Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Lennartsson skrivet 15 oktober 2024 kl. 22:33:06Fel...

Okej, nu får ni en ledtråd som ni borde fatta

Lasse Svensson med storasystern Barbro "Lill-Babs" Svensson.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 oktober 2024 kl. 07:52:14Lasse Svensson med storasystern Barbro "Lill-Babs" Svensson.
I unga dar, bara sett en bild på honom & där var han gammal. Vad jag läst så är Lasse kameraskygg & är därför svår att hitta bilder på

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 16 oktober 2024 kl. 11:06:47I unga dar, bara sett en bild på honom & där var han gammal. Vad jag läst så är Lasse kameraskygg & är därför svår att hitta bilder på
Jag tror inte han var kameraskygg när han spelade i Tages för första bilden som Lennartsson delade är ju ett idolkort på Lasse.

MOA

Vilken film har denna intro musik?

BPS

Vad hör vi här? 

MOA

Citat från: BPS skrivet  6 november 2024 kl. 18:49:07Vad hör vi här?
Låter som 40-Tals opera
Är det seriöst ingen som kan min? Filmen är riktigt populär & har nämnts flera gånger här

BPS

Citat från: MOA skrivet  6 november 2024 kl. 19:15:55Låter som 40-Tals opera
Du har fel på två decennier det är ju första låten i Svärdet i stenen så svårt kan det väl inte vara att lista ut det när han faktiskt sjunger om ett svärd i en stenen i texten...

MOA

Citat från: BPS skrivet  6 november 2024 kl. 19:28:35Du har fel på två decennier det är ju första låten i Svärdet i stenen så svårt kan det väl inte vara att lista ut det när han faktiskt sjunger om ett svärd i en stenen i texten...
Aldrig hört den introlåten...

BPS

Citat från: MOA skrivet  6 november 2024 kl. 21:39:36Aldrig hört den introlåten...
Såklart du inte har, som Disney har misshandlat ljudet till den filmen går det inte att höra. I ljudklippet är det dock monoversionen så den låter bra.

Steffan Rudvall

Vilket är det lägsta tresiffriga talet?

Disneyfantasten

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 januari 2025 kl. 19:21:41Måste nog vara 100.
Där bortser du från negativa tal, svaret är -999.

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet  7 mars 2023 kl. 00:28:40Henry Stickmin:

Breaking the Bank.

Escaping the Prison.

Stealing the Diamond.

Infiltrating the Airship.

Fleeing the Complex.

kom inte på den senaste.......
Så det visade sig att det fanns ett före alla andra.....

@Skokaka @MOA
- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 15 januari 2025 kl. 20:08:10Så det visade sig att det fanns ett före alla andra.....

@Skokaka @MOA
Visste egentligen detta, också. Alla dessa alternativen referenserades även i den ultimata finalen, men skillnaden är förstås att en utav dom faktiskt funkade. (Så även piloten gjordes det en remake utav, då.)

Mathilda Gustafsson

Klarar ni den här gåtan? Jag föddes år 1418 men är bara 27 år gammal. Hur då?