Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Steffans Dubbningskollage

Startat av Steffan Rudvall, 10 juli 2020 kl. 10:18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MB

Hur gör man såna?  :o Måste va sjukt svårt 

Disneyfantasten

Citat från: MB skrivet 16 februari 2024 kl. 12:47:46Hur gör man såna?  :o Måste va sjukt svårt
Nej, det är lätt, så länge man har tillgång till Paint 3D iallafall.  :) 

Jag har bara tillgång till Paint 3D via min jobbdator.

MB

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 februari 2024 kl. 12:54:25Nej, det är lätt, så länge man har tillgång till Paint 3D iallafall.  :)

Jag har bara tillgång till Paint 3D via min jobbdator.
Jag vet hur man kan sätta ihop bilder men fattar inte hur han gör dom små detaljerna.

Steffan Rudvall

Citat från: MB skrivet 16 februari 2024 kl. 12:56:06Jag vet hur man kan sätta ihop bilder men fattar inte hur han gör dom små detaljerna.
Jag redigerar den enskilda bilden i Photoshop och sen använder jag den när jag sätter ihop kolaget även det i Photoshop.

Steffan Rudvall

Anna Book.png

Anna Book

Misty (Pokémon tidigare avsnitt och filmer)

Älvan Mary (Tingeling filmerna)

Tant Näbbmus (Brisby och NIMH:s hemlighet 2)

Mrs. Keeper (Stuart Little)

Mamma Jane/Jane Gren (Arthur, Säsong 1)

Jessie (Toy Story filmerna)

Carmen (Happy Feet 2)

Flodhästen (Tinga Tinga Sagor)

Hittar ni Easter Egget?

Lennartsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 februari 2024 kl. 22:31:57Anna Book.png

Anna Book

Carmen (Happy Feet 2)

Hittar ni Easter Egget?
Jag kan inte hitta något Easter Egg alls

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 februari 2024 kl. 22:31:57Anna Book.png

Anna Book

Carmen (Happy Feet 2)

Hittar ni Easter Egget?
De flesta visste jag inte ens att hon hade gjort (utom Jessie, Mary och Flodhästen, samt Happy Feet 2 och Stuart Little som jag också hade med i mitt kollage, men jag behovet kolla upp de två sistnämnda)

Men, du glömde;
- Flamingon (Tinga Tinga Sagor)
- Shannon (Dumma Mej 2)
- Hazel (Legenden om Tarzan)

Sen medverkar hon i Järnjätten och Titan A.E. som hittills oidentifierade röster.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 februari 2024 kl. 22:39:31De flesta visste jag inte ens att hon hade gjort (utom Jessie, Mary och Flodhästen, samt Happy Feet 2 och Stuart Little som jag också hade med i mitt kollage, men jag behovet kolla upp de två sistnämnda)

Men, du glömde;
- Flamingon (Tinga Tinga Sagor)
- Shannon (Dumma Mej 2)
- Hazel (Legenden om Tarzan)

Sen medverkar hon i Järnjätten och Titan A.E. som hittills oidentifierade röster.
Jag valde att medvetet inte ta med Hazel eftersom att jag har hört ett ljudklipp och det är till 100% Jennie Jahns och inte Anna Book.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 februari 2024 kl. 22:44:18Jag valde att medvetet inte ta med Hazel eftersom att jag har hört ett ljudklipp och det är till 100% Jennie Jahns och inte Anna Book.
Jaså, är du säker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 februari 2024 kl. 22:45:03Jaså, är du säker?
Det ligger tydligen till så här, Jennie Jahns spelar Hazel i Tarzan och Jane även fast Anna Book crediteras medan Anna Book faktiskt spelar Hazel i serien.

Steffan Rudvall

Citat från: Lennartsson skrivet 16 februari 2024 kl. 22:37:56Jag kan inte hitta något Easter Egg alls
Det finns ett, men man behöver vara lite skarpsynt.

Steffan Rudvall

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 februari 2024 kl. 22:52:11Det ligger tydligen till så här, Jennie Jahns spelar Hazel i Tarzan och Jane även fast Anna Book crediteras medan Anna Book faktiskt spelar Hazel i serien.

Du skrev att Anna Book faktiskt spelar Hazel. Menade du Jennie Jahns?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 februari 2024 kl. 08:38:27Ingen som hittat Easter Egget?
Är det ett påsk ägg du syftar på?

Annars ser det konstigt ut i håret i Arthur serien. Ett brunt ljus ser det ut som.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 17 februari 2024 kl. 10:04:45Är det ett påsk ägg du syftar på?

Annars ser det konstigt ut i håret i Arthur serien. Ett brunt ljus ser det ut som.
Jag brukar lägga in små detaljer på bilderna i mina kollage och jag har inte gjort någonting med mammans hår.

Citat från: Jonas9881 skrivet 17 februari 2024 kl. 10:03:43Du skrev att Anna Book faktiskt spelar Hazel. Menade du Jennie Jahns?
Nej, karaktären förekommer i både DVD filmen Tarzan och Jane där det är Jennie Jahns fast Anna Book står med i listan och i tv-serien Legenden om Tarzan där det faktiskt är Anna Book.