SnövitTatiana Angelini:
Det känns nästan orättvist att bedöma en av de riktigt gamla dubbarna mot de modernare men hon låter väldigt tidsspecifikt och hennes röst passar Snövitsv ålder. Hon var tydligen Walt Disneys favorit efter originalet.
Anna-Lotta Larsson:
Omdubbningen av Snövit och de sju dvärgarna gjordes 1982 ett år innan jag föddes så det är den versionen som jag vuxit upp med Anna-Lotta låter så otroligt snäll men utan att låta falsk. Hennes röst är lugn och lugnande på ett sätt som passar snövits karaktär perfekt, särskilt när hon pratar med djuren.
Lizette Pålsson:
Lizette Pålsson var den röst som mest liknade originalet och förmedlade karaktärens personlighet på bästa sätt. Det är också hon som har spelat karaktärer längst från och med 1998 till 2018.
Mikaela Tidermark:
Hon är inte riktigt lika orginalrösten men hennes insats är ganska bra hon får Snövit att låta lite mer naturlig.
Mia AdolphsonMia är okej som Snövit dock inte särskilt orginalrösten och hennes röst är lite för mörk.
Marianne KockMariannes är mörkare och ganska olikt originalet hon skulle nog passa bättre som Mary Poppins.
Anna NylénAnna använder samma röst som när hon spelar Bibbi Bumbi Snövit ska ju vara ett barn men rösten passar inte då det inte är särskilt likt orginalrösten.
Min personliga Snövit lista- Lizette Pålsson
- Anna-Lotta Larsson
- Mikaela Tidermark
- Tatiana Angelini
- Mia Adolphson
- Anna Nylén
- Marianne Kock