Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Disneyfantastens Dubbningskollage

Startat av Disneyfantasten, 9 juli 2020 kl. 23:51:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2020 kl. 13:36:04
Anna-Lotta Larsson
- Vixey = Micke och Molle
- Snövit = Snövit och De Sju Dvärgarna = 1982-års omdubbning
- Nani = Lilo och Stitch + uppföljare & TV-serien
- Gerda = Frost
- Alice = Dennis
- Pica = Lassie (2015)

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2020 kl. 13:36:04
Gunilla Åkesson
- Sassy = Den Otroliga Vandringen
- Myrdrottningen = Ett Småkryps Liv
- Gudmodern = Askungen 2 Drömmen Slår In
- Claudia = Katy

MOA

Disneyfantasten

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2020 kl. 17:44:17
Vad har du då att säga om kollagen med Ragnar Falck, Marie Isedal, Ulf Brunnberg, Björn Granath, Ulf Eklund, Lakke Magnusson, Thomas Hellberg, Ewa Fröling, Åke Lindström och Eva-Britt Strandberg?
Dem måste jag ha missat På vilken sida finns de?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2020 kl. 17:53:20
Dem måste jag ha missat På vilken sida finns de?

Sida 11! (där finns även mina senaste uppdateringar av Jan Nygren, Lasse Bagge och Svante Thuresson)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2020 kl. 17:44:17
Du kanske inte har sett Lassie TV-serien från 2015?

Förresten så kan du nog svara direkt i tråden!

Vad har du då att säga om kollagen med Ragnar Falck, Marie Isedal, Ulf Brunnberg, Björn Granath, Ulf Eklund, Lakke Magnusson, Thomas Hellberg, Ewa Fröling, Åke Lindström och Eva-Britt Strandberg?
Jag visste bara att Ragnar spelade trötter och prosit jag visste inte heller att Marie Isedal hade dubbat mer än en bara Nasse. Och det är intressant att Åke gör så många roller i Asterix.

Dina kollage är väldigt intressanta och har oftast med roller som jag inte visste att en person spelat.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2020 kl. 18:02:59
Jag visste bara att Ragnar spelade trötter och prosit jag visste inte heller att Marie Isedal hade dubbat mer än en bara Nasse. Och det är intressant att Åke gör så många roller i Asterix.

Dina kollage är väldigt intressanta och har oftast med roller som jag inte visste att en person spelat.

Vilka då?

Men visste inte du att Petronella spelats av Marie Isedal? (det är ju den enda av de tre karaktärerna hon spelat som finns kvar och INTE dubbats om och fortfarande används på DVD/Bluray!)

Enligt mig är hon betydligt bättre som Petronella och Kängu än som Nasse!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2020 kl. 18:05:23
Vilka då?
De är ganska många men jag kan säga till nästa gång.
Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2020 kl. 18:05:23
Men visste inte du att Petronella spelats av Marie Isedal? (det är ju den enda av de tre karaktärerna hon spelat som finns kvar och INTE dubbats om och fortfarande används på DVD/Bluray!)

Enligt mig är hon betydligt bättre som Petronella och Kängu än som Nasse!
Jag visste faktiskt inte att hon spelat Petronella även fast rösten lät lite bekant.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2020 kl. 18:10:26
De är ganska många men jag kan säga till nästa gång. Jag visste faktiskt inte att hon spelat Petronella även fast rösten lät lite bekant.

Menar du att du aldrig har läst creditlistorna överhuvudtaget?  ??? (i samma lista står förresten Ragnar Falck crediterad som Jack i originaldubbningen och han står även med under "övriga röster" i originaldubbningen av Peter Pan vilket innebär att han måste spela Pirater och Indianer sär!)

Det är förresten även hon som är körsångare i kortfilmernas Nalle Puh originaldubbningar från 1960 & 1970-talen! (iallafall såvitt jag kan höra)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2020 kl. 18:23:07
Menar du att du aldrig har läst creditlistorna överhuvudtaget?  ??? (i samma lista står förresten Ragnar Falck crediterad som Jack i originaldubbningen och han står även med under "övriga röster" i originaldubbningen av Peter Pan vilket innebär att han måste spela Pirater och Indianer sär!)

Det är förresten även hon som är körsångare i kortfilmernas Nalle Puh originaldubbningar från 1960 & 1970-talen! (iallafall såvitt jag kan höra)
Jag har väl läst listorna men bara glömt antar jag

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 november 2020 kl. 18:25:25
Jag har väl läst listorna men bara glömt antar jag

Tack för att du förklarar! Det är precis så det måste vara!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2020 kl. 18:26:21
Tack för att du förklarar! Det är precis så det måste vara!
Ja det beror nog på stressad jag har mycket att stå i nu.