Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

gstone, Will Siv, Fred och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Malin Gramer hade passat till följande karaktärer;

- Tiana = Prinsessan och Grodan

Några fler förslag?

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 april 2025 kl. 09:56:16Malin Gramer hade passat till följande karaktärer;

- Tiana = Prinsessan och Grodan

Några föder förslag?
Föder förslag? Föda kan man göra men antar att fler var det menade ordet

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 12 april 2025 kl. 11:02:23Föder förslag? Föda kan man göra men antar att fler var det menade ordet
"fler" skulle det stå.

Skokaka

Amelie Eiding:
Tummelisa 

Fred Sjöberg:
en/några av Clownerna från Dumbo 

Therese Alshammar:
Madellaine 

Marcus Schenkenberg:
en av Elefanterna från Djungelboken 

Manfred Erlandsson:
Marsvinet Rodney 

Shirlin Golchin:
Jasmine 

Tobias Almborg:
Doktor Facilier 

Stina Nordberg:
Den Blå Fén 

David Alverfjord:
Cornelius från Tummelisa 

Malin Gramer:
Afia från Mufasa: Lejonkungen

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 13 april 2025 kl. 00:44:21Amelie Eiding:
Tummelisa

Fred Sjöberg:
en/några av Clownerna från Dumbo

Therese Alshammar:
Madellaine

Marcus Schenkenberg:
en av Elefanterna från Djungelboken

Manfred Erlandsson:
Marsvinet Rodney

Shirlin Golchin:
Jasmine

Tobias Almborg:
Doktor Facilier

Stina Nordberg:
Den Blå Fén

David Alverfjord:
Cornelius från Tummelisa

Malin Gramer:
Afia från Mufasa: Lejonkungen
Den enda jag vet är den sista: karaktären görs av Anika Nani Rose som också gjorde Tiana.

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 april 2025 kl. 09:15:18Den enda jag vet är den sista: karaktären görs av Anika Nani Rose som också gjorde Tiana.

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
Exakt så.

Amelie Eiding som Tummelisa: Eftersom du hade bara med Ariel som ett förslag, och båda utav dom spelades utav Jodi Benson.

Fred Sjöberg som en/några av Clownerna: Eftersom han medverkade i Dumbo.

Therese Alshammar som Madellaine: Eftersom du kom bara på Liz som ett förslag, och båda utav dom spelades utav Jennifer Love Hewitt.

Marcus Schenkenberg som en av Elefanterna: Eftersom du kom bara på ett av Trollen som ett förslag, så detta var det närmaste förslaget som jag kunde komma på...

Manfred Erlandsson som Marsvinet Rodney: Eftersom du kom bara på Marty som ett förslag, och båda utav dom spelades utav Chris Rock.

Shirlin Golchin som Jasmine: Eftersom du kom bara på Kiara som ett förslag, och Liz Callaway gör båda utav deras sångröster. (Hon är Jasmines sångröst i uppföljarna.)

Tobias Almborg som Doktor Facilier: Eftersom dina förslag är skurkar, och då så kom han i tanken.

Stina Nordberg som Den Blå Fén: Eftersom du kom bara på Elphaba som ett förslag, och båda utav dom spelades utav Cynthia Erivo.

Och David Alverfjord som Cornelius: Eftersom du kom bara på Prins Erik som ett förslag, och med tanke på att vi kom på Ariel och Tummelisa hos Amelie, så... Ja, då blev det så.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 13 april 2025 kl. 23:13:27Exakt så.

Amelie Eiding som Tummelisa: Eftersom du hade bara med Ariel som ett förslag, och båda utav dom spelades utav Jodi Benson.

Fred Sjöberg som en/några av Clownerna: Eftersom han medverkade i Dumbo.

Therese Alshammar som Madellaine: Eftersom du kom bara på Liz som ett förslag, och båda utav dom spelades utav Jennifer Love Hewitt.

Marcus Schenkenberg som en av Elefanterna: Eftersom du kom bara på ett av Trollen som ett förslag, så detta var det närmaste förslaget som jag kunde komma på...

Manfred Erlandsson som Marsvinet Rodney: Eftersom du kom bara på Marty som ett förslag, och båda utav dom spelades utav Chris Rock.

Shirlin Golchin som Jasmine: Eftersom du kom bara på Kiara som ett förslag, och Liz Callaway gör båda utav deras sångröster. (Hon är Jasmines sångröst i uppföljarna.)

Tobias Almborg som Doktor Facilier: Eftersom dina förslag är skurkar, och då så kom han i tanken.

Stina Nordberg som Den Blå Fén: Eftersom du kom bara på Elphaba som ett förslag, och båda utav dom spelades utav Cynthia Erivo.

Och David Alverfjord som Cornelius: Eftersom du kom bara på Prins Erik som ett förslag, och med tanke på att vi kom på Ariel och Tummelisa hos Amelie, så... Ja, då blev det så.
Som jag skrev i inläggen så var det Ariel och Erik från 2023-års film jag syftade på, efter att de hade dubbat Snövit och Jonathan i årets adaption av Snövit.

Jag visste inte att Elphaba och Blå Fen (under förutsättning att du syftar på 2022-års variant) hade samma skådespelare i original också (båda görs på svenska av Stran Cetin), men nu när jag tänker efter ser deras ansikten ganska lika ut, och även om huden för Elphaba var grön så kunde jag tydligt se att det var en mörkhyad skådespelare som hade målats grön när jag såg filmen på bio i höstas.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 april 2025 kl. 18:59:40Som jag skrev i inläggen så var det Ariel och Erik från 2023-års film jag syftade på, efter att de hade dubbat Snövit och Jonathan i årets adaption av Snövit.

Jag visste inte att Elphaba och Blå Fen (under förutsättning att du syftar på 2022-års variant) hade samma skådespelare i original också (båda görs på svenska av Stran Cetin), men nu när jag tänker efter ser deras ansikten ganska lika ut, och även om huden för Elphaba var grön så kunde jag tydligt se att det var en mörkhyad skådespelare som hade målats grön när jag såg filmen på bio i höstas.
Ja, jag vet egentligen att du menade dom varianterna, men det var det närmaste som jag kunde komma på som referens. Kanske om det var en live-action remake utav Tummelisa så kunde dessa två dubba de två. Minns också att du tog upp Lin Ehrner och Christian Hedlund som förslag som referens för att filmen är en barndomsfavorit till Linn. 

Just det, ja, också att de delar även svensk röst sammanträffande nog som jag även var medveten av. Och ja, jag menade den varianten utav Blå Fén.

Disneyfantasten

Siv Johansson Asp hade passat till följande karaktärer;

(det är hon som spelar Alice i Natten på SVT Barn som spelades in 2019 och ibland legat uppe på SVT Play, gör det just nu, men skynda på innan imorgon 23:59)

- Marie = Aristocats

- Storasyster Kanin = Robin Hood

- Olivia Flaversham = Mästerdetektiven Basil Mus

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Amir El Mansouri hade passat till följande karaktärer;

(det är han som spelar Milo i Natten på SVT Barn som spelades in 2019 och ibland legat uppe på SVT Play, gör det just nu, men skynda på innan imorgon 23:59)

- Mowgli = Djungelboken

- Toulouse = Aristocats

- Hoppsan = Robin Hood

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Karaktärer från en film om en hund, nämligen;

Hunden Rover Tar Semester (1991)

Rover;
- Anders Öjebo

Daisy;
- Lizette Pålsson
- Myrra Malmberg

Connie;
- Monica Forsberg

Danny;
- Nick Atkinson

Cal;
- Olof Thunberg

Katie;
- Ewa Fröling

Rocky;
- Per Sandborgh
- Johan Hedenberg

Några fler förslag?

Skokaka

Siv Johansson Asp:
Alice och Lena 

Amir El Mansouri:
Arthur/Pysen och Christoffer Robin 

Och japp, det är för att karaktärerna är barn. ;)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 april 2025 kl. 21:36:39Karaktärer från en film om en hund, nämligen;

Hunden Rover Tar Semester (1991)

Rover;
- Anders Öjebo

Daisy;
- Lizette Pålsson
- Myrra Malmberg

Connie;
- Monica Forsberg

Danny;
- Nick Atkinson

Cal;
- Olof Thunberg

Katie;
- Ewa Fröling

Rocky;
- Per Sandborgh

Några fler förslag?
Danny:
Mia Kihl

Disneyfantasten

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 april 2025 kl. 23:37:02Fråga: hur kom du på detta?
Danny spelades utav Dana Hill som även spelade Max i Långbens galna gäng.