Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Rakel Wärmländer hade passat till följande karaktärer;

- Vanessa = Den Lilla Sjöjungfrun

- Saleen = Aladdin TV-serien

- Eris = Sinbad Legenden om De Sju Haven

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Liv Mjönes hade passat till följande karaktärer;

- Basker-tjej = En Extremt Långbent Film

- Tigrinnan = Kung Fu Panda

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Cecilia Ljung hade passat till följande karaktärer;

- Blå Fen = Pinocchio

- Faline som vuxen = Bambi

- Shantis sångröst = Djungelboken

Några fler förslag?

Skokaka

Åke Lundqvist:
Kråkan Jeremy

Mats Ågren:
Otto från Robin Hood

Torbjörn Harr:
Roquefort

Bengt Bauler:
Dwayne LaFontant

Nina Sosunoff:
Unikitty

Thomas Lundqvist:
Mason

Sara Denward:
Låten "En värld full av liv"

Anna Blomberg:
Kängu

Dogge Doggelito:
Moto Moto

Doreen Denning:
En av korna från Pongo och de 101 dalmatinerna

Laila Adéle:
Otto från SvampBob: Svamp på rymmen

Ester Sjögren:
Shanti

Rakel Wärmländer:
Miriam

Liv Mjönes:
Maleficent

Cecilia Ljung:
Prinsessan Zelda

Nu undrar jag förresten hur du kommer på skådespelare i varje omgångar. Tänker du att de har något gemensamt eller kommer du på slumpmässiga skådespelare? ???

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 30 augusti 2023 kl. 21:12:56Åke Lundqvist:
Kråkan Jeremy

Mats Ågren:
Otto från Robin Hood

Torbjörn Harr:
Roquefort

Bengt Bauler:
Dwayne LaFontant

Nina Sosunoff:
Unikitty

Thomas Lundqvist:
Mason

Sara Denward:
Låten "En värld full av liv"

Anna Blomberg:
Kängu

Dogge Doggelito:
Moto Moto

Doreen Denning:
En av korna från Pongo och de 101 dalmatinerna

Laila Adéle:
Otto från SvampBob: Svamp på rymmen

Ester Sjögren:
Shanti

Rakel Wärmländer:
Miriam

Liv Mjönes:
Maleficent

Cecilia Ljung:
Prinsessan Zelda

Nu undrar jag förresten hur du kommer på skådespelare i varje omgångar. Tänker du att de har något gemensamt eller kommer du på slumpmässiga skådespelare? ???

Först och främst, för att svara på din fråga om hur jag kommer på skådespelare i omgångar: jag analyserar noggrant tidigare listor av personer för att inte råka ta samma personer om igen, när jag kommer på karaktärer som varje person hade passat till utgår jag ifrån dels utseende och personlighet, dels röstlikhet och röstkaraktär, dels egna tankar och gamla idéer, dels originalröster, dels liknande karaktärer, ect.

Nå, för att gå över till mina gissningar;

- hos Åke Lundqvist så tog du Jeremy då jag hade med Fagin i mitt inlägg och båda gjorts av Dom DeLouise?

(p.g.a. det vill jag även lägga till Itchy av samma orsak, tror även han hade passat som Otto ur Robin Hood)

- hos Mats Ågren så gissar jag att du tog Otto då jag hade med Valrossen, Översten och Överste Hathi och alla fyra gjorts av J. Pat O'Malley)

(jag måste säga att jag inte tänkte så långt, jag utgick från Riddaren Ragnar i Häxan Surtant, som Mats spelar som "synlig" skådespelare, Ragnar är egentligen inte sur och arg av sig, det bara låter så, och så tycker nag det låter med Överste Hathi och Napoleon också, sen är båda militära karaktärer och Ragnar är som sagt riddare, Översten är också militär, även om Valrossen inte är militär så delar han ändå röst med både Översten och Överste Hathi i original)

- hos Torbjörn Harr så gissar jag att du tog Roquefort då alla karaktärer i mitt inlägg gjorts av Hans Lindgren?

(jag kom på en till som jag glömde: Elefanten ur Sängknoppar och Kvastskaft, som är en gammal idé från min sida, men jag tror iallafall att han hade passat, tror även han hade passat som Gammelsmurfen)

- hos Sara Denward så gissar jag att du tog En Värld Full Av Liv för att jag hade med Georgette i mitt inlägg och Meta Roos gjort båda?

(jag måste säga att jag inte tänkte så långt, utgick mest ifrån hur humlan Marimba i Hotell Kantatell lät, som Sara spelar, och utifrån det tycker jag mig höra en viss likhet med Madame Medusas röst, och eftersom jag tycker att Georgette på en del ställen låter en del som Medusa så hade jag med henne som förslag också)

- hos Anna Blomberg så gissar jag att du tog Kängu då jag hade med Magdalena i mitt inlägg och båda gjorts av Barbara Luddy?

(jag måste säga att jag inte tänkte så långt, jag tänkte mer på hur hon lät som Monstret Margit i Häxan Surtant, som hon gestaltar som "synlig" skådespelare: därav de två karaktärer jag nämnde i mitt inlägg, å andra sidan ser hennes "riktiga" ansikte annorlunda ut mot Margit, så det är möjligt att hon låter annorlunda "i verkligheten" också)

- när det gäller Doreen Denning så tänkte jag utifall hon hade regisserat sådana dubbningar av Alice i Underlandet och Peter Pan, jag gissar att du gjorde detsamma med Korna i Dalmatinerna?

- nu har jag fortfarande inte sett Svampbob Fyrkant Svamp på Rymmen, men är inte Otto ett kill-namn? (Laila Adéle är ju ändå en kvinna), jag vet inte ens vem Otto är... (hur kom du på den idén förresten?

- det där med Rakel Värmländer som Miriam, jag minns att du tidigare i tråden nämnde att Miriam och Scarlett Overkill har samma röst i original och att det är orsaken till ditt val?

- angående Liv Mjönes, så gissar jag att det är för att jag hade med Tigrinnan i mitt inlägg och båda görs av Angelina Jolie? (och att det alltså är just den versionen av karaktären du syftar på)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 augusti 2023 kl. 21:39:44Först och främst, för att svara på din fråga om hur jag kommer på skådespelare i omgångar: jag analyserar noggrant tidigare listor av personer för att inte råka ta samma personer om igen, när jag kommer på karaktärer som varje person hade passat till utgår jag ifrån dels utseende och personlighet, dels röstlikhet och röstkaraktär, dels egna tankar och gamla idéer, dels originalröster, dels liknande karaktärer, ect.

Nå, för att gå över till mina gissningar;

- hos Åke Lundqvist så tog du Jeremy då jag hade med Fagin i mitt inlägg och båda gjorts av Dom DeLouise?

(p.g.a. det vill jag även lägga till Itchy av samma orsak, tror även han hade passat som Otto ur Robin Hood)

- hos Mats Ågren så gissar jag att du tog Otto då jag hade med Valrossen, Översten och Överste Hathi och alla fyra gjorts av J. Pat O'Malley)

(jag måste säga att jag inte tänkte så långt, jag utgick från Riddaren Ragnar i Häxan Surtant, som Mats spelar som "synlig" skådespelare, Ragnar är egentligen inte sur och arg av sig, det bara låter så, och så tycker nag det låter med Överste Hathi och Napoleon också, sen är båda militära karaktärer och Ragnar är som sagt riddare, Översten är också militär, även om Valrossen inte är militär så delar han ändå röst med både Översten och Överste Hathi i original)

- hos Torbjörn Harr så gissar jag att du tog Roquefort då alla karaktärer i mitt inlägg gjorts av Hans Lindgren?

(jag kom på en till som jag glömde: Elefanten ur Sängknoppar och Kvastskaft, som är en gammal idé från min sida, men jag tror iallafall att han hade passat, tror även han hade passat som Gammelsmurfen)

- hos Sara Denward så gissar jag att du tog En Värld Full Av Liv för att jag hade med Georgette i mitt inlägg och Meta Roos gjort båda?

(jag måste säga att jag inte tänkte så långt, utgick mest ifrån hur humlan Marimba i Hotell Kantatell lät, som Sara spelar, och utifrån det tycker jag mig höra en viss likhet med Madame Medusas röst, och eftersom jag tycker att Georgette på en del ställen låter en del som Medusa så hade jag med henne som förslag också)

- hos Anna Blomberg så gissar jag att du dog Kängu då jag hade med Magdalena i mitt inlägg och båda gjorts av Barbara Luddy?

(jag måste säga att jag inte tänkte så långt, jag tänkte mer på hur hon lät som Monstret Margit i Häxan Surtant, som hon gestaltar som "synlig" skådespelare: därav de två karaktärer jag nämnde i mitt inlägg, å andra sidan ser hennes "riktiga" ansikte annorlunda ut mot Margit, så det är möjligt att hon låter annorlunda "i verkligheten" också)

- när det gäller Doreen Denning så tänkte jag utifall hon hade regisserat sådana dubbningar av Alice i Underlandet och Peter Pan, jag gissar att du gjorde detsamma med Korna i Dalmatinerna?

- nu har jag fortfarande inte sett Svampbob Fyrkant Svamp på Rymmen, men är inte Otto ett kill-namn? (Laila Adéle är ju ändå en kvinna), jag vet inte ens vem Otto är... (hur kom du på den idén förresten?

- det där med Rakel Värmländer som Miriam, jag minns att du tidigare i tråden nämnde att Miriam och Scarlett Overkill har samma röst i original och att det är orsaken till ditt val?

- angående Liv Mjönes, så gillar jag att det är för att jag hade med Tigrinnan i mitt inlägg och båda görs av Angelika Jolie? (och att det alltså är just den versionen av karaktären du syftar på)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
Okej, då förstår jag. ;)

Du gissar rätt på hur jag tänker, men jag tänkte att ta upp en grupp med karaktärer hos Doreen Denning för du gjorde ju också det, och jag tror att hon inte dubbade mycket, så...

Otto från Svamp på rymmen är en robot skapad av Sandy. Jag vet inte om karaktären är en kille eller en tjej, robotar brukar ju ändå vara könlösa... Att namnet är maskulint är väl för att låta som "Auto" tror jag... Men i hela fall, jag tog upp denna karaktären eftersom Awkwafina gjorde rösten, som också gjorde rösterna till Sisu, Fröken Tarantel och Måsart i live-action. OM Laila dubbade Otto vet jag inte, denna karaktären står inte med i listan, men jag tog upp Otto som sagt på grund av dessa anledningarna. Och så nämnde jag två "Otton" i denna omgången, lol. ;D

Bengt Bauler som Dwayne LaFontant: Eftersom Thomas Haden Church gjorde rösten till honom, som också spelade Lyle van de Groot från Djungel-George som Bengt Bauler dubbade.

Nina Sosunoff som Unikitty: Som jag nämnde förut så gjorde Tara Strong rösterna till både Unikitty och Adella, och du hade ju med henne som ett förslag. Också att Emelie Clausen dubbade båda, ironiskt nog. ;)

Thomas Lundqvist som Mason: Eftersom jag tycker att han låter som Christian Fex, och jag kommer ihåg att Thomas spelade ju Åke från Hotell Kantarell, jag hör i hela fall en liten likhet med Thomas och Christian...

Dogge Doggelito som Moto Moto: Eftersom will.i.am gjorde rösten till honom, som också gjorde rösten till Pedro från Rio som Dogge Doggelito dubbade.

Ester Sjögren som Shanti: Eftersom Mae Whitman gjorde rösten till henne, som också gjorde rösten till Darma från Rock Dog som Ester Sjögren dubbade.

Och Cecilia Ljung som Prinsessan Zelda: Eftersom du hade Faline som vuxen som ett förslag, och både hon och Zelda dubbades av Louise Raeder. ;D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 30 augusti 2023 kl. 23:22:49Thomas Lundqvist som Mason: Eftersom jag tycker att han låter som Christian Fex, och jag kommer ihåg att Thomas spelade ju Åke från Hotell Kantarell, jag hör i hela fall en liten likhet med Thomas och Christian...
Åke T Grönkvist!Har Thomas Lundkvist dubbat nåt?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 30 augusti 2023 kl. 23:35:22Åke T Grönkvist!Har Thomas Lundkvist dubbat nåt?
Osäker över detta, men kanske inte...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 30 augusti 2023 kl. 23:22:49Okej, då förstår jag. ;)

Du gissar rätt på hur jag tänker, men jag tänkte att ta upp en grupp med karaktärer hos Doreen Denning för du gjorde ju också det, och jag tror att hon inte dubbade mycket, så...

Otto från Svamp på rymmen är en robot skapad av Sandy. Jag vet inte om karaktären är en kille eller en tjej, robotar brukar ju ändå vara könlösa... Att namnet är maskulint är väl för att låta som "Auto" tror jag... Men i hela fall, jag tog upp denna karaktären eftersom Awkwafina gjorde rösten, som också gjorde rösterna till Sisu, Fröken Tarantel och Måsart i live-action. OM Laila dubbade Otto vet jag inte, denna karaktären står inte med i listan, men jag tog upp Otto som sagt på grund av dessa anledningarna. Och så nämnde jag två "Otton" i denna omgången, lol. ;D

Bengt Bauler som Dwayne LaFontant: Eftersom Thomas Haden Church gjorde rösten till honom, som också spelade Lyle van de Groot från Djungel-George som Bengt Bauler dubbade.

Nina Sosunoff som Unikitty: Som jag nämnde förut så gjorde Tara Strong rösterna till både Unikitty och Adella, och du hade ju med henne som ett förslag. Också att Emelie Clausen dubbade båda, ironiskt nog. ;)

Thomas Lundqvist som Mason: Eftersom jag tycker att han låter som Christian Fex, och jag kommer ihåg att Thomas spelade ju Åke från Hotell Kantarell, jag hör i hela fall en liten likhet med Thomas och Christian...

Dogge Doggelito som Moto Moto: Eftersom will.i.am gjorde rösten till honom, som också gjorde rösten till Pedro från Rio som Dogge Doggelito dubbade.

Ester Sjögren som Shanti: Eftersom Mae Whitman gjorde rösten till henne, som också gjorde rösten till Darma från Rock Dog som Ester Sjögren dubbade.

Och Cecilia Ljung som Prinsessan Zelda: Eftersom du hade Faline som vuxen som ett förslag, och både hon och Zelda dubbades av Louise Raeder. ;D

Jag har aldrig sett Rock Dog (isåfall kan jag ha glömt det), det är iallafall ingen serie jag har koll på alls, men Mae Whitman gjorde även Tingeling.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 september 2023 kl. 20:05:11Jag har aldrig sett Rock Dog (isåfall kan jag ha glömt det), det är iallafall ingen serie jag har koll på alls, men Mae Whitman gjorde även Tingeling.
Det är egentligen en film.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  1 september 2023 kl. 20:05:55Det är egentligen en film.

Googlade just och jag har aldrig sett filmen, jag visste inte ens att den fanns...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 augusti 2023 kl. 17:04:16Åke Lundqvist hade passat till följande karaktärer;

- Blyger = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Dizzie = Djungelboken

- Lafayette = Aristocats

- Kaninen = Bernard och Bianca

- Bartolomeus = Mästerdetektiven Basil Mus

- Fagin = Oliver och Gänget

Några fler förslag?
Har tyckte att han borde dubba.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 augusti 2023 kl. 17:13:28Torbjörn Harr hade passat till följande karaktärer;

- Glader = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Vita Kaninen = Alice i Underlandet

- Herr Smee = Peter Pan

Några fler förslag?
Jag tycker också han borde dubbad  :)👍

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 augusti 2023 kl. 17:34:11Anna Blomberg hade passat till följande karaktärer;

- Petronella = Askungen

- Magdalena = Törnrosa

Några fler förslag?
Hon var väldigt bra som skurken i Familjen Addams (2019) 😁👍

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 augusti 2023 kl. 17:34:11Anna Blomberg hade passat till följande karaktärer;

- Petronella = Askungen

- Magdalena = Törnrosa

Några fler förslag?
Madge Nelson i Minioner

Stella i Hitta Nemo 

Gladys Sharp i På andra sidan häcken