Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 oktober 2025 kl. 21:07:45Alla de där sakerna från Joakim Tidermark och neråt var nytt för mig, alltså att det var samma originalröster, särskilt det där med Silverdagg och Callisto Mal...

Men, du vet nog säkert varför jag hade Cecilia Frode hos Mantikoran?
Både hon och Fru Otterton spelas utav Octavia Spencer. ;)

Disneyfantasten

BPS

Vad tror ni om Jan Åström som Ior nu när Benke Skogholt endast verkar satsa på reklam?

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet 24 oktober 2025 kl. 07:56:38Vad tror ni om Jan Åström som Ior nu när Benke Skogholt endast verkar satsa på reklam?
En bra idé, Janne är expert på mörka röster.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 23 oktober 2025 kl. 21:22:15Kom på några fler (en del inspirerade från "Sune och hans värld")

Sune;
(på 1990-talet)
- Nick Atkinson
- Leo Hallerstam
- Jimmy Björndahl.
- Trolle Carlsson.
- Anton Olofsson Raeder.
(på 2000-talet)
- Benjamin Ingrosso.
- Sam Molavi.
- Eddie Hulten.
- Simon Sjöquist.
(på 2010-talet)
- Markus Engdahl.
- Leon Pålsson Sälling.

Håkan Bråkan;
- Kalle Lundberg.
- Ludwig Dietman.

Anna;
- Dominique Pålsson Wiklund.
- Jessica "Bloom" Andersson.
- Sandra Kassman.
- Emelie Clausen.
- Mimmi Sandén.
- Carla Abrahamsen.
- Happy Jankell.

Karin;
- Sharon Dyall.
- Lizette Pålsson.
- Myrra Malmberg.
- Ayla Kabacca.
- Lina Hedlund.
- Sarah Lindh.
- Anna Rydgren.

Rudolf;
- Jonas Bergström.
- Anders Öjebo.
- Göran Engman.
- Peter Sjöquist.
- Andreas Nilsson.
- Michael Blomqvist.
- Figge Norling.
- Hasse Jonsson.

Sofie;
- Therese Reuterswärd.
- Alexandra Nylén Bonnier.
- Linda Blomgren.
- Amanda Ardai Jennefors.

Några du inte hade med:

Ragnar;
- Steve Kratz.
- Fredrik Hiller.
- Anders Byström.
- Jan Åström.
- Tommy Nilsson.
- Johan Wahlström.

Yvonne;
- Annica Smedius.
- Charlotte Ardai Jennefors.
- Katrin Sundberg.

Herman;
- Emil Smedius.
- Niels Petterson.

Direktör Holm (Rudolfs chef);
- Stephan Karlsén.

Läraren;
- Siw Malmqvist.

Lägger kanske till fler sen.....
Jag misstänker att Ragnar är namnet på Sunes farfar och honom hade jag med i mitt inlägg, tillsammans med farmor, då misstänker jag att Yvonne är Sunes farmor.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 oktober 2025 kl. 09:41:24Jag misstänker att Ragnar är namnet på Sunes farfar och honom hade jag med i mitt inlägg, tillsammans med farmor, då misstänker jag att Yvonne är Sunes farmor.
Nä, det är deras grannar och Sofies föräldrar.
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 25 oktober 2025 kl. 09:42:54Nä, det är deras grannar och Sofies föräldrar.
I vilken version?

Jag kan inte minnas att Sofie var granne med Sune eller att hennes föräldrar var med i julkalendern, nu har jag inte sett Sunes Sommar på evigheter så jag minns inte om de var med i den eller inte...

Eller syftar du kanske på den tecknade Sune eller kanske de senare filmerna med Morgan Alling som Sunes pappa?

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 oktober 2025 kl. 09:50:04I vilken version?

Jag kan inte minnas att Sofie var granne med Sune eller att hennes föräldrar var med i julkalendern, nu har jag inte sett Sunes Sommar på evigheter så jag minns inte om de var med i den eller inte...

Eller syftar du kanske på den tecknade Sune eller kanske de senare filmerna med Morgan Alling som Sunes pappa?
Dom sist nämda.

(I den tecknade så är det Lennart Jähkel som spelar Ragnar)
- what.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 oktober 2025 kl. 09:41:24Jag misstänker att Ragnar är namnet på Sunes farfar och honom hade jag med i mitt inlägg, tillsammans med farmor, då misstänker jag att Yvonne är Sunes farmor.
Medverkar Sunes farmor & farfar i någon film eller program? Tänk om det blir Sunes nästa film

Erika

Citat från: MOA skrivet 25 oktober 2025 kl. 11:02:42Medverkar Sunes farmor & farfar i någon film eller program? Tänk om det blir Sunes nästa film
Jo, de är med i ett avsnitt (passande nog, avsnittet "Farmor och farfar") av Sunes jul.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 oktober 2025 kl. 09:50:04Jag kan inte minnas att Sofie var granne med Sune eller att hennes föräldrar var med i julkalendern, nu har jag inte sett Sunes Sommar på evigheter så jag minns inte om de var med i den eller inte...
Tror de bor på samma gata i Sunes jul. Hennes föräldrar förekommer inte alls där (och inte i Sunes sommar heller; Sophie är inte heller med i den), men när jag var liten trodde jag att mannen på taket (som förövrigt är en cameoroll spelad av regissören) skulle föreställa vara hennes pappa Ragnar.

MOA

Citat från: Erika skrivet 25 oktober 2025 kl. 16:19:54Jo, de är med i ett avsnitt (passande nog, avsnittet "Farmor och farfar") av Sunes jul.Tror de bor på samma gata i Sunes jul. Hennes föräldrar förekommer inte alls där (och inte i Sunes sommar heller; Sophie är inte heller med i den), men när jag var liten trodde jag att mannen på taket (som förövrigt är en cameoroll spelad av regissören) skulle föreställa vara hennes pappa Ragnar.
Vilka spelade dom i avsnittet när jag aldrig sett Sunes Jul?

Erika

Citat från: MOA skrivet 25 oktober 2025 kl. 16:31:10Vilka spelade dom i avsnittet när jag aldrig sett Sunes Jul?
De spelades av Meta Velander och Olof Thunberg. :) 

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 25 oktober 2025 kl. 16:32:52De spelades av Meta Velander och Olof Thunberg. :)
Just precis, det visste jag faktiskt.  :) (Mrs Potts och Shere Khan med andra ord)

MOA

Citat från: Erika skrivet 25 oktober 2025 kl. 16:32:52De spelades av Meta Velander och Olof Thunberg. :)
2 som också kunde spelat dom i tecknade Sune

Will Siv

Jag har börjat tycka (och det gör ni kanske redan) att Börje Ahstedt och Pierre Lindstedt och kanske även Björn Gedda och Anders Öjebo passar till karaktärer som Peter Harryson och/eller Thomas Engelbrektsson spelat och "vice versa" (och även när original rösten görs av Danny DeVito eller Bob Hoskins)
- what.