Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Monsieur Hulot och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Magnus Samuelsson hade passat till följande karaktärer;

- Hamm = Toy Story

- Loppan = Ett Småkryps Liv

- Yeti = Monsters Inc

- Fiskstim = Hitta Nemo

- Undergrävaren = Superhjältarna

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Leif Ahrle hade passat till följande karaktärer;

- Flaps = Djungelboken

Några fler förslag?

Skokaka

Andreas Rothlin Svensson:
Scratch 

Jonas Karlström:
Gabby Gator 

Isabel Skarby:
Tryffelina Kolaström 

Pablo Cepeda:
Banzai 

Johan Lindqvist:
Pongo 

Peter Dalle:
Fagin 

Mia Benson: (Förresten, här skrev du "tillfallande" men jag vet att du menade "till följande" ;))
Häxan från Modig 

Göran Berlander:
Rico 
(Förresten, jag ser att jag inspirerade dig om det där med Jeager Clade. :)

Magnus Samuelsson:
Mack 

Leif Ahrle:
Dr. Äppelkind

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 november 2023 kl. 22:23:36Andreas Rothlin Svensson:
Scratch

Jonas Karlström:
Gabby Gator

Isabel Skarby:
Tryffelina Kolaström

Pablo Cepeda:
Banzai

Johan Lindqvist:
Pongo

Peter Dalle:
Fagin

Mia Benson: (Förresten, här skrev du "tillfallande" men jag vet att du menade "till följande" ;))
Häxan från Modig

Göran Berlander:
Rico
(Förresten, jag ser att jag inspirerade dig om det där med Jeager Clade. :))

Magnus Samuelsson:
Mack

Leif Ahrle:
Dr. Äppelkind
Okej, då ska vi se...

- det där med Tryffelina Kolaström, jag förmodar att det är för att hon har samma originalröst som Avsky? (som jag hade med i mitt inlägg) (jag minns att du sa detta förut)

- det där med Banzai, jag förmodar att det är för att både han och Tito görs av Cheech Marin?

(jag fick idén med Tito i tråden förut för att Tito talar spanjorska)

- det där med Fagin för att han gjort Jeremy och båda görs av Dom DeLouise?

- det där med Mack av samma anledning som karaktärerna i mitt inlägg? (John Ratzenberger)

- då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

- vilka karaktärer är förresten Scratch och Gabby Gator nu igen?

- vilken Rico syftar du på? Gäller det Rico från Kogänget eller Rico från Madagaskar?

(Och jo, det var den där fördömda autokorrigeringen som varit i farten igen)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 november 2023 kl. 22:33:36Okej, då ska vi se...

- det där med Tryffelina Kolaström, jag förmodar att det är för att hon har samma originalröst som Avsky? (som jag hade med i mitt inlägg) (jag minns att du sa detta förut)

- det där med Banzai, jag förmodar att det är för att både han och Tito görs av Cheech Marin?

(jag fick idén med Tito i tråden förut för att Tito talar spanjorska)

- det där med Fagin för att han gjort Jeremy och båda görs av Dom DeLouise?

- det där med Mack av samma anledning som karaktärerna i mitt inlägg? (John Ratzenberger)

- då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

- vilka karaktärer är förresten Scratch och Gabby Gator nu igen?

- vilken Rico syftar du på? Gäller det Rico från Kogänget eller Rico från Madagaskar?

(Och jo, det var den där fördömda autokorrigeringen som varit i farten igen)
Precis hur jag tänkte med dessa. ;) (Samt att Anders Öjebo är även både Tito och Banzai.)

Scratch är från Adventures of Sonic the Hedgehog och jag kom på honom då du hade Tuppen Holger som ett förslag, då Scratch är en robot-tupp. Och Gabby Gator är en alligator som jämnt försöker att äta upp Hacke Hackspett. Jag tog med honom för att karaktärerna du hade som förslag har lite "korkade röster" vilket Gabby annars också gör. Förresten, Wally Gator kan också vara ett förslag då han inspirerades av Gabby...

Johan Lindqvist som Pongo: Eftersom Hans Lindgren dubbade både Pongo och Långben och senare så tog ju Johan över rollen som Långben så han kunde vara också Pongo, förresten så är båda även hundar.

Mia Benson som Häxan: Eftersom hon spelades av Julie Walters på engelska som också var Ellen i Mary Poppins kommer tillbaka och Mia dubbade ju henne.

Göran Berlander som Rico: Jag syftade på karaktären från Madagaskar. Men han kunde kanske även passa som Rico från Kogänget också. Jag tänkte på att du hade med Jerry Jumbeaux Jr. som ett förslag, på engelska så spelades han utav John DiMaggio som också var Rico.

Och Leif Ahrle som Dr. Äppelkind: Eftersom han spelades på engelska utav Henry Gibson som också gjorde rösten till Wilbur i Fantastiska Wilbur som Leif dubbade.

Disneyfantasten

Jag har ännu ett tillägg till Laura Ukaj: Månskära ur Frost 2, nu minns jag inte hur Sofia Pekkäri låter eller hur karaktärens originalröst låter men jag tycker att hennes röst kan passa till karaktärens utseende.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet  6 november 2023 kl. 20:11:06Dick Eriksson kunde passa som både Chiefen och Svamphjärna.
Jag syftar dock uppenbarligen på hajarna från Freddi Fisk. Tror att Andreas Nilsson kunde även funka som Chiefen...

Och på tal om Jan Modin, som togs upp förut: i samma spel så kunde han passa som Herman, Professor Sjöstjärna och den orangea piratfisken. De två första måste vara dubbade av samma person och kanske också den sistnämnda... Jag tyckte att de lät VÄLDIGT likt Jan Modin. Piratfisken har dock en dialekt eller bara en piratröst så det är lite svårt att avgöra, men jag som sagt tror att Jan Modin kunde funka hos honom, också... Den enda dubbaren i spelet som jag känner till är (uppenbarligen) Jan Åström som är Bruno. De andra är tyvärr obekanta för mig...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  8 november 2023 kl. 00:43:19Jag syftar dock uppenbarligen på hajarna från Freddi Fisk. Tror att Andreas Nilsson kunde även funka som Chiefen...

Och på tal om Jan Modin, som togs upp förut: i samma spel så kunde han passa som Herman, Professor Sjöstjärna och den orangea piratfisken. De två första måste vara dubbade av samma person och kanske också den sistnämnda... Jag tyckte att de lät VÄLDIGT likt Jan Modin. Piratfisken har dock en dialekt eller bara en piratröst så det är lite svårt att avgöra, men jag som sagt tror att Jan Modin kunde funka hos honom, också... Den enda dubbaren i spelet som jag känner till är (uppenbarligen) Jan Åström som är Bruno. De andra är tyvärr obekanta för mig...
Jan Åström spelar piratfisken med kryckan,ingen aning om vem han e men jag e rätt säker på att Herman & Balla Benny spelas av samma VA

Disneyfantasten

Verkar som att Tony Hale kommer att göra Rädsla i Insidan Ut 2, han gjorde Gaffe i Toy Story 4, som gjordes av Robert Gustafsson, och kom Per Andersson inte skulle återkomma så har jag ingenting emot om den går till Robert Gustafsson.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 november 2023 kl. 17:27:11Verkar som att Tony Hale kommer att göra Rädsla i Insidan Ut 2, han gjorde Gaffe i Toy Story 4, som gjordes av Robert Gustafsson, och kom Per Andersson inte skulle återkomma så har jag ingenting emot om den går till Robert Gustafsson.
Toppen ide !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 november 2023 kl. 17:27:11Verkar som att Tony Hale kommer att göra Rädsla i Insidan Ut 2, han gjorde Gaffe i Toy Story 4, som gjordes av Robert Gustafsson, och kom Per Andersson inte skulle återkomma så har jag ingenting emot om den går till Robert Gustafsson.
Mindy Kalling kommer inte tillbaka heller det kan ha något attt göra" kontroversiella saker" hon sa ;)

Disneyfantasten

Eftersom Björn Granath inte längre är i livet och Björn Gedda förmodligen inte dubbar längre så lär Ilska vid det här laget behöva en ny svensk röst, och på senare tid har jag kommit på en tanke: jag tror att Steve Kratz hade kunnat göra en bra tolkning som Ilska.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 november 2023 kl. 18:02:45Eftersom Björn Granath inte längre är i livet och Björn Gedda förmodligen inte dubbar längre så lär Ilska vid det här laget behöva en ny svensk röst, och på senare tid har jag kommit på en tanke: jag tror att Steve Kratz hade kunnat göra en bra tolkning som Ilska.
Steve är ju en kameleont så han skulle nog fixa det bra. Men själv tror jag nog mer på en ilsken Per Sandborgh om man säger så.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2023 kl. 20:13:07Steve är ju en kameleont så han skulle nog fixa det bra. Men själv tror jag nog mer på en ilsken Per Sandborgh om man säger så.
Att Insidan ut 2 kommer dubbas kan vi ju i alla fall föruitsätta :D ;D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  9 november 2023 kl. 20:19:14Att Insidan ut 2 kommer dubbas kan vi ju i alla fall föruitsätta :D ;D
Precis, jag skulle bli väldigt förvånad om en storfilm från Disney Animation eller Pixar inte fick svensk dubbning.

Enda undantaget är väl Det Susar i Säven som aldrig fått svensk dubbning...