Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Encanto (2021)

Startat av gstone, 18 juni 2020 kl. 15:42:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 december 2021 kl. 15:17:36
Hon är sångerska.

Jag hade aldrig hört talas om henne innan denna films rollista avslöjades... (men en bra sångröst är definitivt ett plus för en prestation)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 december 2021 kl. 15:12:27
Jag som trodde att du inte gillade när okända personer var med...?  ???
Hon kanske är okänd för DIG men inte för alla. Bara för att DU inte känner till henne betyder inte det att hon är automatiskt okänd för alla

Disneyfantasten

Citat från: E skrivet 16 december 2021 kl. 19:40:56
Hon kanske är okänd för DIG men inte för alla. Bara för att DU inte känner till henne betyder inte det att hon är automatiskt okänd för alla

Det sa jag inte, bara att jag inte hade hört talas om henne förut, jag bara antog eftersom hon inte finns med på Wikipedia, inte ännu iallafall...

Frågan är om hon ens har dubbat någon mer gång förut...

gstone

Vem är Daniela Sörensen ?

Är det hon från Big Brother eller sångerskan Daniela Rathana  ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet 22 december 2021 kl. 14:36:33

Det verkar som att sångerskan Barilla rathana gör röster till filmen encanto

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 22 december 2021 kl. 14:36:33

Jag skulle gissa på att det är sångerskan. Om man jämför Luisas sångröst i Under ytan från Encanto med valfri låt av Rathana, så upplever inte jag att det finns mycket till skillnad. För den delen verkar det inte finnas någon Daniela Sörensen som medverkat i Big Brother, Daniel Sörensen är den enda jag kan hitta.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Marcusen

Lyssnade på en av låtarna tror den heter Under ytan varför refererar de till Herkules vid hans grekiska original namn? Heter han inte Herkules på svenska?

Lilla My

Citat från: Marcus R skrivet 24 december 2021 kl. 23:56:43
Lyssnade på en av låtarna tror den heter Under ytan varför refererar de till Herkules vid hans grekiska original namn? Heter han inte Herkules på svenska?

https://www.quora.com/Why-is-Hercules-sometimes-called-Heracles

Kort sagt finns det olika uttal av de romerska/grekiska gudarna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Marcus R skrivet 24 december 2021 kl. 23:56:43
Enligt romersk mytologi heter han Herkules och i grekisk mytologi Herakles. Så det beror helt på vilken mytologi som åsyftas.

Just den här personen förekommer alltså i både grekisk och romersk mytologi.

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 december 2021 kl. 17:16:36
Just den här personen förekommer alltså i både grekisk och romersk mytologi.

Det är det ju dock många som gör.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Anders M Olsson

Encanto kommer på DVD och Blu-ray den 7 februari. Det blir en gemensam Blu-rayutgåva för alla de fyra nordiska länderna, och två DVD-utgåvor - en för Danmark och Norge och en för Sverige och Finland.

Omslagen kommer att ha klassikernummer 57 på ryggen!

Marcusen

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 december 2021 kl. 17:29:03
Encanto kommer på DVD och Blu-ray den 7 februari. Det blir en gemensam Blu-rayutgåva för alla de fyra nordiska länderna, och två DVD-utgåvor - en för Danmark och Norge och en för Sverige och Finland.

Men på ryggen står det väl också klassiker på vilket språk kommer det stå?

Anders M Olsson

Citat från: Marcus R skrivet 27 december 2021 kl. 17:31:40
Men på ryggen står det väl också klassiker på vilket språk kommer det stå?

Engelska. Det står 57 med ordet Classics under.

Framsidan och ryggen är på engelska. På baksidan finns beskrivningar på två respektive fyra språk beroende på om det är DVD eller Blu-ray.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 december 2021 kl. 17:40:55
Engelska. Det står 57 med ordet Classics under.

Framsidan och ryggen är på engelska. På baksidan finns beskrivningar på två respektive fyra språk beroende på om det är DVD eller Blu-ray.
Så den passar helt enkelt inte in i samlingen.

Disneyfantasten

Citat från: Anders M Olsson skrivet 27 december 2021 kl. 17:29:03

Det verkar som att Disney nuförtiden vill släppa sina filmer på DVD & Bluray oerhört kort efter deras biopremiären (eller i vissas fall streamingspremiärer), först Själen, sen Raya och Den Sista Draken, sen Luca och nu Encanto...

Skulle vid det här laget inte förvåna mig om detsamma även händer Röd och Lightyear...