Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den knäppaste nötknäpparen och Buster & Chaunceys Stilla Natt

Startat av gstone, 31 juli 2020 kl. 11:40:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag tror att Salut Audio/Video dubbade Den knäppaste nötknäpparen och Buster & Chauncey's stilla natt.

Jag hör många Köpenhamns baserad skådespelare i dubbningen av den första filmen 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MB

Citat från: gstone skrivet 30 mars 2024 kl. 00:21:23Jag tror att Salut Audio/Video dubbade Den knäppaste nötknäpparen och Buster & Chauncey's stilla natt.

De svenska utgåvorna är ju distribuerade av Sony anlitade de verkligen Salut det var väl mer lågbudget VHS distributörer som gjorde det

gstone

Citat från: MB skrivet 30 mars 2024 kl. 00:24:59De svenska utgåvorna är ju distribuerade av Sony anlitade de verkligen Salut det var väl mer lågbudget VHS distributörer som gjorde det
Dom släppte direkt till VHS och jag hör Håkan och Gizzla.

Så remligen bör den i alla fal hade dubbat o Köpenhamn  ;

Kan mycket vara Sun Studio so, dubbade den.

gstone

Citat från: MB skrivet 30 mars 2024 kl. 00:24:59De svenska utgåvorna är ju distribuerade av Sony anlitade de verkligen Salut det var väl mer lågbudget VHS distributörer som gjorde det
Den Knäppaste Nötknäpparen är en väldigt billig film som kom direkt till VHS ;)

gstone

Jag tror faktiskt inte den här filmen är dubbade av Sun Studio 

Alla röster låter som KM studios röster.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 mars 2024 kl. 00:21:23Jag tror att Salut Audio/Video dubbade Den knäppaste nötknäpparen och Buster & Chauncey's stilla natt.

Jag har nu äntligen fått svar av Håkan Mohede, och han skriver följande:

Citat från: Håkan MohedeJag har vaga minnen av de här filmerna och inget antecknat, måste ha varit under en hektisk  period och att jag inte hann skriva något...

Jag lyssnade lite på Nötknäpparen och kände igen följande:
Fén: Gisela Rasch
Flickan: Jonna Hellgren
Nötknäpparen: Mats Hellgren
Råttkungen: Håkan Mohede
Rasta-killen: Kenneth Milldoff

Stilla Natt de här:
Charlie/Chauncey: Håkan Mohede
Buster: Bo-Christer Hjelte
Fader Josef: Dan Bratt
Kristina: Jonna Hellgren
Franz Gruber: Håkan Mohede
Borgmästaren: Dan Bratt

Det var med all säkerhet Salut som producerade, minns tyvärr inte regissör...

Jag ska kolla Den Magiska Resan också och återkommer!

MB

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 februari 2025 kl. 20:43:32Jag har nu äntligen fått svar av Håkan Mohede, och han skriver följande:
Är den här Johanna den okända kvinnan som @Oscar Isaksson  försök ta reda på vem det är?

gstone

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 februari 2025 kl. 20:43:32Jag har nu äntligen fått svar av Håkan Mohede, och han skriver följande:
Tusen tack🥹🥹🥹🥹❤️❤️❤️🙏

Oscar Isaksson

Citat från: MB skrivet  3 februari 2025 kl. 21:13:12Är den här Johanna den okända kvinnan som @Oscar Isaksson  försök ta reda på vem det är?
Det är inte Jonna Hellgren som är den okända röst jag söker efter.