Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Inga Landgré hade passat till följande karaktärer;

- Magi = Ferngully Den Sista Regnskogen

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Stina Ekblad hade passat till följande karaktärer;

- Magi = Ferngully Den Sista Regnskogen

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Ernst Günther hade passat till följande karaktärer;

- Hexxus = Ferngully Den Sista Regnskogen

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Agnetha Fältskog hade passat till följande karaktärer;

- Vippan och en av Bimbittéerna = Skönheten och Odjuret

- en av sångrösterna = Ferngully Den Sista Regnskogen

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Anna Brewitz hade passat till följande karaktärer;

- Esmeralda = Ringaren i Notre Dame

- Terpsichore = Herkules

- Tzipporah = Prinsen av Egypten

- Chel = Vägen Till El Dorado

Några förslag?

Disneyfantasten

Lena Philipsson hade passat till följande karaktärer;

- Miriam = Prinsen av Egypten

- Marina = Sinbad Legenden om De Sju Haven

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Anders Widmark hade passat till följande karaktärer;

- Prins Cornelius = Tummelisa

(tyvärr är jag ej 100% säker på detta eftersom jag inte hittar några röstklipp med honom utan endast klipp där han spelar piano helt utan att sjunga så det är hämtat från luften eftersom han testade för den rollen)

Några fler förslag?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 april 2024 kl. 10:25:35Då ska vi se...

- John Darling, Arthur, Mowgli och Christoffer Robin för att jag hade med Joey i mitt inlägg?

- Ballongdamen för att jag hade med Mrs Potts i mitt inlägg och båda gjorts av Angela Landbury?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
Japp. ;)

Lennart Hjulström som Mr. Sykes: Eftersom du bara hade med McLeach som ett förslag, och jag har jämfört båda två förut.

Carolina Sandgren som En av Ariels Systrar: Eftersom du bara hade med Vippan och Bimbittéerna som några förslag. För det första: Både Vippan och (förmodligen alla av) Ariels systrar spelades utav Kimmy Robertson. Och för det andra: Både hennes systrar och Bimbittéerna är ett gäng tjejer.

Gunnel Sporr som Lady Kluck: Eftersom du hade med Amelia Gabble som ett förslag, och båda spelades utav Carole Shelley.

Lisa Nilsson som Tingeling: Eftersom du bara hade med Krista som ett förslag, och båda är älvor.

Och Ann-Sofie Kylin som Prinsessan Daisy: Eftersom du bara hade med Krista som ett förslag, här också. Och i Super Mario Bros. spelfilmen från 1993 så spelades hon utav Samantha Mathis, som också gjorde rösten till Krista. Detta gäller nog mest henne i denna filmen, men kanske som spelvarianten, också...

Skokaka

Cia Berg:
Tingeling och Prinsessan Daisy (Men ni vet ju redan varför...) 

Lennie Norman:
Anden i Lampan 

Benny Haag:
Lufsen 

Inga Landgré och Stina Ekblad:
Nora från Peter och draken Elliott 

Ernst Günther:
Maestro Forte 

Agnetha Fältskog:
En av Ariels Systrar (Här vet ni väl också redan varför...) 

Anna Brewitz:
Daphne 

Lena Philipsson:
Chel 

Anders Widmark:
Héctor

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 27 juni 2023 kl. 20:36:48Oscar Harryson som Katten Gustaf: Eftersom Oscar Harryson dubbade Mario, och i den filmen så spelades han av Chris Pratt på Engelska, och han ska vara Katten Gustaf i hans kommande film. (Det kan mycket möjligt bli att han får rollen som en referens till att han dubbade Chris Pratt förut, men vi får väl se...)
Nåja, nu så sägs det att Filip Berg är egentligen Gustaf i denna filmen, innan den ens kommer. 

Kanske Linus Wahlgren och Victor Segell kunde funka som Gustaf, också...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 13 april 2024 kl. 00:59:09Japp. ;)

Lennart Hjulström som Mr. Sykes: Eftersom du bara hade med McLeach som ett förslag, och jag har jämfört båda två förut.

Carolina Sandgren som En av Ariels Systrar: Eftersom du bara hade med Vippan och Bimbittéerna som några förslag. För det första: Både Vippan och (förmodligen alla av) Ariels systrar spelades utav Kimmy Robertson. Och för det andra: Både hennes systrar och Bimbittéerna är ett gäng tjejer.

Gunnel Sporr som Lady Kluck: Eftersom du hade med Amelia Gabble som ett förslag, och båda spelades utav Carole Shelley.

Lisa Nilsson som Tingeling: Eftersom du bara hade med Krista som ett förslag, och båda är älvor.

Och Ann-Sofie Kylin som Prinsessan Daisy: Eftersom du bara hade med Krista som ett förslag, här också. Och i Super Mario Bros. spelfilmen från 1993 så spelades hon utav Samantha Mathis, som också gjorde rösten till Krista. Detta gäller nog mest henne i denna filmen, men kanske som spelvarianten, också...
Åh nej, nu förväxlade jag gässen igen, det var den andra gåsen Abigail som jag menade.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 13 april 2024 kl. 01:42:47Cia Berg:
Tingeling och Prinsessan Daisy (Men ni vet ju redan varför...)

Lennie Norman:
Anden i Lampan

Benny Haag:
Lufsen

Inga Landgré och Stina Ekblad:
Nora från Peter och draken Elliott

Ernst Günther:
Maestro Forte

Agnetha Fältskog:
En av Ariels Systrar (Här vet ni väl också redan varför...)

Anna Brewitz:
Daphne

Lena Philipsson:
Chel

Anders Widmark:
Héctor
- Anden för att jag hade med Batty-Koda i mitt inlägg och båda gjorts av Robin Williams?

- Lufsen för att jag hade med Pips i mitt inlägg och båda gjorts av Pontus Gustafsson?

- Forte för att jag hade med Hexxus i mitt inlägg och båda gjorts av Tim Curry

- Daphne för att jag hade med Esmeralda och Tzipporah i mitt inlägg och båda gjorts av Sharon Dyall?

Då återstår Inga Landgré, Stina Ekblad, Lena Philipsson och Anders Widmark: hur kom du på dessa?

Disneyfantasten

Yngve Gåshöi hade passat till följande karaktärer;

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Jonas Warnerbring hade passat till följande karaktärer;

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Johan Wennerstrand hade passat till följande karaktärer;

- Prins Filip = Törnrosa

Några fler förslag?