Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Steffans Dubbningskollage

Startat av Steffan Rudvall, 10 juli 2020 kl. 10:18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dubintrested

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 april 2023 kl. 11:33:17Du skriver Titelsång på The Scooby-Doo Show, men på bilden visas The New Scooby-Doo Movies? Vilken av dem är det?

Lawrence Mackrory är i alla fall definitivt inte med i Media Dubbs originaldubb av The Scooby-Doo Show, och jag har svårt att tro att han skulle ha varit med i Sun Studios tidiga Köpenhamns-dubbning från runt 1992 heller... The New Scooby-Doo Movies känns väl mer sannolikt, då den dubbades under den tid då han var anställd på Sun Studio.
När det gäller sådana här grejer att göra det är alltid bättre att lita på bilden än texten

Steffan Rudvall

Björn Skifs.png 
Björn Skifs 

Root (Bondgården)

Solist (Björnbröder)

Woody Pride (Toy Story & Toy Story 2)

Steffan Rudvall

Nästa person som får ett kollage är Johan Lindqvist.

Steffan Rudvall

Johan Lindqvist.png

Johan Lindqvist

Jan "Janne" Långben (Samtliga sammanhang sedan 1998.)

Herman Melville (Dougs första film)

Ned Flanders (Simpsons: Filmen)

Skies (Gadget)

Reklamröst (Simpsons: Filmen)

CDA-agent (Monsters Inc)

Steffan Rudvall

Fredrik Ohlsson.jpg

Fredrik Ohlsson

Sven Settergren/Sig Själv (Pippi Långstrump)

Josef Hillman (Beck)

Dupond (Svt:s dubbningar samt Tintin i hajsjön)

Archibald (Arthur och Minionerna samt dess uppföljare)

Babar (Eurotrolls dubbning av Babar och Jultomten)

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 maj 2023 kl. 21:19:53Fredrik Ohlsson.jpg

Fredrik Ohlsson

Sven Settergren/Sig Själv (Pippi Långstrump)

Josef Hillman (Beck)

Dupond (Svt:s dubbningar samt Tintin i hajsjön)

Archibald (Arthur och Minionerna samt dess uppföljare)

Babar (Eurotrolls dubbning av Babar och Jultomten)
Har aldrig sett gubben förut

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 16 maj 2023 kl. 21:35:05Har aldrig sett gubben förut
Nu för tiden är han väl mest känd som Tommy och Annikas pappa från Pippi Långstrump serien och filmerna från 60/70-talet. Annars är han ju också gift med Siw Malmkvist.

Disneyfantasten

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 juli 2023 kl. 11:01:29Kanske liknande kollage med Martin Söderhjelm och Monica Forsberg?
Blir det inte lite för mycket för honom med Monica Forsberg? Hon har ju regisserat oändliga mängder musiksagor, tv-serier och filmer för Disney.

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet 21 juli 2023 kl. 16:09:35Blir det inte lite för mycket för honom med Monica Forsberg? Hon har ju regisserat oändliga mängder musiksagor, tv-serier och filmer för Disney.

Jag tänkte att han enbart skulle göra filmer och TV-serier.

Zebastian

Kan du göra ett med Lennart Jähkel?

MOA

Citat från: Zebastian skrivet 21 juli 2023 kl. 21:38:00Kan du göra ett med Lennart Jähkel?
Han har int dubbat så mycket va?De han e mest känd för e nog Mulle Meck men de e int ens dubbning

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 21 juli 2023 kl. 21:53:51Han har int dubbat så mycket va?De han e mest känd för e nog Mulle Meck men de e int ens dubbning
Han har dubbat en del, räknar man röstskådespeleri i allmänhet blir det desto mer.

Disneyfantasten

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 21 februari 2022 kl. 21:00:40Om Gunnar Uddén dubbade tidigare än vad vi tror att han gjorde, Varför skulle då andra blivit godkända i roller som han senare skulle få spela?
Man skulle även kunna fråga detsamma om Lizette Pålsson.

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet  2 juli 2022 kl. 19:35:11Det har du definitivt rätt i. Personligen tycker jag dock att en regisserad dubbning är en regisserad dubbning, oavsett vilket bolag som regissören arbetade med för filmen.

För din andra fråga så verkar det stämma, men där är det flummigt om man går från information på Wikipedia och resten av Internet.
Ursäkta att jag svarar så sent...

Jag kom på en räddning: Tummelisa blev hennes sista Amerikanska dubbning. (Hjälp Jag Är En Fisk är en dansk film)

Och jag håller som sagt med dig om det egentligen, men det är ju just Barrefelt/Europafilm/Sonet/Europa Studios som man förknippar Doreen Denning med, liksom med Monica Forsberg med KM Studio till exempel.