Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Will Siv, Monsieur Hulot och 2 gäster tittar på detta ämne.

Skokaka

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 januari 2025 kl. 17:24:56Var snäll nu, jag funderade men det var svårt att komma på, jag sov för lite i natt då jag var uppe en bra bit efter midnatt i och med nyår, dessutom såhär jag tvättat mina madrasser (vilket jag gör en gång varje halvår enligt rekommendationen) men trots att jag även hade på tork-tid så var de ändå fuktiga efter tvättningen (vilket inte alls är första gången heller då det hänt de allra flesta gånger jag tvättat trots att jag satt på torktid) så jag har sovit lite dåligt inatt och är lite tröttare än vanligt.
Menade inte att vara elak förlåt  :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  1 januari 2025 kl. 21:18:47Anders Hansen:
Héctor från Coco

Louise Hoffsten:
tant Taqqiq

Michael Wållgren:
Hoppsan

Niklas Engdahl:
Batman

Magnus Veigas:
Demon OC

Johan Lajdemyr:
E.T.

Amadeus (Carolas son):
Pinocchio

Mauro Scocco:
Chester V

Kalle Brunelius:
En av kråkorna från Dumbo

Valle Westesson:
Örjan Räv
Hoppsan för att jag hade med Toulouse i mitt inlägg?

E.T. för att hans röstläge liknar WALLEs?

Då undrar jag: hur kom du på resten?

Vilka är förresten Demon OC, Christer V och Örjan Räv?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 januari 2025 kl. 21:25:41Hoppsan för att jag hade med Toulouse i mitt inlägg?

E.T. för att hans röstläge liknar WALLEs?

Då undrar jag: hur kom du på resten?

Vilka är förresten Demon OC, Christer V och Örjan Räv?
Japp. (Jo, förresten, första gången där du var osäker på vilka som kunde läggas till?) 

Anders Hansen som Héctor: Eftersom du hade bara med Bruno Madrigal som ett förslag, och båda utav dom har typ liknande roller. 

Louise Hoffsten som tant Taqqiq: Eftersom både hon och Mary från WALL-E spelades utav Kathy Najimy. 

Niklas Engdahl som Batman: Eftersom han dubbade Will Arnett i G-Force, och, nåja, han spelade åtminstone lego varianten utav Batman.

Magnus Veigas som Demon OC: Han är egentligen en karaktär påhittad utav mig. "OC" betyder "Original Character" trots allt, alltså att jag skapade honom. Eftersom du inte kom på någon förslag så kunde jag hitta på en karaktär som jag har skapat själv, då de har ju inte några egna röster, och jag chansar att han kunde passa. Så, ja, det är en random demon karaktär, vet inte så mycket om min karaktär än förutom att han är busig och otrevlig.

Amadeus som Pinocchio: Eftersom han är ung?

Mauro Scocco som Chester V: Han är från Det regnar köttbullar 2. Jag tog med honom eftersom du hade bara med Kung Magnifico som ett förslag, och båda har typ liknande roller.

Kalle Brunelius som En av kråkorna: Eftersom du tog med en utav gamarna och någon från Scat Cats gäng (Flaps och Hit-Hat), så då tänkte jag på kråkorna, osäker på vem, dock...

Och Valle Westesson som Örjan Räv: Eftersom, igen, du hade inget förslag själv, och då kom jag på min OC Örjan. Han är en ökenräv som är busig, men han är inte otrevlig som demonen, han är lite snällare. Jag tänkte eftersom Valle är komiker så kunde han kanske funka hos denna påhittade karaktären, så... Ja...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 oktober 2024 kl. 20:47:28Karaktärer från en DreamWorks-film med talande bebisar, nämligen;

Baby-Bossen (2017) + Babybossen 2 Familjeföretaget (2021)

(har fortfarande inte sett filmerna, kan tilläggas)

Tim Tempelton;
- Adrian Macéus

Baby-Bossen;
- ?

Ted Tempelton;
- Ole Ornered

Tims mamma vad hon nu heter;
- Hanna Hedlund

Francis Francis;
- ?

Tina Tempelton;
- ?

Några fler förslag?
Francis Francis:
Jan Mybrand 

Tina Templeton:
Anki Albertsson

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  2 januari 2025 kl. 21:01:01Francis Francis:
Jan Mybrand

Tina Templeton:
Anki Albertsson
Fråga: hur kom du på dessa?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 januari 2025 kl. 21:05:43Fråga: hur kom du på dessa?
Francis är Steve Buscemi, alltså Randall Boggs. Och Tina är Amy Sedaris, och Anki Albertsson dubbade henne i Mästerkatten.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  2 januari 2025 kl. 21:17:23Francis är Steve Buscemi, alltså Randall Boggs. Och Tina är Amy Sedaris, och Anki Albertsson dubbade henne i Mästerkatten.
Jaså, det var mer än jag visste...

Disneyfantasten

Gösta Krantz hade passat till följande karaktärer;

- Kloker = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Geppetto = Pinocchio

- Ugglan = Bambi

- Kungen = Askungen

- Jock = Lady och Lufsen

- Kung Hubert = Törnrosa

- Merlin = Svärdet i Stenen

- Gammelsmurfen = Smurfarna

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Toivo Pawlo hade passat till följande karaktärer;

- Muminpappan

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Joakim Beulter hade passat till följande karaktärer;

- Tarzan som barn = Tarzan

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Zeine Mourtada hade passat till följande karaktärer;

- Miss Crawly = Sing

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Kalle Rydberg hade passat till följande karaktärer;

- Vinny = Atlantis En Försvunnen Värld

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Anna Björk hade passat till följande karaktärer;

(det är hon som spelar Inredningskatten i Pelle Svanslös och Den Stora Skattjakten)

- Nakoma = Pocahontas

- Bo Peep = Toy Story

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Julia Hede hade passat till följande karaktärer;

(det är hon som spelar Fia "Fiddeli" Pettersson i Den Vita Stenen)

- Marie = Aristocats

- Storasyster Kanin = Robin Hood

Några fler förslag?