Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Steffans Dubbningskollage

Startat av Steffan Rudvall, 10 juli 2020 kl. 10:18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2021 kl. 18:55:35
Av någon anledning såg jag inte detta kollaget förräns idag...

Men jag får ändå säga att kollaget är utförligt!  :D

Vem är förresten den vita mellan Sultanen och Alan-i-Dalen?

Får se om jag gissat karaktärerna rätt (från vänster till höger och neråt, jämförde förresten med mitt eget kollage);

- Sultanen = Aladdin (2019)
- vet ej (den där vita grejen?
- Alan-i-Dalen = Robin Hood (Rhode rollen i den korta musiksagan då Rolf Bengtsson gick bort innan dess)
- Kung Koopa = Super Mario
- Jerry = Totally Spies
- Dr Claw = Komissarie Gadget
- Vilgax = Ben10
- Latsmurfen = Smurfarna

- Svartepetter = Smurfarna (MediaDubb)
- Kräng = DuckTales (MediaDubb)
- Spökplumpen (eller Bläckplumpen som han hette i den dubbningen) = DuckTales (MediaDubb)
- Jalle Piké = Bonkers
- Abner = Kogänget
- Carface = Änglahund 2
- Don Ira Feinberg = Hajar som Hajar
- Muskelsmurfen = Smurfarna

- Fläng = DuckTales (MediaDubb)
- Admiralen = DuckTales (MediaDubb)
- Albert = DuckTales
- Big Bäng = DuckTales
- Frankenstein = Hotell Transylvanien filmerna
- Thunder Jack = Snow Dogs
- Al = Country Bears
- Gamle Knarre = Flygplan 2 Räddningstjänsten

- Joe Dalton = Lucky Luke (Eurotroll)
- Jolly Jumper = Lucky Luke (Eurotroll)
- Gammelsmurfen = Smurfarna-spelfilmerna
- Sylvester = Looney Tunes (MediaDubb)
- Jack & Gus = Askungen-musiksagan
- Scooby-Doo = vissa dubbningar (minns inte vilka)
- Ugglan = Bernard och Bianca
- vet ej (någon vildsvins-liknande varelse)
- vet ej (någon med blått ansikte)
- Kokettsmurfen = Smurfarna

- Clowner = Dumbo (1972-års första omdubbning)
- B1 = Bananer i Pjyamas
- Droopy
- Skeletor = He-Man
- Prälle Kråka = Dumbo (1972-års första omdubbning) (även han liksom de flesta kråkorna inte var namngiven i denna dubbning)
- Krulos = Dino Riders
- Ray Stantz = Ghostbusters
- Questar = Dino Riders
- Stora Örnen = Yakari

- Pinky = Pinky och Hjärnan
- Igor = Greve Duckula
- Dr Eggman = Sonic
- Helmer Mudd = Looney Tunes (MediaDubb)
- Slowking = Pokemon 2 Ensam Är Stark (underligt nog verkar ingen bild på karaktären finnas med i mitt eget kollage trots att han står nedskriven)
- Jätten Klosso = Smurfarna
- Lurvy = Fantastiska Wilbur
- Kingpin = Spindelmannen

(några av karaktärerna behövde jag förresten dubbelkontrollera)

Var är det någonstans?
Det vita ska representera Gud i serien Bibelns Äventyr han syns aldrig i bild därför tog jag en screenshot på himlen i den serien. Egget finns på Helmers bild.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 oktober 2021 kl. 19:14:49
Det vita ska representera Gud i serien Bibelns Äventyr han syns aldrig i bild därför tog jag en screenshot på himlen i den serien. Egget finns på Helmers bild.

Okej, då är jag med, ungefär som filmtitlar när det handlar om berättarröster och körsångare...

Ser enmassa skyltar med "Rabbit Season" hos Helmer Mudd, samt också en skylt där det står SDK, undrar vad det sistnämnda är förkortning på...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 oktober 2021 kl. 19:14:49

Vilka karaktärer är då vildsvins-figuren och mannen med blått ansikte höger om vildsvinet?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2021 kl. 19:29:34
Okej, då är jag med, ungefär som filmtitlar när det handlar om berättarröster och körsångare...

Ser enmassa skyltar med "Rabbit Season" hos Helmer Mudd, samt också en skylt där det står SDK, undrar vad det sistnämnda är förkortning på...
Det står för Steffans Dubbningskollage så du hittade alltså också Easter Egget.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2021 kl. 19:30:32
Vilka karaktärer är då vildsvins-figuren och mannen med blått ansikte höger om vildsvinet?
Karaktären som du kallar vildsvin är Ganon från Legenden om Zelda den blåa mannen bredvid är Lurch från Familjen Addams.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 oktober 2021 kl. 19:35:25
Det står för Steffans Dubbningskollage så du hittade alltså också Easter Egget.Karaktären som du kallar vildsvin är Ganon från Legenden om Zelda den blåa mannen bredvid är Lurch från Familjen Addams.

Okej, tack!

Mitt kollage med Gunnar är proppfullt men jag ska se om jag på något sätt ändå kan lägga till Ganon, Lurch, Fläng, Kräng och Kokettsmurfen i mitt... (kan möjligen använda samma lösning som jag gjort med vissa andra av mina kollage-uppdateringar, att söka upp bilder på dessa karaktärer på Google är dock inga problem alls för mig)

Känner mig dum att jag inte förstod vad SDK stod för...  :-[

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2021 kl. 20:03:25
Okej, tack!

Mitt kollage med Gunnar är proppfullt men jag ska se om jag på något sätt ändå kan lägga till Ganon, Lurch, Fläng, Kräng och Kokettsmurfen i mitt... (kan möjligen använda samma lösning som jag gjort med vissa andra av mina kollage-uppdateringar, att söka upp bilder på dessa karaktärer på Google är dock inga problem alls för mig)

Känner mig dum att jag inte förstod vad SDK stod för...  :-[
Jag bifogar bilderna på Ganon, Lurch, Fläng, Kräng och Kokettsmurfen för att vara lite hjälpsam.

Du behöver inte alls känna dig dum det är inte lätt att veta det kan ju egentligen stå för vad som helst...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 oktober 2021 kl. 20:13:26
Jag bifogar bilderna på Ganon, Lurch, Fläng, Kräng och Kokettsmurfen för att vara lite hjälpsam.

Du behöver inte alls känna dig dum det är inte lätt att veta det kan ju egentligen stå för vad som helst...

Okej, tack iallafall...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2021 kl. 20:14:42
Okej, tack iallafall...
Tänkte bara tillägga att han spelar Kokettsmurfen i Doreen Dennings dubbningar och inte Lasse Svenssons där han spelar lat och muskelsmurfarna.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 oktober 2021 kl. 20:16:50
Tänkte bara tillägga att han spelar Kokettsmurfen i Doreen Dennings dubbningar och inte Lasse Svenssons där han spelar lat och muskelsmurfarna.

Okej, tack då vet jag... (vill minnas att jag läst det i en creditlista)

Ungefär då som med Fred i Scooby-Doo, som spelas av Peter Sjlquist i dubbningar sedan 2000-talet medan Peter istället spelar mindre roller i MediaDubbs version...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 oktober 2021 kl. 20:19:49
Okej, tack då vet jag... (vill minnas att jag läst det i en creditlista)

Ungefär då som med Fred i Scooby-Doo, som spelas av Peter Sjlquist i dubbningar sedan 2000-talet medan Peter istället spelar mindre roller i MediaDubbs version...
Jag tror till och med att både Stefan Frelander och Sjöquist spelade Fred ett tag där i början. Alltså en slags övergångsperiod kan man säga och sen så har ju Peter Persson spelat honom i den första live-action filmen från 2002.

Disneyfantasten

Disneyfantasten