson:
Krypet/Krälar'n

Anni-Frid Lyngstad:
Häxan

Yumi:
Pärlan

Anders Linder:
Shun-Gon

Lena-Maria Gårdenäs:
Dixie

Maud Hyttenberg:
Gåsmor från Fantastiska Wilbur

Pernilla August:
Sarabi

Leila Trulsen:
Sasha La Fleur

Saknade verkligen detta, ärligt talat. Och ja, det verkar ironiskt med det där om att Wallace Shawn är två rektorer, så...

Och du tog upp de personerna som jag hade förut och några utav mina förslag, ser jag. Resten som jag kom på hos dom kunde också funka...

Nu ska vi se, Jeppe & Hjalle för deras dynamik, Ariel för att jag hade med Tummelisa i mitt inlägg, Shun-Gon för att jag hade med Bombom i mitt inlägg och båda gjorts av Paul Winchell?

Då är jag nyfiken på hur du kom på resten?

Slutligen ber jag om ursäkt för att jag inte gjort detta på länge, jag saknade också detta, det är så många personer jag skrivit så det blir svårt att hålla koll på vilka man tagit och inte tagit.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 11 juli 2023 kl. 23:03:52Eva Bysing:
Ursula

Tant Rik e som en mänsklig version av Ursula,seriöst undrar jag om de var inspirationen.Båda karaktärerna e lika hemska men har olika motiv

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 juli 2023 kl. 23:12:25Nu ska vi se, Jeppe & Hjalle för deras dynamik, Ariel för att jag hade med Tummelisa i mitt inlägg, Shun-Gon för att jag hade med Bombom i mitt inlägg och båda gjorts av Paul Winchell?

Då är jag nyfiken på hur du kom på resten?

Slutligen ber jag om ursäkt för att jag inte gjort detta på länge, jag saknade också detta, det är så många personer jag skrivit så det blir svårt att hålla koll på vilka man tagit och inte tagit.
Åh, just det ja. På tal om det... Är det säkert att du har inte tagit upp dessa personerna förut?

Men jo, dina gissningar stämmer. Också så tänkte jag på Fille och Rulle från tecknade Karlsson på taket när jag hade Magnus och Brasse som Jeppe och Hjalle, då de är två tjuvar.

Angående de andra:

Norea Sjöquist som Toadette: Norea har ju en ljus röst (eller brukade nog i hela fall) och hon skulle då passa bra som en liten tjej Toad, då hon har ju en ljus röst.

Margaretha Krook som Gammelmor Pilrot: Då hon är väl gammal nog att passa rollen eftersom hon borde passa som gamla karaktärer.

Eva Bysing som Ursula: Då jag tänkte på Tant Rik, och hon ser ju ut som Ursula.

Christian Hedlund som Snurre Sprätt och Daffy Anka: Då jag tyckte att han kunde nog kanske funka bra som ikoniska karaktärer, och jag tog ju redan upp andra karaktärer hos honom förut, och eftersom du tyckte att han kunde passa som Musse Pigg så tyckte jag att han också kunde vara Snurre, då det vore ironiskt, men också eftersom Christian kan göra bra imitationer. De har ju bara en Svensk röst som dom annars delar, Steve Kratz, och jag tror nog att Christian kunde funka lika bra som Daffy som sagt och båda av dom delar ju ändå röster, så...

Eva Rameus som Snövit: Det var svårt att tänka på någon på grund av Evas Skånska. Men då tyckte jag att hon kunde vara med i Disneys första film då hon såklart var vid liv på den tiden. Men okej, om Magnus och Brasse är Jeppe och Hjalle, borde Eva vara Cruella, då? ???

Jan Jönsson som Krypet/Krälar'n: Eftersom du hade Blyger och Bartolomeus som förslag, och alla dessa tre dubbades av Mille Schmidt.

Anni-Frid Lyngstad som Häxan: Då ditt förslag, Nora, dubbades av Helena Brodin, och hon dubbade ju också Häxan.

Yumi som Pärlan: Då du hade Lola Kanin som ett förslag, och båda dubbades av Lena Ericsson.

Lena-Maria Gårdenäs som Dixie: Eftersom Lena-Maria sjunger, och Dixie gör ju också det.

Maud Hyttenberg som Gåsmor: Eftersom både Gåsmor och Häxan dubbades av Hjördis Petterson.

Pernilla August som Sarabi: Eftersom både Sarabi och Plio spelades av Alfre Woodard på Engelska.

Och Leila Trulsen som Sasha La Fleur: Då du hade karaktärer som Pernilla Wahlgren dubbade.