Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

MOA

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 14 september 2021 kl. 13:46:01
En spelman från Orsa

Jag förstår fortfarande inte, kan du formulera dig mera, ge oss tydligare ledtrådar...

Menar du Orsa Rovdjurspark eller orten Orsa?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 september 2021 kl. 15:06:39
Kalle Moraeus?

Ah, kändisen med dialekt som spelade gamen Dizzie i Djungelboken 2 som enda dubbningsroll...

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 september 2021 kl. 15:08:18
Ah, kändisen med dialekt som spelade gamen Dizzie i Djungelboken 2 som enda dubbningsroll...
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 september 2021 kl. 15:06:39
Kalle Moraeus?
Yes!Från Dalarna

Steffan Rudvall

Vem är detta?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2021 kl. 21:44:24
Vem är detta?

Det liknar Björn Gustafson även känd som Alfred i Emil-filmerna, han spelade även Luffaren och så är han Doktor Berglund i Madicken och Harry i Jönssonligan och har även spelar Broder Tuck i Robin Hood, en av Dalton-bröderna i en Lucky Luke film och Bull i tecknade Pelle Svanslös!  :) (sen är han också berättarrösten i Alfons Åberg)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2021 kl. 21:47:56
Det liknar Björn Gustafson även känd som Alfred i Emil-filmerna, han spelade även Luffaren och så är han Doktor Berglund i Madicken och Harry i Jönssonligan och har även spelar Broder Tuck i Robin Hood, en av Dalton-bröderna i en Lucky Luke film och Bull i tecknade Pelle Svanslös!  :) (sen är han också berättarrösten i Alfons Åberg)
Det är inte björn.

Disneyfantasten

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 september 2021 kl. 21:52:39
Vem är det då? Ledtrådar?
Jag har för mig att personen är din favorit när det kommer till en viss Disney karaktär och personen föddes 1941.