Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Lennartsson skrivet 10 februari 2024 kl. 19:44:33Hans skulle haft tre karaktärer i Nalle Puh då det är lite mycket
Eller fyra beroende på hur man ser det.

Lennartsson

Disneyfantasten

Citat från: Lennartsson skrivet 10 februari 2024 kl. 20:12:42Räknar du Heffaklumpen?
Nix, jag tänker på Nalle Puh då han görs av Sterling Holloway som Hans Lindgren också dubbat, kanske inte just Nalle Puh, men Sterling Holloway har han dubbat.

Men isåfall det fem.

Disneyfantasten

Kom att tänka på det, Charlotte Ardai Jennefors kunde fungera som Gnorga.

Lennartsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 februari 2024 kl. 21:41:57Kom att tänka på det, Charlotte Ardai Jennefors kunde fungera som Gnorga.
På grund av Ursula?

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Jag har ett tillägg till Sara Edwardsson, Nina Hjelmkvist och Ylva Hällen: Magica De Hex, deras Bolibompa-kollega Ayla Kabaca har spelat den karaktären nämligen.

gstone

Marianne Mörck skulle passa som Mrs. Potts.

Och hon hade även passat som Änkekejsarinnan Maria( from Anastasia )
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Marie Richardson skulle passa som Högsta rådsdamen.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 februari 2024 kl. 14:56:42Marie Richardson skulle passa som Högsta rådsdamen.
Det har aldrig slagit mig förut, men det tror jag absolut.

gstone

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 februari 2024 kl. 19:05:11Johan Ulveson skulle passa som Timon.
Nja, jag är inte så säker på det, men däremot tror jag att han hade passat som Zazu.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 februari 2024 kl. 19:13:35Nja, jag är inte så säker på det, men däremot tror jag att han hade passat som Zazu.
Han låter lik Per Fritzell  tycker jag.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 17 februari 2024 kl. 19:49:12Han låter lik Per Fritzell  tycker jag.
Nja, jag tycker Fritzells röst är mer lik Peter Rangmar, faktum är när jag var barn så hörde jag inte någon nämnvärd skillnad mellan Timons röst i första filmen och hans röst i tredje, nu i vuxen ålder så har jag inga större svårigheter att höra skillnad i deras röster.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 februari 2024 kl. 21:16:43faktum är när Jaguar barn så hörde jag inte någon nämnvärd skillnad mellan Timons röst i första filmen och hans röst i tredje, nu i vuxen ålder så har jag inga större svårigheter att höra skillnad i deras röster.
Inte jag heller