Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 januari 2024 kl. 23:55:48Jag tror Tummelisa ska vara något äldre än Eilonwy, sen kom Tummelisa 9 år efter Taran och Den Magiska Kitteln, tror även att Zelda ska vara något äldre än Eilonwy, både Hanna och Grete var svåra att komma på, Grete spelade Lotta På Bråkmakargatan, och dubbade även Freddi Fisk några år senare, och man hör skillnad på rösterna eftersom hon är äldre, och Taran och Den Magiska Kitteln dubbades om 1998, därav min tanke.

Malte Forsberg var svår att komma på någon direkt roll för, så då fick Sandy Ricks bli min bästa lösning på problemet eftersom den filmen kom 1996 och hade Sverigepremiär 1997.

Vilken Poseidon är det som spelats av Magnus Mark? Var har Majestix spelats av Matt Berry?

(eftersom Asterix-filmerna är fransk-producerade så har jag dålig koll på vilka som gör de engelska rösterna i de filmerna)
Nåja... Men i hela fall. Poseidon från SvampBob: Svamp på rymmen tänkte jag på, och han dubbades utav Magnus Mark, ja. Matt Berry spelade Majestix i Asterix - Gudarnas hemvist.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Skokaka skrivet 11 januari 2024 kl. 00:13:28Nåja... Men i hela fall. Poseidon från SvampBob: Svamp på rymmen tänkte jag på, och han dubbades utav Magnus Mark, ja. Matt Berry spelade Majestix i Asterix - Gudarnas hemvist.
Ska ni verkligen utgå ifrån andra länders dubbningar? Det är ju lokaliserat och man borde då utgå ifrån franska originalet istället.

Skokaka

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 januari 2024 kl. 00:17:59Ska ni verkligen utgå ifrån andra länders dubbningar? Det är ju lokaliserat och man borde då utgå ifrån franska originalet istället.
Det blir svårare att fatta om det inte är ett utav våra länder eller engelska, antar att jag borde använda översättning om det blir så. ::)   

Mathilda Gustafsson

Citat från: Skokaka skrivet 11 januari 2024 kl. 01:26:09Det blir svårare att fatta om det inte är ett utav våra länder eller engelska, antar att jag borde använda översättning om det blir så. ::) 
Du behöver inte förstå vad de säger för att kunna höra hur de låter! Fråga bara MOA med sina multilanguage videos

Skokaka

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 januari 2024 kl. 01:31:20Du behöver inte förstå vad de säger för att kunna höra hur de låter! Fråga bara MOA med sina multilanguage videos
Jag menar dock information i Wikipedia, det är lättare om det är svenska, norska, danska eller engelska. Men å andra sidan tror jag att jag kunde prova andra språk, även...

Disneyfantasten

Frank Ådahl hade passat till följande karaktärer;

- Alex = Madagaskar

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Vendela Duclos hade passat till följande karaktärer;

- Ariel = Den Lilla Sjöjungfrun

- Tummelisa

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Sara Sommerfeldt hade passat till följande karaktärer;

- Mina = Bambi 2

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Måns Nathaelson hade passat till följande karaktärer;

- Ville Kvickfot = Framåt

- Augustin Madrigal = Encanto

- Kung Magnifico = Önskan

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Anna Sundkvist hade passat till följande karaktärer;

- Gabriella = Askungen

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Sune Mangs hade passat till följande karaktärer;

- Kungen = Askungen

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Frida Normark hade passat till följande karaktärer;

- Blå Fen = Pinocchio

- Lady = Lady och Lufsen

- Perdita = De 101 Dalmatinerna

- Duchess = Aristocats

- Marian = Robin Hood

- Barsångerskan Miss Kitty = Mästerdetektiven Basil Mus

- Rita = Oliver och Gänget

- Attina = Den Lilla Sjöjungfrun

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Richard Carlsohn hade passat till följande karaktärer;

- Bagaren = Skönheten och Odjuret

- Hakim = Aladdin

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Rolf Bengtsson;

- Thomas O'Malley = Aristocats (både tal och sång)

Disneyfantasten

Philoméne Grandin hade passat till följande karaktärer;

- Blå Fen = Pinocchio

- Lady = Lady och Lufsen

- Perdita = De 101 Dalmatinerna

- Kängu = Nalle Puh

- Rakscha = Djungelboken

- Duchess = Aristocats

- Marian = Robin Hood

- Fru Brisby = Brisby och NIMHs Hemlighet

- Barsångerskan Miss Kitty och Muskvinnan från Hamstead = Mästerdetektiven Basil Mus

- Rita = Oliver och Gänget

- Attina = Den Lilla Sjöjungfrun

- Sarafina = Lejonkungen

- Nani = Lilo och Stitch

Några fler förslag?