Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Will Siv, Monsieur Hulot och 4 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Eva Stiberg hade passat till följande karaktärer;

- Matte = Lady och Lufsen

- Fina = Törnrosa

Några fler förslag?

Disneyfantasten

John Zacharias hade passat till följande karaktärer;

- Joe = Lady och Lufsen

- Bert = Mary Poppins

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Kristina Jämtmark hade passat till följande karaktärer;

(det är hon som spelar Stina i Saltkråkan)

- Marie = Aristocats

- Storasyster Kanin = Robin Hood

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Jarl Borséen hade passat till följande karaktärer;

(det är han som spelar Blodsvente i Pippi Långstrump På De Sju Haven)

- Flaps = Djungelboken

- Hit-Hat = Aristocats

- Trigger = Robin Hood

Några fler förslag?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 januari 2025 kl. 10:43:07Jarl Borséen hade passat till följande karaktärer;

(det är han som spelar Blodsvente i Pippi Långstrump På De Sju Haven)

- Flaps = Djungelboken

- Hit-Hat = Aristocats

- Trigger = Robin Hood

Några fler förslag?
Slinky Dog
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2025 kl. 11:12:09Gerd Hagman hade passat till följande karaktärer;

(det är hon som spelar Muminmamman i 1973-års julkalender Mumindalen)

- Gudmodern = Askungen

- Flora = Törnrosa

- Nanny = De 101 Dalmatinerna

- Pigan = Svärdet i Stenen

- Madame Adelaide Bonfamille = Aristocats

- Carlotta = Den Lilla Sjöjungfrun

- Mrs Potts = Skönheten och Odjuret

Några fler förslag?
Urusla
den Onda Fen(Maleficent)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  3 januari 2025 kl. 23:03:35Manne Grünberger som Droopy: Eftersom dina förslag spelades utav Bill Thompson. (Nåja, Joe och Taxi, i hela fall...)
Jag måste medge att jag nog inte tänkte så där långt, jag utgick ifrån hur rösten till Ynk lät när jag gjorde mina val, och det var inte helt lätt att komma på så många, och det är något med hans röst som jag tror hade passat karaktärerna han lät som om han bearbetar rösten.

Dock är Ynk den enda erfarenhet jag har av hans röst, och jag tror inte att just den stämman hade passat till Droopy, som trots allt har en mörk och djup röst.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 oktober 2024 kl. 09:28:40Karaktärer från en Blue Sky Studios film baserad på en Disney-kortfilm, nämligen;

Tjuren Ferdinand (2017)

(har fortfarande inte sett filmen, kan tilläggas)

Ferdinand;
- ?

Valentine;
- ?

Lupe;
- Linda Olsson

Bones;
- ?

Una;
- Linda Åslund Blomgren

Quatro;
- ?

Nina;
- Molly Sylsjö

Moreno;
- ?

Hans;
- Anders Öjebo

Greta;
- ?

Klaus;
- ?

Några fler förslag?
Ferdinand:
Raymond Peroti

Una:
Mimmi Sandén 

Dos: (En utav igelkottarna som du glömde.) 
Pablo Cepeda

Quatro:
Oscar Harryson

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 januari 2025 kl. 11:09:52Jag måste medge att jag nog inte tänkte så där långt, jag utgick ifrån hur rösten till Ynk lät när jag gjorde mina val, och det var inte helt lätt att komma på så många, och det är något med hans röst som jag tror hade passat karaktärerna han lät som om han bearbetar rösten.

Dock är Ynk den enda erfarenhet jag har av hans röst, och jag tror inte att just den stämman hade passat till Droopy, som trots allt har en mörk och djup röst.
Åh, hm... Kanske Terriern från Pongo och de 101 dalmatinerna vore ett mer passande val?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  4 januari 2025 kl. 20:15:05Ferdinand:
Raymond Peroti

Una:
Mimmi Sandén

Dos: (En utav igelkottarna som du glömde.)
Pablo Cepeda

Quatro:
Oscar Harryson
Ditt val för Una är baserat på förslaget i mitt inlägg? (Linda Åslund Blomgren)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Vem är förresten Raymond Peroti?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  4 januari 2025 kl. 20:17:40Åh, hm... Kanske Terriern från Pongo och de 101 dalmatinerna vore ett mer passande val?
Det tror jag definitivt.

En till jag kom på är Gurgi i Taran och Den Magiska Kitteln, tyvärr avled han dock redan 1977, alltså 8 år innan filmen kom.

Sen, gällande Mariann Nordwall så utgick jag ifrån Salome i Mumindalen när jag gjorde mitt röstval till Giddy då Salome är den enda erfarenhet jag har av hennes röst, hur hon låter i övriga produktioner har jag tyvärr ingen koll på, men som Nanny låter hon för ljus och för ung för att passa som iallafall utifrån hur hon låter som Salome, sedan så använder Birgitta Fernström olika stämmor till Nanny och Giddy.

Skokaka

Rebecca Pawlo:
Maid Marian

Inga-Lill Åhström:
Köksan från Svärdet i stenen

Inger Granath, Maria Johansson och Kristina Jämtmark:
Faline

Bengt Eklund:
Joakim von Anka

Louise Edlind:
Magdalena

Eva Stiberg:
Lillefots mamma

John Zacharias:
Onkel Waldo

Jarl Borséen:
Lafayette

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  4 januari 2025 kl. 20:44:12Rebecca Pawlo:
Maid Marian

Inga-Lill Åhström:
Köksan från Svärdet i stenen

Inger Granath, Maria Johansson och Kristina Jämtmark:
Faline

Bengt Eklund:
Joakim von Anka

Louise Edlind:
Magdalena

Eva Stiberg:
Lillefots mamma

John Zacharias:
Onkel Waldo

Jarl Borséen:
Lafayette
Jag börjar med Inger Granath, Maria Johansson och Kristina Jämtmark, det är väl baserat på mina förslag i inlägget!?

Och resten;

- Mariam för att jag hade med Abigail i mitt inlägg och båda görs av Monica Evans.

- Kökspigan för att jag hade med Fina och båda görs av samma person i original?

- Joakim Von Anka av samma orsak som jag hade med Jock och Onkel Waldo? (Bill Thompson som gjorde Kung Hubert)

- Magdalena för att jag hade med Lilla Syster och båda görs av Barbara Luddy?

- Lafayette för att jag hade med Trigger och båda görs av George Lindsey?

Och resten?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 januari 2025 kl. 20:18:17Ditt val för Una är baserat på förslaget i mitt inlägg? (Linda Åslund Blomgren)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Vem är förresten Raymond Peroti?
Jag tänkte på att eftersom hon dubbade Gina Rodriguez i Scoob!. (Och, nu när jag tänker efter, Mikaela Ardai Jennefors dubbade även denna karaktären, så det är väl passande att både hon och Mimmi har dubbat Gina, som har liknande röster.)

Raymond Peroti dubbade John Cena (ja, THE John Cena är Ferdinand) i Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem. Kan inte mycket om Raymond utöver denna rollen så här långt, dock...

Pablo Cepade dubbade Daveed Diggs i Den lilla sjöjungfrun (2023). (Kom att tänka på det, Pablo dubbade också Quatros originalröst i Space Jam: A New Legacy, så han kunde också funka som den andra igelkotten.)

Och Oscar Harryson dubbade Gabriel Iglesias i Den stora nötkuppen 2.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 januari 2025 kl. 20:52:09Jag börjar med Inger Granath, Maria Johansson och Kristina Jämtmark, det är väl baserat på mina förslag i inlägget!?

Och resten;

- Mariam för att jag hade med Abigail i mitt inlägg och båda görs av Monica Evans.

- Kökspigan för att jag hade med Fina och båda görs av samma person i original?

- Joakim Von Anka av samma orsak som jag hade med Jock och Onkel Waldo? (Bill Thompson som gjorde Kung Hubert)

- Magdalena för att jag hade med Lilla Syster och båda görs av Barbara Luddy?

- Lafayette för att jag hade med Trigger och båda görs av George Lindsey?

Och resten?
Exakt. 

Eva Stiberg som Lillefots mamma: Eftersom du hade med Matte som ett utav dina två förslag, och båda utav dom dubbades utav Gunnel Fred.

Och John Zacharias som Onkel Waldo: Eftersom du hade med Joe som ett utav dina två förslag, och båda utav dom spelades utav Bill Thompson.