Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Media dubb mer

Startat av gstone, 10 juli 2020 kl. 19:57:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oscar Isaksson

Citat från: Erika skrivet  2 oktober 2025 kl. 20:45:15Jättestort tack, minns när jag såg det avsnittet för flera år sedan och tyckte rösten lät bekant, men kunde inte komma på vem. Nu vet jag. Jättestort tack igen. :)
Haha. Som alltid glad att hjälpa till. Det tar ju en stund att gå igenom sitt kartotek i huvudet och leta namn. "hm vem var det nu som var med i Media Dubbs tidiga dubbningar, hon hette så mycket som..." ;D

Citat från: Erika skrivet  2 oktober 2025 kl. 20:45:15Minns att hon var med i Star Kids och Rikki-Tikki-Tavi, och säkert fler dubbningar. Annars har hon varit med i flera filmer, tv-serier (t. ex. 2021 års julkalender) och spelat mycket teater.
Absolut att hon gör. Jag har skrivit upp att hon medverkar i Media Dubbs dubbning (osäker på om det finns fler) av Chuck Jones-filmen Den vita sälen (The white seal).

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  3 oktober 2025 kl. 00:17:05Absolut att hon gör. Jag har skrivit upp att hon medverkar i Media Dubbs dubbning (osäker på om det finns fler) av Chuck Jones-filmen Den vita sälen (The white seal).
Jag tror inte att det finns mer än en dubbning av Den vita sälen - om inte mitt minne sviker mig sände SVT den i textad originalversion, så enda dubbade versionen är nog på TV3.

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 oktober 2025 kl. 01:21:45Jag tror inte att det finns mer än en dubbning av Den vita sälen - om inte mitt minne sviker mig sände SVT den i textad originalversion, så enda dubbade versionen är nog på TV3.
Tack så mycket för klarläggandet.8) Bara lite fundersam men vad är anledningen till att den saknas på hemsidan?

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  3 oktober 2025 kl. 08:03:16Tack så mycket för klarläggandet.8) Bara lite fundersam men vad är anledningen till att den saknas på hemsidan?
Jag har nog faktiskt inte sett Den vita sälen med TV3s dubbning, men har du credits till den lägger jag gärna till det. :)

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 oktober 2025 kl. 09:10:58Jag har nog faktiskt inte sett Den vita sälen med TV3s dubbning, men har du credits till den lägger jag gärna till det. :)
Tyvärr har jag bara skådespelarlista och studio. Blev lovad en inspelning av filmen för flera år sedan eller iallafall öppningen med credits, men tyvärr inget. Så dagsläget vet jag inte inget om översättare.