Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2023 kl. 20:25:45Kristen Saabye ska vara känd för att vara ganska envis och styra med järnhand så det var nog inget specifikt utan bara överlag.
Så det var inte spesfik sak om grällade om ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2023 kl. 20:25:45Kristen Saabye ska vara känd för att vara ganska envis och styra med järnhand så det var nog inget specifikt utan bara överlag.
styra med järnhand låter väldigt otrevligt.

Undrar om det hon vill vara poestivet eller negativet för dubbningarna ???

gstone

Var hon ond ? ???

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 oktober 2023 kl. 20:39:53styra med järnhand låter väldigt otrevligt.

Undrar om det hon vill vara poestivet eller negativet för dubbningarna ???
Järnhand var kanske lite att överdriva men hon ville ha det på sitt sätt.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2023 kl. 20:43:02Järnhand var kanske lite att överdriva men hon ville ha det på sitt sätt.
Var hon en rättvis ledare som Mufasa eller en grym och orättvis en som Scar ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 oktober 2023 kl. 20:48:50Var hon en rättvis ledare som Mufasa eller en grym och orättvis en som Scar ?
Världen är inte svart och vit, riktiga människor är oftast inte på den mörka eller ljusa sidan och onda eller goda.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2023 kl. 20:56:49Världen är inte svart och vit, riktiga människor är oftast inte på den mörka eller ljusa sidan och onda eller goda.
Jag är autistisk  ;)

gstone

Den här tråden har fått mig att inse hur sjukt många bra dubbar det finns och har funnits i Sverige genom åren 😁🥰🤩👏❗️

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 oktober 2023 kl. 17:14:51Gunnar Uddén skulle passa som Sultanen och Dr Dawson.
För att Val Bettin som gjorde båda också gjorde Geppetto i Shrek?

Disneyfantasten

Jag kom att tänka på det igår, fyra personer hade passat till karaktären Jeager Clade (Searchers pappa alltså Ethans farfar): Gunnar Ernblad (må han vila i frid), Per Sandborgh, Bengt Järnblad och Urban Wrethagen.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 oktober 2023 kl. 10:54:38För att Val Bettin som gjorde båda också gjorde Geppetto i Shrek?
Precis 👍

Dock är det prästen i Shrek  ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 oktober 2023 kl. 10:54:38För att Val Bettin som gjorde båda också gjorde Geppetto i Shrek?
Val Bettin har också spelar Janes pappa ( Professoren) i en del Tarzan Dataspel.

När original skådespelaren inte var tillgänglig.

Dock är det Jeff Benett som gör rollen i tv serien ;)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 oktober 2023 kl. 10:55:47Jag kom att tänka på det igår, fyra personer hade passat till karaktären Jeager Clade (Searchers pappa alltså Ethans farfar): Gunnar Ernblad (må han vila i frid), Per Sandborgh, Bengt Järnblad och Urban Wrethagen.
Förmodligen också Göran Berlander.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 10 februari 2023 kl. 22:21:33Jag tror att Louise Raeder skulle passa som Dot,hon hade nog varit bättre än dom som spelar henne i uppföljarna eller om Media Dubb hade dubbat första filmen. Tycker jag
Och då borde väl Irene Lindh vara Kängurun och Gunnar Ernblad som den där ugglan, förmodligen.

gstone

Den dagen Irene Lindh slutar kan Vicki B få ta över tantrollerna ;D ;)