Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 januari 2024 kl. 22:39:48Okej, då ska vi se...

- Nangi för att jag hade med Strumpan i mitt inlägg och båda dubbats av Sussie Eriksson?

- Klarabella Ko för att jag hade med live-action Ursula i mitt inlägg och båda dubbats av Charlotte Ardai Jennefors?

- Baronessan för att alla karaktärerna i mitt inlägg spelats av Emma Thompson som också gjorde denna karaktär?

- Flip/Flik för att jag hade med Zäta i mitt inlägg och båda är lika varandra?

- Hoppsan för att jag hade med pojk-karaktärer i mitt inlägg?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
Ja, dock så har Charlotte även dubbat tecknade Ursula vid ett tillfälle. Och Robin Hood gjordes ju i mitten av de andra karaktärernas nämnda filmer, så då kom han upp i tanken. Plus så har ju Antz och Ett småkryps liv likheter med varandra.

Amanda Planck Sturegård som Giulia Marcovaldo: Eftersom Luca gjordes får några år sedan och jag har tyvärr inte någon koll på vem Amanda är, så jag tog då Giulia för att hon är en ung tjej som Pippi, som du endast hade hos ditt förslag. Plus så har båda ironiskt nog rött hår.

Ellen Fjæstad som Miles "Tails" Prower: Eftersom både Tails och Barbie har spelats utav Kate Higgins och Ellen dubbade Barbie.

Yankho Kamwendo som Bonkers: Eftersom du bara hade med Melman som ett förslag, och båda har dubbats utav Dick Eriksson. Ironiskt nog så är båda även nervösa och har fläckar, dock så var detta bara ett sammanträffande som jag inte tänkte på.

Henrik Ståhl som Bartok: Eftersom han spelades utav Hank Azaria, som också spelade Filip från Hopp, som Henrik dubbade.

Och Niklas Falk som Tony: Eftersom i spelfilmen så spelades han utav F. Murray Abraham, som också spelade Grimmel den Grymme från Draktränaren 3, som Niklas dubbade.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  6 januari 2024 kl. 22:57:58Ja, dock så har Charlotte även dubbat tecknade Ursula vid ett tillfälle. Och Robin Hood gjordes ju i mitten av de andra karaktärernas nämnda filmer, så då kom han upp i tanken. Plus så har ju Antz och Ett småkryps liv likheter med varandra.

Amanda Planck Sturegård som Giulia Marcovaldo: Eftersom Luca gjordes får några år sedan och jag har tyvärr inte någon koll på vem Amanda är, så jag tog då Giulia för att hon är en ung tjej som Pippi, som du endast hade hos ditt förslag. Plus så har båda ironiskt nog rött hår.

Ellen Fjæstad som Miles "Tails" Prower: Eftersom både Tails och Barbie har spelats utav Kate Higgins och Ellen dubbade Barbie.

Yankho Kamwendo som Bonkers: Eftersom du bara hade med Melman som ett förslag, och båda har dubbats utav Dick Eriksson. Ironiskt nog så är båda även nervösa och har fläckar, dock så var detta bara ett sammanträffande som jag inte tänkte på.

Henrik Ståhl som Bartok: Eftersom han spelades utav Hank Azaria, som också spelade Filip från Hopp, som Henrik dubbade.

Och Niklas Falk som Tony: Eftersom i spelfilmen så spelades han utav F. Murray Abraham, som också spelade Grimmel den Grymme från Draktränaren 3, som Niklas dubbade.
Amanda Planck Sturegård är tjejen som spelar Airam i SVT-serien Saibo som sänts i fem säsonger (2018, 2019, 2020, 2021 & 2022) som då och då legat uppe på SVT Play, just nu återfinns första säsongen på SVT Play, Airam är liksom en heroisk karaktär som är en ung tjej, och sådan är Pippi Långstrump också, alltså att hon är superstark och räddar barn och andra i nöd, skillnaden är dock att Airam är mer utbildad än Pippi som saknar läskunskaper och lätt missförstår saker, det var dock svårt att komma på en karaktär för Amanda så därför fick Pippi Långstrump bli bästa lösningen på problemet.

Även för Sven Björklund tidigare var det svårt att direkt komma på en karaktär så därför fick Botvid bli bästa lösningen påproblemet.

Du har rätt i att Charlotte dubbat tecknade Ursula, dock vid två tillfällen, dels i karaktärens gästframträdande i Musse Piggs aunderbara Värld 2020 och dels i Det Var En Gång En Filmstudio 2023.

Jag hade förresten svårt att komma på en karaktär för Sanna Persson med tanke på hennes såpass speciella röst så live-action Ursula fick bli min bästa lösning på problemet eftersom hon har samma ansiktsdrag.

Men spelas inte Barbie av Jodi Benson?  ???

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 januari 2024 kl. 23:10:31Men spelas inte Barbie av Jodi Benson?  ???
Bara Disney/Pixar versionen men inte i hennes egna filmer. I Sverige fick ju dock Barbie samma röst i hennes egna filmer som i Toy Story alltså Annika Rynger.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 januari 2024 kl. 23:19:42Bara Disney/Pixar versionen men inte i hennes egna filmer. I Sverige fick ju dock Barbie samma röst i hennes egna filmer som i Toy Story alltså Annika Rynger.
Vilket jag tycer är lite konstigt ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  6 januari 2024 kl. 23:24:01Vilket jag tycer är lite konstigt ???
Det är inte konstigt, tvärtom är det faktiskt logiskt eftersom att Toy Story filmerna och Barbie filmerna båda dubbades Sun Studio.

Varför casta någon ny som Barbie om man redan gjort det för Toy Story 2 bara ett tag innan?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 januari 2024 kl. 23:28:03Varför casta någon ny som Barbie om man redan gjort det för Toy Story 2 bara ett tag innan?
För att orginal rösterna låter något olika !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Christine Meltzer hade passat till följande karaktärer;

- Mrs Tweedy = Flykten Från Hönsgården

- Sura Kängurun = Horton

- Viper = Kung Fu Panda

Disneyfantasten

David Hellenius hade passat till följande karaktärer;

- Vector = Dumma Mej

- Påskharen eller vad han nu hette = De Fem Legenderna

- Sergei = Husdjurens Hemliga Liv 2

Disneyfantasten