Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 november 2023 kl. 19:52:15Har han dubbat Gilbert Gottified förut?
Jag har för mig att det var Roger Storm som var hackspetten i Timon och Pumbaa. Visste först inte att det var Gilbert Gottfried tills jag senare gjorde det. Plus så är både han och Jago fåglar, och då kanske Anders Öjebo kan vara hackspetten. (Jag vet att han redan är Timon... Och Banzai, för den delen. Men i hela fall...)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 27 november 2023 kl. 19:57:23Jag har för mig att det var Roger Storm som var hackspetten i Timon och Pumbaa. Visste först inte att det var Gilbert Gottfried tills jag senare gjorde det. Plus så är både han och Jago fåglar, och då kanske Anders Öjebo kan vara hackspetten. (Jag vet att han redan är Timon... Och Banzai, för den delen. Men i hela fall...)
Just det, nu kommer jag ihåg det.

gstone

Det är en gubb i Trassel serien som låter prices som Hatmakaren !

Den skådspelaren kankse kan ta över eollen
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Steffan Rudvall

Tror ni att Mattias Knave skulle passa som Top Cat? Han har ju faktiskt "spelat" honom i USA. 

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 december 2023 kl. 14:33:50Tror ni att Mattias Knave skulle passa som Top Cat? Han har ju faktiskt "spelat" honom i USA.
Per Sandborgh e för ikonisk,mycket bättre än originalrösten,vet inte vad tycker om Mattias,e osäker på om han skulle kunna funka...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 oktober 2023 kl. 09:30:47Jag har lyssnat igenom ljudklippet av TonyTonka flera gånger och tycker att det låter som Joachim Bergström.
Hm, nu ska vi se...

- jag gissar att du i fallet med Oskar inspirerades av den tjocke råttan från Pelle Svanslös?

(Doreen Denning blev väldigt osams med Kirsten Saabye under produktionen av Skönheten och Odjuret (Sverigepremiär 1992-11-20) vilket var orsaken till att de inte dubbade fler Disney-filmer, och Eddie Axberg & FilmMixarna dubbade Aladdin (Sverigepremiär 1993-11-19) som enda Disney-film någonsin, vi har diskuterat på forumet om vilka som kan tänkas ha varit ansvariga för den planerade omdubbningen av Djungelboken i samband med nypremiären på bio 1993-03-26, en del har tagit upp att FilmMixarna kan ha varit en tänkbar kandidat, jag kom i det sambandet också att tänka på hur det hade varit ifall FilmMixarna också hade ansvarat för eventuell omdubbning av Aristocats i samband med nypremiären på bio 1994-03-18, Lejonkungen (Sverigepremiär 1994-11-18 ) och De 101 Dalmatinerna i samband med nypremiären på bio 1995-03-17)
Jag antar att Monica Forsberg måste kommit mycket bättre överens med Kirsten Saabye ;D

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 december 2023 kl. 14:33:50Tror ni att Mattias Knave skulle passa som Top Cat? Han har ju faktiskt "spelat" honom i USA.
Vad menar du? Har Mattias haft karriär utanför Sverige? ???

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 december 2023 kl. 19:42:36Jag antar att Monica Forsberg måste kommit mycket bättre överens med Kirsten Saabye ;D
Antagligen, eftersom FilmMixarna inte haft dubbning som främsta prioritet.

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  1 december 2023 kl. 20:19:11Vad menar du? Har Mattias haft karriär utanför Sverige? ???
Top Cat hade en talkshow i mitten av 90-talet där han intervjuade kändisar den var direktsänd. Därför fick man använda motion capture istället för traditionell animation och det var Mattias som var i motion capture dräkten och en amerikan som gjorde rösten.

Mattias kände tydligen de som låg bakom tekniken att kunna rendera 3D modeller med motion capture i realtid. Mattias hade ju tidigare gjort liknande med Hilbur & Co men där gjorde han även rösten.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 december 2023 kl. 20:37:49Top Cat hade en talkshow i mitten av 90-talet där han intervjuade kändisar den var direktsänd. Därför fick man använda motion capture istället för traditionell animation och det var Mattias som var i motion capture dräkten och en amerikan som gjorde rösten.

Mattias kände tydligen de som låg bakom tekniken att kunna rendera 3D modeller med motion capture i realtid. Mattias hade ju tidigare gjort liknande med Hilbur & Co men där gjorde han även rösten.
Hade varit väldigt intressant & höra om de finns nånstans

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  1 december 2023 kl. 20:57:24Hade varit väldigt intressant & höra om de finns nånstans
Eftersom att det bara sändes en kort tid och var direktsänt tror jag inte att det finns så mycket sparat. Det verkar vara så kallad Lost media.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 december 2023 kl. 20:37:49Top Cat hade en talkshow i mitten av 90-talet där han intervjuade kändisar den var direktsänd. Därför fick man använda motion capture istället för traditionell animation och det var Mattias som var i motion capture dräkten och en amerikan som gjorde rösten.

Som Space Ghost: Cost to Cost ?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 december 2023 kl. 20:22:26Antagligen, eftersom FilmMixarna inte haft dubbning som främsta prioritet.
Jag tror Monica Forsberg fick jobbet att dubba Disney delvis för Jim Hanson bolaget var väldigt nöjda med hennes dubbningen av Fraggalarna.

Dom kankse recommderade henne till Disney.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 december 2023 kl. 23:23:57Som Space Ghost: Cost to Cost ?
Det finns likheter, men Top Cat var 3D animerad i realtid precis som Hilbur på TV1000 och man kan säga att Mattias var Top Cats kropp.