Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 februari 2024 kl. 22:13:59Ida Hallquist hade passat till följande karaktärer;

- Adella = Den Lilla Sjöjungfrun

- Charlotte La Bouff = Prinsessan och Grodan

Några fler förslag?
Aldrig hört talas om.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 februari 2024 kl. 22:14:57Alva Bratt hade passat till följande karaktärer;

- Carmen Delgado = Elena Från Avalor

Några fler förslag?
Släkt med Dan Bratt ?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 februari 2024 kl. 22:24:26Kerstin Lindén hade passat till följande karaktärer;

- Shanti = Djungelboken (om karaktären hade medverkat i något sammanhang 2022)

Några fler förslag?
Hennes namn låter bekant 🤔

Skokaka

Ida Hallquist:
Kajsa Anka 

Alva Bratt:
Zee 

Michael Lindgren:
Oscar från Hajar som hajar och Anden (Live-Action) 

Marie Robertson:
Ash från Sing 

Kerstin Lindén:
Meilin "Mei" Lee 

Xavier Canca-Englund:
Dax 

Dilan Gwyn:
Hazel Gonzalez 

Maria Lundqvist:
Terry från Själen

Lisa Carlehed:
Attina 

Cecilia Skogholt:
Orizaba

Skokaka

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2024 kl. 23:55:34Ovanligt namn.
Prins Ville Gyllenkrona i 2022-års julkalender Kronprinsen som Försvann.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2024 kl. 23:56:50Aldrig hört talas om.
Grace i Grace Fantastiska Maskiner, finns att se på SVT Play;

https://www.svtplay.se/grace-fantastiska-maskiner

serien är utländsk så hon är dubbad, hennes namn står i eftertexterna.

Dessutom är hon en svensk sångerska.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2024 kl. 23:58:09Släkt med Dan Bratt ?
Det vet jag inte, men hon spelar iallafall Hertiginnan Augustina i 2022-års julkalender Kronprinsen som Försvann.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 februari 2024 kl. 23:58:37Hennes namn låter bekant 🤔
Hilda i 2022-års julkalender Kronprinsen som Försvann.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 28 februari 2024 kl. 01:08:37Ida Hallquist:
Kajsa Anka

Alva Bratt:
Zee

Michael Lindgren:
Oscar från Hajar som hajar och Anden (Live-Action)

Marie Robertson:
Ash från Sing

Kerstin Lindén:
Meilin "Mei" Lee

Xavier Canca-Englund:
Dax

Dilan Gwyn:
Hazel Gonzalez

Maria Lundqvist:
Terry från Själen

Lisa Carlehed:
Attina

Cecilia Skogholt:
Orizaba
Okej, då ska vi se...

- Ash för att jag hade med live-action Kaa i mitt inlägg och båda gjorts av Scarlett Overkill?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Vilka är förresten Zee, Dax och Hazel Gonzales?

Jag har tyvärr glömt vem Orizaba är, även om namnet låter bekant...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 februari 2024 kl. 06:33:54Okej, då ska vi se...

- Ash för att jag hade med live-action Kaa i mitt inlägg och båda gjorts av Scarlett Overkill?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Vilka är förresten Zee, Dax och Hazel Gonzales?

Jag har tyvärr glömt vem Orizaba är, även om namnet låter bekant...
Öh, det är egentligen Scarlett Johansson.😅 Och Overkill är ju en karaktär, men eftersom det är detta du menade... Så ja, just precis därför. ;)

Ida Hallquist som Kajsa Anka: Eftersom du hade med Charlotte La Bouff som ett förslag, och båda dubbades utav Anna Engh.

Alva Bratt som Zee: Zee är en skunk som är vän med Buck i Ice Age: Buck Wilds äventyr. Jag tog med henne som ett förslag eftersom du bara hade med Carmen Delgado som ett förslag, och båda spelades utav Justina Machado.

Michael Lindgren som Oscar och Anden (Live-Action): Eftersom Michael dubbade Lance Sterling från Spies in Disguise, och alla tre karaktärerna spelades utav Will Smith.

Kerstin Lindén som Meilin "Mei" Lee: Eftersom Röd gjordes i 2022.

Xavier Canca-Englund som Dax: Han är sonen till Mack och Pam och är Gwens storebror i Änder!. Jag tog med honom som ett förslag eftersom hans film gjordes ett år efter 2022 (vilket är 2023, alltså förra året), så det är nära nog.

Dilan Gwyn som Hazel Gonzalez: Eftersom du bara hade med Drottning Amaya som ett förslag, och båda spelades utav Angelique Cabral. Hazel är från Drakryttarna: De Nio Rikena, och ironiskt nog så har hon även en fru som heter Carla som spelades utav Justina Machado, som jag nämnde förut.

Maria Lundqvist som Terry: Eftersom du bara hade med Farmor Tala som ett förslag, och som jag nog har förmodligen nämnt förut så spelades båda utav Rachel House.

Lisa Carlehed som Attina: Eftersom du bara tog upp "en av Sjöjungfruna" (från Peter Pan) som ett förslag så tog jag då upp henne som en inspiration.

Och Cecilia Skogholt som Orizaba: Eftersom du bara hade med Cassandra som ett förslag, och båda spelades utav Eden Espinosa. Orizaba är från Elena från Avalor, och jag har dock tyvärr glömt vem som dubbade henne...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 28 februari 2024 kl. 21:32:32Öh, det är egentligen Scarlett Johansson.😅 Och Overkill är ju en karaktär, men eftersom det är detta du menade... Så ja, just precis därför. ;)

Ida Hallquist som Kajsa Anka: Eftersom du hade med Charlotte La Bouff som ett förslag, och båda dubbades utav Anna Engh.

Alva Bratt som Zee: Zee är en skunk som är vän med Buck i Ice Age: Buck Wilds äventyr. Jag tog med henne som ett förslag eftersom du bara hade med Carmen Delgado som ett förslag, och båda spelades utav Justina Machado.

Michael Lindgren som Oscar och Anden (Live-Action): Eftersom Michael dubbade Lance Sterling från Spies in Disguise, och alla tre karaktärerna spelades utav Will Smith.

Kerstin Lindén som Meilin "Mei" Lee: Eftersom Röd gjordes i 2022.

Xavier Canca-Englund som Dax: Han är sonen till Mack och Pam och är Gwens storebror i Änder!. Jag tog med honom som ett förslag eftersom hans film gjordes ett år efter 2022 (vilket är 2023, alltså förra året), så det är nära nog.

Dilan Gwyn som Hazel Gonzalez: Eftersom du bara hade med Drottning Amaya som ett förslag, och båda spelades utav Angelique Cabral. Hazel är från Drakryttarna: De Nio Rikena, och ironiskt nog så har hon även en fru som heter Carla som spelades utav Justina Machado, som jag nämnde förut.

Maria Lundqvist som Terry: Eftersom du bara hade med Farmor Tala som ett förslag, och som jag nog har förmodligen nämnt förut så spelades båda utav Rachel House.

Lisa Carlehed som Attina: Eftersom du bara tog upp "en av Sjöjungfruna" (från Peter Pan) som ett förslag så tog jag då upp henne som en inspiration.

Och Cecilia Skogholt som Orizaba: Eftersom du bara hade med Cassandra som ett förslag, och båda spelades utav Eden Espinosa. Orizaba är från Elena från Avalor, och jag har dock tyvärr glömt vem som dubbade henne...
Jo, jag skrev fel i hastigheten, Scarlett Johansson skulle det stå, men förnamnet var iallafall rätt.

Ida Hallquist spelar Grace i Grace Fantastiska Maskiner ( https://www.svtplay.se/grace-fantastiska-maskiner ), serien verkar förresten vara utländsk av allt att döma, och Ida är förresten även en svensk sångerska, hon är född 1994 vilket innebär att hon senare i år fyller 30, så grattis i förskott.

Alva Bratt spelar Hertiginnan Augustina i 2022-års julkalender Kronprinsen som Försvann, som förövrigt är seriens "surprise antagonist", jag inspirerades faktiskt utav henne när jag valde Carmen Delgado, som tillsammans med sin pappa också är "surprise antagonist" även om båda reformeras senare i serien.

(jag har förresten ännu ej sett Bucks Vilda Äventyr)

Men, det är ju ändå Dogge Doggelito som spelar Lance Sterling?

(har fortfarande inte sett filmen ännu, kan tilläggas)

Okej, jag glömmer hela tiden de flesta namnen i Änder, kanske för att filmen fortfarande 
är ny, jag kommer dock ihåg att duvan heter Klant och att huvud-ankan heter Mack och att hans farbror heter Farbror Dan.

Jag är tror inte att jag sett De Nio Rikena ännu, men jag inspirerades av Drottning Lovisa Gyllenkrona i 2022-års julkalender Kronprinsen som Försvann som också är drottning.

(även Xavier, Kerstin och Maria är med i julkalendern, som Kronprinsen Ville Gyllenkrona, Hilda och Hildas Farmor)

Det var svårt att komma på en roll för Lisa Carlehed, så jag tog Peter Pans sjöjungfrur eftersom den filmen ändå dubbades om 1992 och Anna Nylén och Maria Kihl spelade några av dem.

Det var svårt att komma på någon roll för Cecilia Skogholt, jag sökte upp henne på YouTube, men hittade nästan bara klipp från Steven Universell, egentligen ingen serie jag direkt bryr mig om, men sökte upp hennes roll på Google och lyssnade sedan och då fick Cassandra bli bästa lösningen på problemet.

Jag tänkte Orizaba från den serien först men blev osäker, men nu när du säger det så är det faktiskt sant.

(det är förresten Cecilia Wrangel Schoug som spelar den rollen)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 februari 2024 kl. 21:56:15Jo, jag skrev fel i hastigheten, Scarlett Johansson skulle det stå, men förnamnet var iallafall rätt.

Ida Hallquist spelar Grace i Grace Fantastiska Maskiner ( https://www.svtplay.se/grace-fantastiska-maskiner ), serien verkar förresten vara utländsk av allt att döma, och Ida är förresten även en svensk sångerska, hon är född 1994 vilket innebär att hon senare i år fyller 30, så grattis i förskott.

Alva Bratt spelar Hertiginnan Augustina i 2022-års julkalender Kronprinsen som Försvann, som förövrigt är seriens "surprise antagonist", jag inspirerades faktiskt utav henne när jag valde Carmen Delgado, som tillsammans med sin pappa också är "surprise antagonist" även om båda reformeras senare i serien.

Okej, jag glömmer hela tiden de flesta namnen i Änder, kanske för att filmen fortfarande
är ny, jag kommer dock ihåg att duvan heter Klant och att huvud-ankan heter Mack och att hans farbror heter Farbror Dan.

Jag är tror inte att jag sett De Nio Rikena ännu, men jag inspirerades av Drottning Lovisa Gyllenkrona i 2022-års julkalender Kronprinsen som Försvann som också är drottning.

(även Xavier, Kerstin och Maria är med i julkalendern, som Kronprinsen Ville Gyllenkrona, Hilda och Hildas Farmor)

Det var svårt att komma på en roll för Lisa Carlehed, så jag tog Peter Pans sjöjungfrur eftersom den filmen ändå dubbades om 1992 och Anna Nylén och Maria Kihl spelade några av dem.

Det var svårt att komma på någon roll för Cecilia Skogholt, jag sökte upp henne på YouTube, men hittade nästan bara klipp från Steven Universell, egentligen ingen serie jag direkt bryr mig om, men sökte upp hennes roll på Google och lyssnade sedan och då fick Cassandra bli bästa lösningen på problemet.

Jag tänkte Orizaba från den serien först men blev osäker, men nu när du säger det så är det faktiskt sant.

Tack för påminnelsen. (Både Wrangel Schoug och Skogholt heter förresten sammanträffande nog "Cecilia" i förnamn. ;D)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 februari 2024 kl. 21:56:15Jo, jag skrev fel i hastigheten, Scarlett Johansson skulle det stå, men förnamnet var iallafall rätt.

Ida Hallquist spelar Grace i Grace Fantastiska Maskiner ( https://www.svtplay.se/grace-fantastiska-maskiner ), serien verkar förresten vara utländsk av allt att döma, och Ida är förresten även en svensk sångerska, hon är född 1994 vilket innebär att hon senare i år fyller 30, så grattis i förskott.

Och just det ja, det är Michael Lindgren som spelar Lance. Varför trodde du Dogge Doggelito? ???