Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Simon Axelsson, Monsieur Hulot och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 april 2024 kl. 13:56:05Sisu
För att hon dubbade Awkafina i live-action versionen av Den Lilla Sjöjungfrun som kom förra året?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 april 2024 kl. 23:49:55Jag kan inflika att hon även skulle passa som Änkekjsarinnan Marie och Mr Elegtine Price.
p.g.a. Angela Lansbury?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 april 2024 kl. 23:50:58När ?

Nör Aristocats först kom ?

När Dumbo dubbades om första gången ?
Just precis.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 april 2024 kl. 06:57:35Åh nej, nu förväxlade jag gässen igen, det var den andra gåsen Abigail som jag menade.
Då kan väl Gunnel Sporr lika gärna vara Marian, istället.😅

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 april 2024 kl. 07:07:58- Anden för att jag hade med Batty-Koda i mitt inlägg och båda gjorts av Robin Williams?

- Lufsen för att jag hade med Pips i mitt inlägg och båda gjorts av Pontus Gustafsson?

- Forte för att jag hade med Hexxus i mitt inlägg och båda gjorts av Tim Curry

- Daphne för att jag hade med Esmeralda och Tzipporah i mitt inlägg och båda gjorts av Sharon Dyall?

Då återstår Inga Landgré, Stina Ekblad, Lena Philipsson och Anders Widmark: hur kom du på dessa?
Just precis. ;) 

Inga Landgé och Stina Ekblad som Nora: Eftersom du bara hade med Magi som ett förslag hos båda, Magi dubbades utav Anni-Frid Lyngstad, och du hade Nora som ett förslag hos Anni-Frid, därför kom jag på detta...

Lena Philipsson som Chel: Eftersom du hade med Miriam och Marina som förslag, och alla tre är hjältinnor i DreamWorks äldre filmer som är animerade förhand, vilket är vart jag fick idén ifrån... 

Och Anders Widmark som Héctor: Eftersom du bara hade med Prins Cornelius som ett förslag, och båda dubbades utav Jonas Malmsjö.

Skokaka

Yngve Gåshöi:
Prins Florian 

Jonas Warnerbring:
Askungens Prins 

Johan Wennerstrand:
Aladdin 

Lars Fager:
Lumiére 

Ann-Charlotte Björling:
Fru Matilda 

Jeanette Köhn:
Shenzi 

Anders Jalkéus:
Dr. Jumba Jookiba 

Britta Pettrsson:
Zira 

Ana Martinez:
Georgette 

Inga Brink:
Musen Piper

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 april 2024 kl. 18:09:51För att hon dubbade Whoopi Goldberg i något sammanhang?
Dom två senaste gångerna Whoopi var med i animerad filmer var det hon som gjorde rollerna på svenska ☺️👍

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 april 2024 kl. 18:10:33För att den förstnämnda gjordes av Tony Jay och Kenneth dubbade Tony i Mighty Ducks The Movie?
Ja 

Och Kirby har samma röst som kapten på engelska  ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 april 2024 kl. 18:11:56Först hon är lik Ursula?
Exakt 

Dom har Sam röst på finiska

Och hon som spelar tant rik på engelska gjord auktion för Ursula.

gstone