Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Värsta röstskådespelarvalen

Startat av MOA, 30 augusti 2020 kl. 19:51:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Lillefots röst i  Landet för länge sedan IV: Färden till Dimmornas Land låter helt fel den låter för gamla
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Bra att ni skriver här för jag hör många opassande röster när jag spelar in ljud till mina rankings. Hur I hela Robotniks ärsle tänker dom egentligen?

MOA

Trodde verkligen inte att Hasse spelar en riktig spelkaraktär
Han är inte direkt dålig som Hugo men han snackar normalt & om man ser Hugo I Rymden & Legenden Om Zelda så är det ena självklart bättre än det andra. Vars var Staffan Thomeé när spelet dubbades? Hugo är en av Hasses svagare roller, jämför jämför jämför!

Nighty11x

Nicklas Berglund som Cosmo i dem avsnitten Sun Studio dubbade av Fairly OddParents, hans röst är alldeles för pipig och irriterande och visst är det säkert så att Nicklas försökt låta mer som den Engelska rösten, Daran Norris men inte ens han ger Cosmo en så pipig röst i dem avsnitten eller några avsnitt som släppts senare. Johan Wilhelmsson låter ifs bara som Cosmos Engelska röst i typ S1 men han går mig iaf inte på nerverna när jag hör rösten.

En positiv grej dock, när En Ny Önskning kom ut på Netflix för 2 år sen så valde man att använda Sun Studio rösterna igen och jag tycker iaf att dem tonat ner Cosmos pipighet i den serien om det är för att Nicklas blivit äldre eller om Iyuno specifikt bett om en lite (och då menar jag verkligen lite) mörkare röst har jag ingen aning om.

Monsieur Hulot

Jag vet inte om detta är det värsta valet som gjorts, men jag har aldrig varit en stor entusiast av Lill Lindfors insats som Flora i 1980 års omdubbning av Törnrosa (1959).

Jag tycker mycket om Lill Lindfors, det är en av de bästa sångarna i landet. Men som skådespelare eller röstskådespelare tycker jag inte hon gör särskilt bra ifrån sig. Detta är inget undantag. Hon passar helt enkelt inte rollen, hon låter lite för stel.

MOA

Citat från: Monsieur Hulot skrivet 22 augusti 2026 kl. 10:47:40Jag vet inte om detta är det värsta valet som gjorts, men jag har aldrig varit en stor entusiast av Lill Lindfors insats som Flora i 1980 års omdubbning av Törnrosa (1959).

Jag tycker mycket om Lill Lindfors, det är en av de bästa sångarna i landet. Men som skådespelare eller röstskådespelare tycker jag inte hon gör särskilt bra ifrån sig. Detta är inget undantag. Hon passar helt enkelt inte rollen, hon låter lite för stel.
Var det hennes första dubbning? Förklarar varför hon låter så stel

Monsieur Hulot

Citat från: MOA skrivet 22 augusti 2026 kl. 11:02:14Var det hennes första dubbning? Förklarar varför hon låter så stel
Ingen aning! :( Men oavsett vad tycker jag i alla fall att det är ett ganska misslyckat val.