Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 augusti 2022 kl. 23:26:52Skulle gissa Thomas Engelbrektson.

1.  Shaggy tror jag

2.  Jokern tror jag

3.  Mr Potato Head

4.  Fred Flinta
Alla rätt!

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 augusti 2022 kl. 23:24:33När han fått sig ett mål han monster tål.

Skurken som egentligen bör vara Per

En grönsak, eller ska man kanske byta ut ordet grön?

Sun Studios egen grottman.

Vem är det jag söker?
Thomas Engelbrektsson må tro, och dessa är figurerna:

1. Shaggy
2. Jokern
3. Mr Potato Head
4. Fred Flinta?

Samt lägger in ett svar på en oställd fråga, Herman Tomtenisse.

EDIT: Tog för lång tid på mig att skriva men hoppas det funkar ändå.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet  1 augusti 2022 kl. 23:30:13Thomas Engelbrektsson må tro, och dessa är figurerna:

1. Shaggy
2. Jokern
3. Mr Potato Head
4. Fred Flinta?

Precis som Disneyfantasten har du alla rätt!

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet  1 augusti 2022 kl. 23:30:13Thomas Engelbrektsson må tro, och dessa är figurerna:

1. Shaggy
2. Jokern
3. Mr Potato Head
4. Fred Flinta?

Vem är Herman Tomtenisse?

Disneyfantasten

Detta är en långfilm

Huvudpersonen är ett sagoväsen som skapar levande trädgårdar till elaka drottningens förtret så hon förvisar honom till en storstad som straff men han råkar hamna i Stadsparken istället där han blir vän med två barn och gör sig hemmastadd i Stadsparken.

Detta är den film som skaparen själv inte alls är stolt över då han inte vill ha med den att göra längre.

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 augusti 2022 kl. 23:34:40Detta är en långfilm

Huvudpersonen är ett sagoväsen som skapar levande trädgårdar till elaka drottningens förtret så hon förvisar honom till en storstad som straff men han råkar hamna i Stadsparken istället där han blir vän med två barn och gör sig hemmastadd i Stadsparken.

Detta är den film som skaparen själv inte alls är stolt över då han inte vill ha med den att göra längre.

Vilken film är det jag söker?
Trollet i parken.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 augusti 2022 kl. 23:33:08Vem är Herman Tomtenisse?
Rudolf med röda mulens vän från Rudolf med röda mulen 2, som lämnade leksakstillverkningen och blev tandläkare istället.
Men det är helt okej.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet  1 augusti 2022 kl. 23:36:17Rudolf med röda mulens vän från Rudolf med röda mulen 2, som lämnade leksakstillverkningen och blev tandläkare istället.

Den är antagligen dubbad av Sun Studio eftersom Olli Markenros spelar snögubben och Stefan Frelander spelar teddybjörnen som klär ut sig till leksakstjuv sen minns jag att jag även hörde Thomas Engelbrektson i filmen.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 augusti 2022 kl. 07:51:51Den är antagligen dubbad av Sun Studio eftersom Olli Markenros spelar snögubben och Stefan Frelander spelar teddybjörnen som klär ut sig till leksakstjuv sen minns jag att jag även hörde Thomas Engelbrektson i filmen.
Off-topic, men är du säker på att det är Stefan Frelander som gör leksakstjuven? Själv tycker jag det låter som Olli även där.
Men det är helt okej.

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet  2 augusti 2022 kl. 11:30:40Off-topic, men är du säker på att det är Stefan Frelander som gör leksakstjuven? Själv tycker jag det låter som Olli även där.
Skulle du kunna göra ett ljudklipp?

Disneyfantasten

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 augusti 2022 kl. 11:46:09
https://www.youtube.com/watch?v=WigNxFuM1nM&t=151s

Jag får nog hålla med Lillefot det är inte Stefan det är Olli. Man hör lite Nalle Puh i den rösten.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 augusti 2022 kl. 11:54:56Jag får nog hålla med Lillefot det är inte Stefan det är Olli. Man hör lite Nalle Puh i den rösten.
Det var konstigt, jag kunde nästan svära på att det var Stefan...

Däremot hörde jag klart och tydligt att Markenros var snögubben.

Resten av rösterna kanske vi borde diskutera vidare i en ny tråd.

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 augusti 2022 kl. 12:22:29Det var konstigt, jag kunde nästan svära på att det var Stefan...

Däremot hörde jag klart och tydligt att Markenros var snögubben.

Resten av rösterna kanske vi borde diskutera vidare i en ny tråd.
Absolut, jag kan försöka fixa fram några ljudklipp från filmen så länge. Tills dess, så får trådtåget åka tillbaks på rälsen med en ny omgång av röstquiz.

Vilken röstskådis är det som hörs denna gång, eller vilken karaktär är det? Det räcker med något av svaren, men ni får såklart gissa på båda om ni vill.

Ledtråd: Från samma film som Solsting kom från, en liten flaxande varelse som gör en uggla till ett fån.
Men det är helt okej.