Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Grattis på födelsedagen!

Startat av Mathilda Gustafsson, 9 augusti 2020 kl. 19:54:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: moviefan skrivet 20 september 2025 kl. 22:25:32Tackar  ;)

När man går in på sin profil, så är det en bild på en tårtbit, när man fyller år. Hur har ni gjort att den bara blir synlig på födelsedagen ?
För att det är en särskild dag i livet, en personlig tårtbit är en bra hyllning

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet 20 september 2025 kl. 22:25:32När man går in på sin profil, så är det en bild på en tårtbit, när man fyller år. Hur har ni gjort att den bara blir synlig på födelsedagen ?
Det får du fråga utvecklingsteamet bakom forumprogramvaran SMF om, då det är inbyggt i programvaran och inget jag kan påverka. :)

Men vet man när någon fyller år, för att de har angivit det, så är det ärligt talat ingen svår konst programmatiskt att lägga in en if-sats för att bara visa en bild på rätt datum - det klarar (nästan) vilken programmerare som helst av i de flesta programmeringsspråk.

Disneyfantasten

Ett 30-faldigt grattis till @TVARK Sweden  idag, hen leve, hurra!

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 september 2025 kl. 08:33:30Ett 30-faldigt grattis till @TVARK Sweden  idag, hen leve, hurra!
Han är alltså 1 år äldre än min syrra som fyller 29 idag, grattis!

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 27 september 2025 kl. 11:03:01Han är alltså 1 år äldre än min syrra som fyller 29 idag, grattis!
Grattis till din storasyster också.

(jag är förövrigt sotis på alla som har systrar då jag själv alltid velat ha det)

Monsieur Hulot

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 september 2025 kl. 11:06:57Grattis till din storasyster också.

(jag är förövrigt sotis på alla som har systrar då jag själv alltid velat ha det)
Sotis? Ja ibland får man inte som man vill ha det

Skokaka

Grattis till TVARK Sweden och MOAs syrra. Samt grattis i efterskott till MOAs kompis som fyllde igår, som hon har sagt.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 september 2025 kl. 11:06:57Grattis till din storasyster också.

Sotis? Heter det dock inte avis? Alltså som i avundsjuk? (Kan även relatera, förresten...)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 27 september 2025 kl. 19:49:45Grattis till TVARK Sweden och MOAs syrra. Samt grattis i efterskott till MOAs kompis som fyllde igår, som hon har sagt.Sotis? Heter det dock inte avis? Alltså som i avundsjuk? (Kan även relatera, förresten...)
Jepp, ett annat ord kan vara svartis, men allt det är samma sak, det var det jag menade.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 september 2025 kl. 20:14:19Jepp, ett annat ord kan vara svartis, men allt det är samma sak, det var det jag menade.
Aldrig hört det tidigare, tack för att ni grattade hästhuvudet

Disneyfantasten

Ett 23-faldigt grattis till @Will Siv  idag, hen leve, hurra!

Oscar Isaksson

Lillefot

Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

MOA

Grattis på 23 årsdagen Will Siv :D

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  3 oktober 2025 kl. 11:01:37Grattis på 22 årsdagen Will Siv :D
23, jag skrev fel i hastigheten och upptäckte det först nu.