Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 19:22:54
När Steve Kratz i podden Röstskådespelarna beskriver hur han fick rollen som Scooby-Doo verkar det som att han inte skickat något röstprov och därför kan han inte heller har varit godkänd.

Det kan också förklara varför man bytte ut alla rösterna varför man inte tog tillbaks mediadubb rösterna när sun studio Stockholm började dubba Scooby-Doo.

Dock var både Steve och Stefan Scoobys röster under 1992-1997, Steve i Stockholms-dubbningarna och Stefan i Danmark-dubbningarna, plus att Steve återfick rollen 2015 efter att Stefan lämnade både rollen och branchen, så därför lär Steve säkerligen behövt godkännas vid något tillfälle...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 19:25:38
Dock var både Steve och Stefan Scoobys röster under 1992-1997, Steve i Stockholms-dubbningarna och Stefan i Danmark-dubbningarna, plus att Steve återfick rollen 2015 efter att Stefan lämnade både rollen och branchen, så därför lär Steve säkerligen behövt godkännas vid något tillfälle...
Självklart är han godkänd nu, men inte på 80-talet till början av 2000-talet då han fick rollen i dubbningar gjorda för TV3 utan inblandning av varken Warner Brothers eller Turner. Jag skulle tro att Steve fick rollen 1990 och spelade honom fram tills 2001 i mediadubb dubbningar.

Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 19:29:02
Självklart är han godkänd nu, men inte på 80-talet till början av 2000-talet då han fick rollen i dubbningar gjorda för TV3 utan inblandning av varken Warner Brothers eller Turner. Jag skulle tro att Steve fick rollen 1990 och spelade honom fram tills 2001 i mediadubb dubbningar.
Stefan Frelander borde ha varit den officiella Scooby-Doo rösten från och med 1991 fram till 2015.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 19:32:16
Stefan Frelander borde ha varit den officiella Scooby-Doo rösten från och med 1991 fram till 2015.

Till skillnad från de andra som under 1991-2015 bytt röster ett antal gånger så har Scooby inte spelats av någon annan vid något tillfälle...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 19:42:06
Till skillnad från de andra som under 1991-2015 bytt röster ett antal gånger så har Scooby inte spelats av någon annan vid något tillfälle...
Under den perioden är det faktiskt bara 2 gånger som de andra karaktärerna har bytt röst. Första gången var när Sun Studio började dubba i Stockholm och andra gången var när Jesper Adefelt började spela Shaggy.

Steffan Rudvall

Vem hör vi detta klipp?

Personens mor och och syskon dubbar också.

Personen dubbade redan på senare delen av 90-talet då som barnskådespelare.

Personen har i flera produktioner spela kompis, syster och kärleksintresse till Leo Hallerstam.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 21:25:00
Vem hör vi detta klipp?

Personens mor och och syskon dubbar också.

Personen dubbade redan på senare delen av 90-talet då som barnskådespelare.

Personen har i flera produktioner spela kompis, syster och kärleksintresse till Leo Hallerstam.

Elina Raeder! Hennes mamma Louise Raeder och hennes bror Anton Olofsson Raeder dubbar också!  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 21:27:16
Elina Raeder! Hennes mamma Louise Raeder och hennes bror Anton Olofsson Raeder dubbar också!  :)
Ja, men glöm inte hennes andra bror Edvin Raeder.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 21:29:09
Ja, men glöm inte hennes andra bror Edvin Raeder.

Honom har jag aldrig hört talas om förut, vilka roller har han gjort?

Steffan Rudvall

Vem hör vi detta ljudklipp?

Personen föddes i början av 1990-talet. Personens föräldrar och syskon dubbar också. Personen har spelat sidekick på Disney Channel och Nickelodeon. Personen spelar även vampyr i en Sony animation film.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 21:48:49

Personen föddes i början av 1990-talet. Personens föräldrar och syskon dubbar också. Personen har spelat sidekick på Disney Channel och Nickelodeon. Personen spelar även vampyr i en Sony animation film.

Mikaela Ardai Jennefors.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 29 juni 2021 kl. 21:48:49

Mikaela Ardai Jennefors, hennes föräldrar Joakim Jennefors och Charlotte Ardai Jennefors och hennes syster Amanda Jennefors dubbar också, minns inte om hon har fler syskon, isåfall måste jag glömt det och likaså glömt vilka sidekicks hon spelat på Disney Channel och Nickelodeon, men vampyren är iallafall till 100% Mavis i Hotell Transylvanien filmerna!  :)

Edit: Jag ser nu att Simon Axelsson hann före men jag har svaren på varför jag tror det ståmmer!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juni 2021 kl. 21:55:35
Mikaela Ardai Jennefors, hennes föräldrar Joakim Jennefors och Charlotte Ardai Jennefors och hennes syster Amanda Jennefors dubbar också, minns inte om hon har fler syskon, isåfall måste jag glömt det och likaså glömt vilka sidekicks hon spelat på Disney Channel och Nickelodeon, men vampyren är iallafall till 100% Mavis i Hotell Transylvanien filmerna!  :)

Edit: Jag ser nu att Simon Axelsson hann före men jag har svaren på varför jag tror det ståmmer!
Hon spelar Lilly i Hannah Montana och Harper i Magi på Waverly Place. Och för Nickelodeon har hon spelat Sam i iCarly samt Cat i Victorious.