Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Grattis på födelsedagen!

Startat av Mathilda Gustafsson, 9 augusti 2020 kl. 19:54:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Disneyfantasten

Just det, jag får passa på att gratta dagens 28-åringar!

Elios

Tusen tack till alla. Blev till att hälsa på min farmor och sen se Attila med Gerard Butler. ^^

Disneyfantasten

Min IPad har varit utan internet i två veckor, så för säkerhetens skull skriver jag detta redan nu på min jobbdator istället tillsvidare;

Grattis i förskott till Anders M. Olssons 68:e födelsedag!  :D

Lillefot

Ett stort grattis till våran Anders M. Olsson. Må din 68-årsdag bli en lyckosam en. :)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Skokaka

Ha en bra födelsedag, Anders M. Olsson! :)

Adam

'Får också ta och önska Anders M. Olsson ett väldigt grattis på sin dag!
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 11 november 2022 kl. 15:10:21Ett stort grattis till våran Anders M. Olsson. Må din 68-årsdag bli en lyckosam en. :)
Han måste va den äldsta medlemmen

Henrik Karlsson

Citat från: MOA skrivet 11 november 2022 kl. 23:32:50Han måste va den äldsta medlemmen
Nej det är faktiskt Bert-Åke Varg som är det

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

Citat från: gstone skrivet  5 december 2022 kl. 18:17:54Idag fyller Walt Disney år :D
Grattis till mannen som började allt med hjälp av en mus! :D

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  5 december 2022 kl. 18:17:54Idag fyller Walt Disney år :D

Det har du baskemej rätt i, det hade jag glömt, tack för påminnelsen!

Tyvärr är han död sedan många år tillbaka, men han är absolut inte bortglömd!

Men nästa år kommer studion att fira Disney-studions 100 år med den nya filmen Wish som jag ser framemot!

Dessutom så blev Aristocats den sista filmen att godkännas av Walt Disney himself, även om han hann dö innan den påbörjades, samt strax innan Djungelboken blev klar.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 december 2022 kl. 18:22:44Men nästa år kommer studion att fira Disney-studions 100 år med den nya filmen Wish som jag ser framemot!

Dessutom så blev Aristocats den sista filmen att godkännas av Walt Disney himself, även om han hann dö innan den påbörjades, samt strax innan Djungelboken blev klar.
Ja men även Filmen om Nalle Puh är hans idé...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 december 2022 kl. 18:24:00Ja men även Filmen om Nalle Puh är hans idé...

Iallafall första delen av filmen, Nalle Puh och Honungsträdet kom först, utav dem, 1966 kom den, samma år som han gick bort, sen kom Nalle Puh och Den Stormiga Dagen 1968, där Walt till viss del var inblandad, slutligen kom Nalle Puh och Tig(g)er 1974, innan dessa tre kortfilmer sedan sammanslogs till en långfilm 1977 med nyinspelad ramberättelse, orsaken till detta var för att Walt ville göra ett mästerverk av den, men han ville ta det i lugn takt och köra med kortfilmer först, dessutom så valde han att behålla Britt-trogenheten till filmen.

På sätt och vis kan man också säga att Robin Hood och Bernard och Bianca var lite hans idéer, eller åtminstone idéer från när han levde, eftersom Walt hade planer för att filmatisera en fabel med tuppen Chanticleer och räven Reynard, men det slutade med att det blev en filmatisering av Robin Hood där karaktärerna är djur, skaparna ville visa publiken att djur också kan vara som människor, vad beträffar Bernard och Bianca så tyckte Walt att filmen verkade för mörk och otäck för att filmatiseras.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 december 2022 kl. 18:36:51Iallafall första delen av filmen, Nalle Puh och Honungsträdet kom först, utav dem, 1966 kom den, samma år som han gick bort, sen kom Nalle Puh och Den Stormiga Dagen 1968, där Walt till viss del var inblandad, slutligen kom Nalle Puh och Tig(g)er 1974, innan dessa tre kortfilmer sedan sammanslogs till en långfilm 1977 med nyinspelad ramberättelse, orsaken till detta var för att Walt ville göra ett mästerverk av den, men han ville ta det i lugn takt och köra med kortfilmer först, dessutom så valde han att behålla Britt-trogenheten till filmen.

På sätt och vis kan man också säga att Robin Hood och Bernard och Bianca var lite hans idéer, eller åtminstone idéer från när han levde, eftersom Walt hade planer för att filmatisera en fabel med tuppen Chanticleer och räven Reynard, men det slutade med att det blev en filmatisering av Robin Hood där karaktärerna är djur, skaparna ville visa publiken att djur också kan vara som människor, vad beträffar Bernard och Bianca så tyckte Walt att filmen verkade för mörk och otäck för att filmatiseras.
Den filmen blev senare Rock-A-Doddle producerad av Don Bluth
Disney hade varit över 100 år idag!Han dog alldeles för ung,han kunde levt i minst 20 år till