Admin

Frfattare mne: Steffans egna "Vem r bst?"  (lst 68 gnger)

0 medlemmar och 1 gst tittar p detta mne.

Inloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlgg: 1 910
  • Kn: Man
    • Visa profil
Steffans egna "Vem r bst?"
« skrivet: 26 juli 2020 kl. 20:34:42 »
       Nalle Puh
  • Guy De La Berg
  • Tor Isedal
  • Jan Jnsson
  • Jan Nygren
  • Olli Markenros
  • Ulf Kllvik
  • Ole Ornered

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlgg: 5 584
  • Jag r Gazelle, vlkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
SV: Steffans egna "Vem r bst?"
« Svar #1 skrivet: 26 juli 2020 kl. 20:42:22 »
       Nalle Puh
  • Guy De La Berg
  • Tor Isedal
  • Jan Jnsson
  • Jan Nygren
  • Olli Markenros
  • Ulf Kllvik
  • Ole Ornered

Har du motiveringar/recensioner till det?  :)

Inloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 26 juli 2020 kl. 20:53:09 »
Har du motiveringar/recensioner till det?  :)
Guy de la Berg han var perfekt och ltt jttelikt originalet.

Den frsta svenska rsten Tor Isedal passar bra till originalrsten men har lite fr mrk rst och kan lta lite dummare en originalet ibland men verlag s var han underbar som Nalle Puh.

D kommer vi till den senaste svenska rsten Jan Jnsson jag tycker inte att han r s dlig om man jmfr med andra lnders Nalle Puh han lter hyfsat likt originalet och har samma knsla som originalet och detta lyckas inte mnga andra sprk att f till.

Av det lilla jag har hrt med Jan Nygren s r han hyfsat lik originalet men kommer inte upp till samma klass som Tor Isedal och Guy de la Berg

Men vi har ven haft rster som inte passat srskilt bra med originalet som till exempel Olli Markenros och Ulf Kllvik, Olli lter fr ljus och Ulf han passar bara inte p ngot stt.

Ole r inte alls lik original rsten och man frstr att han bara var en trailer rst.

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlgg: 5 584
  • Jag r Gazelle, vlkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 26 juli 2020 kl. 20:56:28 »
Guy de la Berg han var perfekt och ltt jttelikt originalet.

Den frsta svenska rsten Tor Isedal passar bra till originalrsten men har lite fr mrk rst och kan lta lite dummare en originalet ibland men verlag s var han underbar som Nalle Puh.

D kommer vi till den senaste svenska rsten Jan Jnsson jag tycker inte att han r s dlig om man jmfr med andra lnders Nalle Puh han lter hyfsat likt originalet och har samma knsla som originalet och detta lyckas inte mnga andra sprk att f till.

Av det lilla jag har hrt med Jan Nygren s r han hyfsat lik originalet men kommer inte upp till samma klass som Tor Isedal och Guy de la Berg

Men vi har ven haft rster som inte passat srskilt bra med originalet som till exempel Olli Markenros och Ulf Kllvik, Olli lter fr ljus och Ulf han passar bara inte p ngot stt.

Ole r inte alls lik original rsten och man frstr att han bara var en trailer rst.

Tack fr att du frklarar!  :) (du kanske kan gra det p dina andra kommande omgngar av karaktrerna frn Nalle Puh och Musse Pigg)

Inloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 26 juli 2020 kl. 20:58:56 »
Tack fr att du frklarar!  :) (du kanske kan gra det p dina andra kommande omgngar av karaktrerna frn Nalle Puh och Musse Pigg)
Ja det ska jag gra :)

Inloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 26 juli 2020 kl. 21:29:49 »
Musse Pigg

Hr r jag faktiskt lite kluven d bde Anders jebo och Sven-Erik Vikstrm r vldigt bra som Musse Pigg jag tycker att Anders r bttre p att dubba Wayne Allwines och att Sven-Erik r bttre p att dubba Walt Disneys Musse men om jag ska vlja ngon av dem s vljer jag Anders jebo p grund av nostalgi han har spelat Musse sen jag var typ 8 s jag r mest uppvuxen med Anders

Som sagt r Sven-Erik mycket duktig p att spela Musse Pigg r vldigt lik Walt Disney och passar vldigt bra s han fr andra plats

Rune Halvarsson r okej han har samma rst karaktr som originalet dock s brister inlevelsen

Peter Wanngren frskte nog sitt bsta men han passar inte som Musse han r bttre som Lngben dock r han ju inte ultimat men det kommer vi till senare.

1. Anders jebo
2. Sven-Erik Vikstrm
3. Rune Halvarsson
4. Peter Wanngren
« Senast ndrad: 26 juli 2020 kl. 21:34:47 av Steffan Rudvall »

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlgg: 5 889
  • Jag har Aspergers och lskar film !
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 26 juli 2020 kl. 21:54:01 »