Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 24 april 2023 kl. 16:50:16Och jag tyckte nog att Mikael Persbrandt har någon likhet med Jan Koldenius, så det var nog därför jag valde Baloo. (Tycker också att han har likheter med en annan Jan: Jan Åström.)
Okej, jag kom på att det är både dels utav detta, också därför att jag inspirerades utav Boog, eftersom båda är björnar.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 maj 2023 kl. 10:14:49Fråga: hur kom du på Stephan Karlsén som Dr Eggman/Robotnik?
Och nu när jag tänker efter... Både Svarte Petter och Eggman har spelats utav Jim Cummings. Jim har gjort honom bara i piloten till AoStH, men han gjorde rollen i alla avsnitt i SatAM, dock så är han mer ondskefull i denna... Petter har ju dubbats utav Stephan, så detta borde väl göra honom bra som Eggman, också. Plus så är båda även ärkefienderna till musen och igelkotten.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juni 2023 kl. 10:07:07- jag gissar att du tog Eduardo då jag hade med karaktärer som Leif Andrée hade spelat i mitt inlägg? (och jag tycker faktiskt att Leif Andrée och David Sundin har liknande röster)
Nu när vi har kollat på en serie i jobbet där David Sundin medverkade i (vet dock inte när det var senast, dock...) så håller jag med att han låter som Leif Andrée.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 24 juni 2023 kl. 23:03:07Kim Sulocki som Tage Sköldpadda: Då han har en ljus röst, och jag har tänkt om Kim kunde dubba honom. Då skulle Tommy Nilsson dubba Bo Ko på samma gång. På tal om det, om Sun Studio dubbade serien, då jag tog upp Olli Markenros som Tage förut så tycker jag att Bo kan dubbas antingen av Mikael Roupé, Stefan Frelander, Fredrik Dolk eller Dan Bratt. Men om jag fick välja någon av dessa så får det nog bli Stefan. Jag antar att han skulle passa om han använder samma röst som Ed och Johnny Bravo.

Ola Selmén & Oskar Arleon som Mario och Luigi: Det var svårt att komma på några karaktärer som pratar Skånska, och eftersom Mario Bröderna har pratat utan Italienskt brytning förut så borde det kanske inte spela någon roll om de talade Skånska.
Jag tycker förresten också att Kenneth Milldoff kunde funka so Tage, han med. I hela fall om man tänker på hans insats som Luigi. (Ironiskt nog så är båda gröna, lol...)

Nåja, nu när jag tänker efter så skulle de kanske passa mer som Tony och Joe... De är också italienare, dock...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 juni 2023 kl. 19:54:45För att Stephanie Beatriz gjorts av henne i något sammanhang? (jag har ett minne om att vi pratat om det någon gång förut men minns inte vilken karaktär)
Som jag nämnde förut så har Matilda Smedius dubbat General Milda Vilda från Lego-filmen 2. Så där har vi svaret. ;)

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet  9 juli 2023 kl. 14:23:43Nu vet jag! Han kanske kunde passa bättre som Fågelskrämman! ;D
Bara för att vara mer tydlig så syftade jag på Fågelskrämman från Trollkarlen från Oz, förstås. ;D Som förslag från Steffan. 

Men... Det kan finnas en risk att han är Fågelskrämman i Tom och Jerry varianten av den filmen, med tanke på att han dubbade Willy Wonka i deras variant, så... Då kan jag lika gärna ta Fågelskrämman från Mumfie och Plugg från Byggare Bob som inspiration och andra alternativ för säkerhets skull, då båda är också levande och talande fågelskrämmor.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 14 oktober 2023 kl. 00:04:07Förresten, Pontus Gustafsson kunde passa som Hubbe...
Anledning: Även om jag är medveten om att det är Frank Ådahl som dubbade honom så tycker jag annars att hans röst låter ljusare i insatsen, påminner mig om Pontus. Han lät i hela fall ljusare än Simba. Och det var i hela fall åtminstone år sedan jag såg Mumfie, så där kan jag inte säga hur stor skillnad han lät där, dock... 

Jag inspirerades också utav Jasper Pingvin, han är ju en pingvin som dubbades utav Pontus som jag tycker Hubbe låter som, vad passande.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 26 oktober 2023 kl. 20:35:41Förmodligen också Göran Berlander.
Tillåt mig att motivera: Det är för att Dennis Quaid har också spelat Farfar Rödskägg från SvampBob Fyrkant. Jag har sett avsnittet i hela fall mer än en gång, och jag tycker dock att han lät som Göran Berlander. Mattias Knave kunde väl passa som denna karaktären, han medverkar även i själva serien. Göran gör ju också det, så jag är rätt säker på att han gjorde rollen.

Själv så tycker jag att han borde heta "Gråskägg" eftersom hans skägg är grå. Men jag antar att han heter så bara för att han är en krabba, så han är röd. Han är Herr Krabbas farfar som är en pirat, och han skulle komma på besök hos honom. Dock så låtsades Herr Krabba att Krångliga Krabban är ett skepp, och så får han hjälp utav SvampBob, Patrik och Bläckvard att låtsas att de är pirater för att imponera på honom. Men som sagt så är denna karaktären anledningen till att jag tog upp Göran... Tror att båda är de enda Dennis Quaid karaktärerna som har dubbats...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 november 2023 kl. 23:34:24Har Rocky originalröst i nya filmen dubbats av Måns i något sammanhang förut?
Delar röst med Flynn Rider. ;)

Skokaka

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 26 november 2023 kl. 19:57:49Professor Marmelad i Tuffa Gänget

Stefano i Madagaskar 3

Timon i Lejonkungen
Nu när jag tänker efter, du tog upp Professor Marmelad eftersom Andreas Nilsson dubbade hans röst, Richard Ayoade, i Själen? Jag må ha använt Andreas som Marmelad i min egna dubbning, men just detta hade jag inte tänkt på. :o 

Nåja, han låter som ett bra val, i hela fall... ;) :D

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 16 december 2023 kl. 23:21:29Jag inspirerades faktiskt av Einstein eftersom båda föreställer hundrasen grand danois. Och i så fall så kanske Gunnar Uddén också kan vara ett förslag, och jag kom på Johan Wahlström hos Einstein, vet inte dock hur han skulle vara som Scooby...

Men Steve Kratz kunde då annars passa som Einstein.
Nu när jag tänker efter... Johan Wahlström dubbade ju Astro från Jetsons. På engelska så spelades han utav Don Messick, som också var den första rösten till Scooby-Doo. Plus så är båda hundrasen grand danois och är Hanna-Barbera karaktärer. Så Johan kunde absolut funka som Scooby, han också.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 december 2023 kl. 11:03:59Jag har ett tillägg här: Måsart.
Är det för att gstone kom upp med en rolig fakta över att Buddy Hackett var tänkt att spela Stanley i Trollet i parken, men byttes ut till Dom DeLuise? 

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 31 december 2023 kl. 18:23:16Just det ja, Rennie kunde också vara Sengångaren Sid.
Detta är uppenbarligen för att både Sid och Bruno Madrigal spelades utav John Leguizamo.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 januari 2024 kl. 14:03:26Var någonstans?
Anna Sahlin dubbade Zoë Saldaña (som spelade María Posada) i Vivo som Rosa Hernádez och dubbade Brittany Murphy (som spelade Luanne Platter) i Happy Feet som Gloria. Var hon dubbade rösterna till Michelle och Isabelle vet jag tyvärr inte, dock...