Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Värsta röstskådespelarvalen

Startat av MOA, 30 augusti 2020 kl. 19:51:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: gstone skrivet 31 oktober 2024 kl. 14:12:06Fredrik Hiller som Jafar
Aladdin remake eller var? Sämsta rösten till karakäktären eller?

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 31 oktober 2024 kl. 14:38:08Aladdin remake eller var? Sämsta rösten till karakäktären eller?
Descendants.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 31 oktober 2024 kl. 14:12:06Fredrik Hiller som Jafar
Duktig som Fredrik är som skådespelare, så kan jag spontant hålla med om att det inte låter som världens mest lyckade röstval.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

TonyTonka

Jag tycker att Loreen inte var ett särskilt bra val som Smurfan i den första Smurfarna-filmen. Hon låter alldeles för konstlad.  :-\
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet  2 november 2024 kl. 16:30:41Jag tycker att Loreen inte var ett särskilt bra val som Smurfan i den första Smurfarna-filmen. Hon låter alldeles för konstlad.  :-\
kommer inte ihåg hur hon låt,
för förhoppningsvis för smurfan i bra röst i nästa års film( som matchar Rihanna)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet  2 november 2024 kl. 16:30:41Jag tycker att Loreen inte var ett särskilt bra val som Smurfan i den första Smurfarna-filmen. Hon låter alldeles för konstlad.  :-\
hon är ju inte så efarn i dubbning , kan vara därför

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet  2 november 2024 kl. 16:42:44hon är ju inte så efarn i dubbning , kan vara därför
Ja, precis. Lina Hedlund var mycket bättre i uppföljaren.

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet  2 november 2024 kl. 16:45:19Ja, precis. Lina Hedlund var mycket bättre i uppföljaren.
den såg  jag dock nyligen

håller med

Disneyfantasten

Ursäkta mig, men, jag trodde att Shrek Den Tredje var hennes enda dubbning...

Å andra sidan var det inte igår jag såg de tre filmerna senast...

Disneyfantasten

Cecilia Stenhammar tycker jag inte var så värst lyckad som Scottie i originaldubbningen av Pongo och De 101 Dalmatinerna, den lider av samma problem som Marie Isedal & Gunnel Fred som Nasse i de tidigare Nalle Puh dubbningarna, nämligen att den är feminin, dessbättre har Terriern inte särskilt många repliker i filmen varför det blir mindre anmärkningsvärt på den punkten även om det är tydligt och märkbart.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 november 2024 kl. 16:42:44hon är ju inte så efarn i dubbning , kan vara därför
Hon var med i Shrek Den Tredje som sagt, vill minnas att jag tyckte insatsen var bra, men å andra sidan var det inte direkt igår jag sådden filmen heller.

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2024 kl. 16:53:04Cecilia Stenhammar tycker jag inte var så värst lyckad som Scottie i originaldubbningen av Pongo och De 101 Dalmatinerna, den lider av samma problem som Marie Isedal & Gunnel Fred som Nasse i de tidigare Nalle Puh dubbningarna, nämligen att den är feminin, dessbättre har Terriern inte särskilt många repliker i filmen varför det blir mindre anmärkningsvärt på den punkten även om det är tydligt och märkbart.
När dog Cecilia Stenhammar?
Det står att hon är bortgången men kan inte hitta något dödsdatum🤔.

Men det finns ju betydligt värre femina röster till manliga karaktärer i tecknat tänker med fassa på Bambi🤮.
Eva som Bambi fyfan🤢🤮.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2024 kl. 16:50:08Ursäkta mig, men, jag trodde att Shrek Den Tredje var hennes enda dubbning...

Å andra sidan var det inte igår jag såg de tre filmerna senast...
Jo, ingen har väl påstått att det var hennes första dubbning? Och om man bara har gjort en dubbning innan så är man väl inte så erfaren?  :)

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2024 kl. 17:02:42Hon var med i Shrek Den Tredje som sagt, vill minnas att jag tyckte insatsen var bra, men å andra sidan var det inte direkt igår jag sådden filmen heller.
Menar du att du tyckte hennes insats som Törnrosa eller Smurfan var bra?  ???

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  2 november 2024 kl. 18:15:44Jo, ingen har väl påstått att det var hennes första dubbning? Och om man bara har gjort en dubbning innan så är man väl inte så erfaren?  :)
Menar du att du tyckte hennes insats som Törnrosa eller Smurfan var bra?  ???
Jag syftade självklart på Törnrosa här.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 november 2024 kl. 18:18:55Jag syftade självklart på Törnrosa här.
Åh, okej. Jag vet faktiskt inte ens om jag sett den filmen på svenska, minns att jag såg den på en engelskalektion på högstadiet, då på engelska (duh), så jag kan inte bedömma hennes insats där.