Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Filmrekommendationer

Startat av gstone, 7 augusti 2020 kl. 17:27:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 augusti 2020 kl. 17:23:37
Fast jag gillar inte att vara vuxen, att vara vuxen är så tråkigt, förstår inte syftet med det egentligen, förstår inte syftet med att åldras överhuvudtaget, eller att dö! Kan du vara så snäll och sluta påminna mig om att jag är vuxen, att vara med om vuxnandet och åldrandet är pinsamt nog, så att andra påminner mig om det gör knappast saken bättre! (ta inte illa upp)

Fick jag bestämma så skulle jag vara en 8-åring hela livet och leva för alltid! (om det nu gick, synd att världen är så orättvis)

Om du saknar barn filmer och se kan du gå till en affärer och köpa denna

https://www.discshop.se/filmer/dvd/prince_charming/P163748

Något ställ borde sälja den !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 augusti 2020 kl. 17:27:04
Om du saknar barn filmer och se kan du gå till en affärer och köpa denna

https://www.discshop.se/filmer/dvd/prince_charming/P163748

Något ställ borde sälja den !

För det första så vill jag inte kalla det barnfilmer, utan familjefilmer! (dessutom så finns det produktioner som är alldeles för barnsliga)

För det andra, nej tack, jag är inte vidare förtjust i prinsar i allmänhet (iallafall inte i 4 av dem; Prins Florian/Ferdinand, Prins Charming, Prins Filip och Prins Erik, eller en femte; Prins Max (eng: James), beroende på hur man ser det)...

Men Förfärliga Snömannen har iallafall sänkts ner på priset så jag kommer förhoppningsvis att köpa den om jag hittar den imorgon...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 augusti 2020 kl. 17:31:24
För det första så vill jag inte kalla det barnfilmer, utan familjefilmer! (dessutom så finns det produktioner som är alldeles för barnsliga)

För det andra, nej tack, jag är inte vidare förtjust i prinsar i allmänhet (iallafall inte i 4 av dem; Prins Florian/Ferdinand, Prins Charming, Prins Filip och Prins Erik, eller en femte; Prins Max (eng: James), beroende på hur man ser det)...

Men Förfärliga Snömannen har iallafall sänkts ner på priset så jag kommer förhoppningsvis att köpa den om jag hittar den imorgon...

Här två till barnfilmer du inte sett som du kan köpas om du hittar

https://www.discshop.se/filmer/dvd/trubbel_i_sagoland/P69490

https://www.discshop.se/filmer/dvd/surfs_up/P65095
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall


Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 augusti 2020 kl. 17:31:24
För det första så vill jag inte kalla det barnfilmer, utan familjefilmer! (dessutom så finns det produktioner som är alldeles för barnsliga)

För det andra, nej tack, jag är inte vidare förtjust i prinsar i allmänhet (iallafall inte i 4 av dem; Prins Florian/Ferdinand, Prins Charming, Prins Filip och Prins Erik, eller en femte; Prins Max (eng: James), beroende på hur man ser det)...

Men Förfärliga Snömannen har iallafall sänkts ner på priset så jag kommer förhoppningsvis att köpa den om jag hittar den imorgon...

Om du har inget emot spelfilmer, så finns det ett par europeiska sagofantasyfilmer som jag tror du skulle uppskatta. Dock utan svensk (däremot finns engelska) text/tal, men gratis (dessa finns på bl. a. Youtube).

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet  7 augusti 2020 kl. 18:11:43
Om du har inget emot spelfilmer, så finns det ett par europeiska sagofantasyfilmer som jag tror du skulle uppskatta. Dock utan svensk (däremot finns engelska) text/tal, men gratis (dessa finns på bl. a. Youtube).

Jag har inget emot spelfilmer i allmänhet, där varierar det, det finns dock ändå många bra sådana... (och engelska har jag relativt lätt att förstå till allra största delen)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 augusti 2020 kl. 17:37:47
Här två till barnfilmer du inte sett som du kan köpas om du hittar

https://www.discshop.se/filmer/dvd/trubbel_i_sagoland/P69490

https://www.discshop.se/filmer/dvd/surfs_up/P65095

Jag har faktiskt sett Trubbel i Sagoland en-några gånger på TV (ungefär 2012-2013 har jag för mig) och får säga att den är okej...

Surfs Up har jag knappt sett, mest bilder, men den verkar hyfsad, får säga att den är ungefär i samma nivå som Sammys Äventyr, Savannens Hjältar, Polarexpressen och Happy Feet, som är helt okej, dessa filmer har jag dock sett vad jag vet...

Sabelöga

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 augusti 2020 kl. 20:46:55
Jag har inget emot spelfilmer i allmänhet, där varierar det, det finns dock ändå många bra sådana... (och engelska har jag relativt lätt att förstå till allra största delen)
Låter intressant, vilka då?
Houba !

Disneyfantasten

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  7 augusti 2020 kl. 21:32:14
Låter intressant, vilka då?

Tårtgeneralen till exempel, såg den med pappa omkring mars 2018 har jag för mig!  :)

Ett annat exempel är Zookeeper, en bra och underhållande film, sedan finns det även flera andra exempel...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 augusti 2020 kl. 17:31:24
För det första så vill jag inte kalla det barnfilmer, utan familjefilmer! (dessutom så finns det produktioner som är alldeles för barnsliga)

För det andra, nej tack, jag är inte vidare förtjust i prinsar i allmänhet (iallafall inte i 4 av dem; Prins Florian/Ferdinand, Prins Charming, Prins Filip och Prins Erik, eller en femte; Prins Max (eng: James), beroende på hur man ser det)...

Men Förfärliga Snömannen har iallafall sänkts ner på priset så jag kommer förhoppningsvis att köpa den om jag hittar den imorgon...

Du skulle nog gilla filmen Valiant
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 augusti 2020 kl. 17:31:24
För det första så vill jag inte kalla det barnfilmer, utan familjefilmer! (dessutom så finns det produktioner som är alldeles för barnsliga)

För det andra, nej tack, jag är inte vidare förtjust i prinsar i allmänhet (iallafall inte i 4 av dem; Prins Florian/Ferdinand, Prins Charming, Prins Filip och Prins Erik, eller en femte; Prins Max (eng: James), beroende på hur man ser det)...

Men Förfärliga Snömannen har iallafall sänkts ner på priset så jag kommer förhoppningsvis att köpa den om jag hittar den imorgon...

Prins Charming,  Har dock inget med Disney att göra utan bara orginal sagorna  >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 augusti 2020 kl. 21:39:27
Du skulle nog gilla filmen Valiant

Jag har sett den (gjorde det omkring 2007-2008 när jag gick i skolan) och jag minns inte vad jag tyckte om den...

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 augusti 2020 kl. 21:41:04
Prins Charming,  Har dock inget med Disney att göra utan bara orginal sagorna  >:(

Som Disney-filmerna är baserade på...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 augusti 2020 kl. 21:41:26
Jag har sett den (gjorde det omkring 2007-2008 när jag gick i skolan) och jag minns inte vad jag tyckte om den...

Jag förstår varför du såg den i skolan. det är en historik film :D

Gick i mindre skola eller vanlig ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 augusti 2020 kl. 21:35:17
Tårtgeneralen till exempel, såg den med pappa omkring mars 2018 har jag för mig!  :)

Ett annat exempel är Zookeeper, en bra och underhållande film, sedan finns det även flera andra exempel...

Jag vägrar se Zookeeper till kan fått credits till den  >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.