Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2021 kl. 09:49:28
Om jag ger dig en ledtråd; filmen kom ut sent 1990-tal!
Gadget? Men själva tv-serien är väl inte Disney.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juli 2021 kl. 09:56:29
Gadget? Men själva tv-serien är väl inte Disney.

Svaret är rätt!

Nej själva serien är inte Disney, men TV-serien är välkänd, jag skrev aldrig att Gadget kom från Disney bara att spelfilmen är företagets adaption av en välkänd TV-serie, vilket den också är...

(Djungel George är förresten också adapterad från en TV-serie, Popeye likaså)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2021 kl. 09:59:36
Svaret är rätt!

Nej själva serien är inte Disney, men TV-serien är välkänd, jag skrev aldrig att Gadget kom från Disney bara att spelfilmen är företagets adaption av en välkänd TV-serie, vilket den också är...

(Djungel George är förresten också adapterad från en TV-serie, Popeye likaså)
Popeye är en en kortfilm serie inte en tv-serie.

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en 20-årig man som växer upp i djungeln och uppfostras av djur som tillhör en av människans närmaste släktingar!

Hans bästa vänner är en av dem med motsatt kön och en hispig elefant!

Han blir kär i en kvinna från England i hans ålder som är på expedition med sin pappa!

En elak tjuvjägare är deras guide och utnyttjar dem för att fånga mannens familj!

Vilken film är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juli 2021 kl. 10:00:38
Popeye är en en kortfilm serie inte en tv-serie.

Okej, men du fattar poängen iallafall!  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2021 kl. 10:02:50
Detta är en långfilm!

Den handlar om en 20-årig man som växer upp i djungeln och uppfostras av djur som tillhör en av människans närmaste släktingar!

Hans bästa vänner är en av dem med motsatt kön och en hispig elefant!

Han blir kär i en kvinna från England i hans ålder som är på expedition med sin pappa!

En elak tjuvjägare är deras guide och utnyttjar dem för att fånga mannens familj!

Tarzan 37.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

I denna blir sheriffen kidnappad och får två nya vänner i form av en sheriff av motsatt kön och ett fyrbent djur!

Hans vän ryndmannen kämpar för att rädda honom och tar med sig hunden, forntidsödlan, grisen och rotfrukten!

Allting hindras här av kidnapparen som är samlare, onda kejsaren med bollspruta och mannen som arbetar i gruvor!

Detta är första gången som rotfrukten är gift och så adopterar han motvilligt tre gröna varelser!

En svartvit fågel som inte kan flyga är sjuk i filmens början men blir sedan frisk i slutet!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2021 kl. 10:20:40
Detta är en långfilm!

I denna blir sheriffen kidnappad och får två nya vänner i form av en sheriff av motsatt kön och ett fyrbent djur!

Hans vän ryndmannen kämpar för att rädda honom och tar med sig hunden, forntidsödlan, grisen och rotfrukten!

Allting hindras här av kidnapparen som är samlare, onda kejsaren med bollspruta och mannen som arbetar i gruvor!

Detta är första gången som rotfrukten är gift och så adopterar han motvilligt tre gröna varelser!

En svartvit fågel som inte kan flyga är sjuk i filmens början men blir sedan frisk i slutet!

Toy Story 2 Disney Pixar klassiker 3.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Detta är fortsättningen på amfibiska prinsessan som nu har en dotter!

När dottern fyller 12 så blir hon mer och mer nyfiken på havet där hon inte får vara för fara!

Faran är förra häxans lika elaka syster plus hennes randiga haj som krympt, inte ont anande litar dottern på dem!

Dottern slår sig sedan ihop med två djur som inte vill något hellre än att bli hjältar!

I slutet blir dottern förrådd och förstår nu varför hon inte fick vara där, men hon lyckas med hjälp av sina vänner besegra häxan!

Sedan inser dottern och mamman att båda gjort stora misstag och gör så att båda kan vara amfibiska!

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Liksom sin föregångare består den av musikstycken men har fler värdar!

Ett stycke är med mannen som bygger arken för att rädda djuren och här är paradankan och hans flickvän med!

Ett stycke är med en grön kvinna och ett stort ståtligt djur med horn!

Ett stycke är med en kille i röd uniform som förälskar sig i en dansande tjej med vita kläder!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2021 kl. 10:37:21
Detta är en långfilm!

Liksom sin föregångare består den av musikstycken men har fler värdar!

Ett stycke är med mannen som bygger arken för att rädda djuren och här är paradankan och hans flickvän med!

Ett stycke är med en grön kvinna och ett stort ståtligt djur med horn!

Ett stycke är med en kille i röd uniform som förälskar sig i en dansande tjej med vita kläder!

Fantasia 2000 nummer 38.

Disneyfantasten