Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 16:54:29
Louise Raeder? (hon spelade Brisby i båda dubbningarna)
Ja och hon spelar också elda i båda turneringarna av Zelda

Steffan Rudvall

Vem hör vi som morfar i detta klippet?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 16:57:58
Vem hör vi som morfar i detta klippet?

Verkar vara Ingemar Carlehed tycker jag för det låter till 100% som honom!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 16:58:56
Verkar vara Ingemar Carlehed tycker jag...
Ditt svarar är korrekt!

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 16:54:06
För det första hade jag inte lyssnat på de två senaste quizen innan andra svarade och för det andra så var jag inte vid datorn vid just de tillfällena!

Dessutom så vill jag också påpeka att en del personer låter så lika varandra och jag avskyr att såra andra...

MOA

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 17:01:29
Dessutom så vill jag också påpeka att en del personer låter så lika varandra och jag avskyr att såra andra...
Hur menar du att de skulle kunna såra någon?

Steffan Rudvall

Vem hör vi i följande ljudklipp?

Den här personen har inte haft så många roller men rollerna han har spelat är ganska stora.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 17:05:05
Hur menar du att de skulle kunna såra någon?

Att du skrev detta;

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 14:09:16
Vem hör vi i detta ljudklippet? Om ni inte klarar av detta blir jag verkligen besviken.

Det kanske bara är jag som tycker att Mimmi Sandén, Molly Sandén, Amy Diamond Deasismont, Mimmi Sandén, Linda Åslund och Linn Ehrner har liknande röster och jag tyckte att rösten lät bekant och funderade och funderade och jämförde dessa röster med klippet men var osäker på om jag skulle svara för jag ville verkligen inte göra dig besviken men som tur var hann någon annan svara före mig...

Ett litet råd: nästa gång du quizar med ljudklipp kan du kanske för säkerhetens skull också lägga till ledtrådar kring personen ifråga t.ex. vilket årtal hen är född, när hen debuterade i dubbning, vad dennes yrke är, vilka dubbningsbolag de dubbat för, ect. bara ett välmenande råd!  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 17:13:40
Att du skrev detta;

Det kanske bara är jag som tycker att Mimmi Sandén, Molly Sandén, Amy Diamond Deasismont, Mimmi Sandén, Linda Åslund och Linn Ehrner har liknande röster och jag tyckte att rösten lät bekant och funderade och funderade och jämförde dessa röster med klippet men var osäker på om jag skulle svara för jag ville verkligen inte göra dig besviken men som tur var hann någon annan svara före mig...

Ett litet råd: nästa gång du quizar med ljudklipp kan du kanske för säkerhetens skull också lägga till ledtrådar kring personen ifråga t.ex. vilket årtal hen är född, när hen debuterade i dubbning, vad dennes yrke är, vilka dubbningsbolag de dubbat för, ect. bara ett välmenande råd!  :)
Jag tänkte att dem flesta här borde höra att det är lim på grund av röstskådespelarna. Men jag ska lyda ditt råd och börja lägga ut ledtrådar.

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 17:07:10

Den här personen har inte haft så många roller men rollerna han har spelat är ganska stora.
Är det ingen som vet?.
Personen spelar en av Disneys kändaste karaktärer.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 17:07:10

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 17:16:42
Är det ingen som vet?.
Personen spelar en av Disneys kändaste karaktärer.

Hm, nu ska vi se, inte så många roller men de han haft är ganska stora, en av Disneys mest kända karaktärer...

Tommy Körberg kanske?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 17:29:14
Hm, nu ska vi se, inte så många roller men de han haft är ganska stora, en av Disneys mest kända karaktärer...

Tommy Körberg kanske?
Nej tyvärr, det är en karaktär i Musse Pigg universumet.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 17:30:01
Nej tyvärr, det är en karaktär i Musse Pigg universumet.

Johan Lindqvist kanske? (fast Långben är ju ändå den enda stora roll han haft?)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 17:31:07
Johan Lindqvist kanske? (fast Långben är ju ändå den enda stora roll han haft?)
Ja det är Johan, Ned Flanders är väl också ganska stor.