Författare Ämne: Söker serier  (läst 277 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Grimner

• Nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
Söker serier
« skrivet: 28 juni 2020 kl. 05:17:53 »
Den främsta anledningen till att jag överhuvudtaget registrerade mig på detta forum var för att försöka få tag på de serier jag älskade som barn, som jag förgäves sökt efter i många år nu. Om det här finns någon vänlig själ som skulle vilja byta eller dela med sig av någon av följande serier skulle jag vara evigt tacksam:

Aladdin (serien)
American Dragon: Jake Long (säsong 2, samt avsnitt 11 av säsong 1)
Da Möb
De Tre Vännerna och Jerry (avsnitten som inte släpptes på DVD)
Den Lilla Sjöjungfrun (serien)
Den Vilda Familjen Thornberry
Herkules: Den Animerade Serien
I Mumindalen (har redan 69 avsnitt)
Kappa Mikey
Kim Possible
Legenden om Tarzan
Myggan (den mindre oskyldiga serien från 2007)
Noaks Ö (har redan 12 avsnitt)
Rasten
Star Wars: The Clone Wars (serien)
Totally Spies
Transformers Armada
Trollz
UBOS: Den Magiska Trollboken
Winx Club

Och dessa spel:
Agharta
Atlantis II - Bortom Atlantis (har redan spelet på engelska, så behöver egentligen bara de svenska språkfilerna)
Atlantis III - Den Nya Världen
« Senast ändrad: 6 juli 2020 kl. 15:11:50 av Grimner »

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 217
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Söker serier
« Svar #1 skrivet: 28 juni 2020 kl. 05:23:34 »
Den främsta anledningen till att jag överhuvudtaget registrerade mig på detta forum var för att försöka få tag på de serier jag älskade som barn, som jag förgäves sökt efter i många år nu. Om det här finns någon vänlig själ som skulle vilja byta eller dela med sig av någon av följande serier skulle jag vara evigt tacksam:

Aladdin (serien)
American Dragon: Jake Long
Kim Possible
Legenden om Tarzan
Lilo & Stitch: Serien
Noaks Ö
Rasten
Totally Spies
Trollz
Winx Club

Och dessa spel:
Agharta
Atlantis - Det Försvunna Riket
Atlantis II - Bortom Atlantis

Aladdin (serien)
Kim Possible
Legenden om Tarzan
Rasten

Dessa serier och resten av Disneys katalog kommer att finnas på Disney + (Disneys Nya Streamingtjänst) Den kommer till Sverige i September

Inloggad Anders M Olsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 543
    • Visa profil
    • Disneyania / D-zine
« Svar #2 skrivet: 28 juni 2020 kl. 06:53:11 »

Aladdin (serien)
Kim Possible
Legenden om Tarzan
Rasten

Dessa serier och resten av Disneys katalog kommer att finnas på Disney + (Disneys Nya Streamingtjänst) Den kommer till Sverige i September

Är du säker på det? Det kan förstås hända mycket på de två och en halv månader som är kvar, men just nu finns varken Aladdin (serien), American Dragon: Jake Long eller Legenden om Tarzan på Disney+.

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 28 juni 2020 kl. 06:56:34 »
Är du säker på det? Det kan förstås hända mycket på de två och en halv månader som är kvar, men just nu finns varken Aladdin (serien), American Dragon: Jake Long eller Legenden om Tarzan på Disney+.
Jag är inte säker men konceptet är ju att man ska ha hela Disney katalogen i en streamingtjänst

Utloggad salle

• Relativ nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 28 juni 2020 kl. 09:51:50 »
Jag är inte säker men konceptet är ju att man ska ha hela Disney katalogen i en streamingtjänst

Jag är osäker om det är konceptet då en streamingtjänst innebär konkurrens även mot andra etablerade kanaler för försäljning inom bio, DVD, Blu Ray m.m.
Jag skulle anta att de mycket noga har kalkylerat på hur de ska maximera vinsterna.
Även om Disney skulle ha rättigheter till alla dubbar för alla sina serier och filmer skulle det tyvärr inte förvåna mig om de även över tid väljer att ibland ta bort och lägga till serier och filmer för att aldrig tillgängliga alla sina verk samtidigt.
Sen kommer säkert storfilmer att dröja ett tag innan de kommer ut på tjänsten efter dess att de gått på bio. Men vem vet. Jag kan ha fel...
« Senast ändrad: 28 juni 2020 kl. 10:10:10 av salle »

Utloggad Scoobydoofan1

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 30 juni 2020 kl. 14:00:52 »

Aladdin (serien)
Da Möb
De Tre Vännerna och Jerry (avsnitten som inte släpptes på DVD)
I Mumindalen (har redan 69 avsnitt)
Kim Possible
Legenden om Tarzan
Myggan (den mindre oskyldiga serien från 2007)
Noaks Ö (har redan 12 avsnitt)
Rasten
Totally Spies
Trollz
Winx Club

Och dessa spel:
Agharta
Atlantis - Det Försvunna Riket
Atlantis II - Bortom Atlantis
Disney serierna kommer på Disney+ i september. Dom andra serierna borde finnas på youtube.

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 30 juni 2020 kl. 18:17:06 »
Disney serierna kommer på Disney+ i september. Dom andra serierna borde finnas på youtube.
Han vet men alla vill inte ha Disney +

Utloggad Scoobydoofan1

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 2 juli 2020 kl. 20:49:36 »
Han vet men alla vill inte ha Disney +
Det är sant men dom har dom mest familjevänliga serier och filmer för barnen, också för dom som växte up med Disney. Nostalgi är den stor faktor också. Plus det är Disney+, dom borde ha alla sina serier på den servicen ändå, annars så är det ingen poäng med Disney+.

Utloggad Adam Larsson

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 2 juli 2020 kl. 21:43:24 »
Det är sant men dom har dom mest familjevänliga serier och filmer för barnen, också för dom som växte up med Disney. Nostalgi är den stor faktor också. Plus det är Disney+, dom borde ha alla sina serier på den servicen ändå, annars så är det ingen poäng med Disney+.
Ja men det är inte bara det som spelar roll det finns folk som  kanske inte har råd

Utloggad Scoobydoofan1

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 2 juli 2020 kl. 21:53:44 »
Ja men det är inte bara det som spelar roll det finns folk som  kanske inte har råd
Där har du rätt.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 889
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 3 juli 2020 kl. 09:19:45 »
Jag skulle inte vara så säker på att Aladdin, American Dragon: Jake Long eller Legenden om Tarzan kommer att finnas på Disney+ i september, då de serierna inte finns på Disney+ i något land i världen i dagsläget.

Säkerligen kommer utbudet på Disney+ successivt att öka, så att Disney i likhet med Netflix och Viaplay kommer lägga till fler serier lite då och då (vilket de även gjort hittills); men exakt när och vilka serier kan nog ingen annan än Disney svara på.

Lilo & Stitch, Kim Possible, Rasten och Den lilla sjöjungfrun finns däremot redan nu på Disney+ med svenskt tal, så de kan vi nog vara helt säkra på också kommer finnas i Skandinavien när tjänsten släpps här.

Inloggad Anders M Olsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 543
    • Visa profil
    • Disneyania / D-zine
« Svar #11 skrivet: 3 juli 2020 kl. 09:37:56 »
Säkerligen kommer utbudet på Disney+ successivt att öka, så att Disney i likhet med Netflix och Viaplay kommer lägga till fler serier lite då och då (vilket de även gjort hittills); men exakt när och vilka serier kan nog ingen annan än Disney svara på.

Ja, och senast jag kollade fanns visserligen Herkules (serien) på Disney+, men bara i USA och inte med svenskt tal.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 8 889
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 3 juli 2020 kl. 09:40:59 »
Ja, och senast jag kollade fanns visserligen Herkules (serien) på Disney+, men bara i USA och inte med svenskt tal.
Samma när jag kollade senast (för några dagar sedan), så oklart om Herkules kommer få skandinaviska ljudspår och om/när den kommer att dyka upp utanför USA.

Tyvärr kan man nog inte lita på att resten av världen kommer att få samma utbud som USA, även om jag hoppas att det successivt kommer att närma sig.

Utloggad Scoobydoofan1

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: 3 juli 2020 kl. 13:27:09 »
Samma när jag kollade senast (för några dagar sedan), så oklart om Herkules kommer få skandinaviska ljudspår och om/när den kommer att dyka upp utanför USA.

Tyvärr kan man nog inte lita på att resten av världen kommer att få samma utbud som USA, även om jag hoppas att det successivt kommer att närma sig.
Kan dom ens göra så? Om dom gör det så kommer säkert folk ladda ner serierna istället i sina egna länders ljudspår än att vänta på Disney+ tror jag, men jag är ändå osäker om det.

Utloggad salle

• Relativ nykomling
  • *
  • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 3 juli 2020 kl. 14:05:37 »
Kan dom ens göra så? Om dom gör det så kommer säkert folk ladda ner serierna istället i sina egna länders ljudspår än att vänta på Disney+ tror jag, men jag är ändå osäker om det.
För de allra flesta så räcker det med att det finns tillräckligt många serier med svenskt tal på Disney+ för att teckna ett abonnemang?
Det stämmer nog att ett antal personer kommer att ladda hem de serier som saknas med svenskt tal. Men det är ju inte alltid helt lätt att hitta Disneyserier på svenska för nedladdning.