Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Steffans Dubbningskollage

Startat av Steffan Rudvall, 10 juli 2020 kl. 10:18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 februari 2024 kl. 22:17:24Jan Nygren.png
Jan Nygren

Snoops (Bernad och Bianca)

Amos Slade (Micke och Molle)

Papa Mousekewitz (Resan till Amerika, samt uppföljare)

Trigger (Robin Hood)

Storstark & Berättare (Det var en gång - Tidernas äventyr, Orginaldubbningen)

Lucky Luke (Mediadubb International och Eurotroll dubbningar 1992-1999)

Karlsson (Världens bästa Karlsson)

Jack Dalton (Lucky Luke I Bröderna Daltons hämnd, Orginaldubbning 1978)

Polis (På rymmen med Pippi Långstrump)

Nalle Puh (Nalle Puh och årstiderna)

Uggla (Nalle Puh och årstiderna)

Erik Äckelbäck IV (James Bond Junior)

Jägaren (Snövit och de Sju Dvärgarna, Omdubbningen)

Hittar ni Easter Egget?
Väldigt fint gjort av dig, väl förtjänt till en av Sveriges finaste skådespelare genom tiderna.

Jag ser även easter egget, det står Tor på honungsburken i bilden på Puh. Vilket refererar till Tor Isedal. :)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Disneyfantasten

Jag måste säga att jag är imponerad över Steffans Easter Egg på hans dubbningskollage.  :D

Lennartsson

Jag kanske är dum men vad menas med easter egg i det här fallet? Det är ju en collage med karaktärer

Skokaka

Citat från: Lennartsson skrivet 11 februari 2024 kl. 22:45:59Jag kanske är dum men vad menas med easter egg i det här fallet? Det är ju en collage med karaktärer
Det betyder "påskägg" men detta betyder väl referenser, i detta fallet. Poängen är att både Jan Nygren och Tor Isedal har dubbat Nalle Puh.

Lennartsson

Tråden är lång så vilka är era favorit kollage som ni rekommenderar att man ska se?

Steffan Rudvall

Citat från: Lennartsson skrivet 12 februari 2024 kl. 11:36:48Tråden är lång så vilka är era favorit kollage som ni rekommenderar att man ska se?
Jag är väl lite partisk, men jag tycker att kollaget med Gunnar Ernblad blev väldigt bra där jag försökte få in så många karaktärer som möjligt.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 oktober 2021 kl. 18:41:24

Lennartsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 februari 2024 kl. 20:59:25Jag är väl lite partisk, men jag tycker att kollaget med Gunnar Ernblad blev väldigt bra där jag försökte få in så många karaktärer som möjligt.
Ni andra då?

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2020 kl. 23:31:13Sissel.png
Sissel Kyrkjebø

Marknadsförsäljare/Jodi Benson (i Skandinaviska dubbningarna av Den lilla sjöjungfrun, 2023)

Ariel (Den lilla Sjöjungfrun tal och sång)

Ariel (Den lille havefruen norskt tal och sång)

Ariel (Den lille havfrue dansk sång)
Uppdaterat kollage med mindre Ariel och mer Jodi Benson.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 februari 2024 kl. 20:37:18Uppdaterat kollage med mindre Ariel och mer Jodi Benson.
I förra årets spelfilm spelade Jodi "Market Vendor".  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 februari 2024 kl. 20:59:35I förra årets spelfilm spelade Jodi "Market Vendor".  :)
Ja, men Sissel dubbar ju henne just på grund av att hon spelas av Jodi Benson.

Disneyfantasten

Förresten, du kanske ska hylla/hedra folk som gått bort under 2020-talen med kollage på dem?  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 februari 2024 kl. 21:24:03Förresten, du kanske ska hylla/hedra folk som gått bort under 2020-talen med kollage på dem?  :)
Har du något exempel?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 februari 2024 kl. 21:24:42Har du något exempel?
Per Myrberg, Torsten Wahlund, Thomas Hellberg, Jan Sjödin, Margreth Weivers, Bo Christer Hjelte, Maude Cantoreggi Pedersen, Sven Melander, Olof Lundström, Anders Nyström, Bill Hugg, Gunvor Pontén...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 februari 2024 kl. 21:33:02Maude Cantoreggi Pedersen
Jag antar att du missat detta? För det finns ju redan.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juli 2020 kl. 10:30:37Maude Cantoreggi Pedersen.jpg Maud Cantoreggi Pedersen

Henrietta (Mary Poppins)

Fru Grymling (Scooby Doo och ghoulskolan)

Wilma Flinta (Familjen Flinta, Sun Studio)

Magda (Jetsons, Sun Studio)

Nerdluck Zilch (Space Jam)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 februari 2024 kl. 21:41:18Jag antar att du missat detta? För det finns ju redan.
Jag måste ha glömt det...

Men de andra iallafall.

(Liza Öhman, Jan Koldenius, Bert-Åke Varg, Gunnar Ernblad, Sven Wollter, Stefan Ljungqvist och Max Von Sydow vet jag att du redan tagit)