Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2021 kl. 13:08:05
Detta är en långfilm!

Den fortsätter berättelsen på den annorlunda killen nu respekterad!

Han förälskar sig på nytt i en blond tjej som i sin tur förälskar sig i honom!

Hans vänner från förra filmen har en son i denna film!

Detta är både en av företagets värsta animerade filmer någonsin och en av deras värsta uppföljare någonsin då den har fruktansvärt ful animation och en av familjefilmernas sämsta skurkar!

Vilken film är det jag söker?
Ringaren i Notre Dame 2?

Disneyfantasten

Steffan Rudvall

Detta är en långfilm!

En flicka börjar bråka med sin Mamma och tar med sig sin bror samt grannen och rymmer hemifrån utan pengar..

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juli 2021 kl. 15:28:42
Detta är en långfilm!

En flicka börjar bråka med sin Mamma och tar med sig sin bror samt grannen och rymmer hemifrån utan pengar..

Ledtrådar?

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juli 2021 kl. 15:31:09
Svensk långfilm från 1970.

Nu fattar jag det! Det kan inte vara någon annan än På Rymmen Med Pippi Långstrump!

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juli 2021 kl. 15:31:09
Svensk långfilm från 1970.

Ursäkta mig men vem e mannen?

Henrik Karlsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2021 kl. 15:43:02
Nu fattar jag det! Det kan inte vara någon annan än På Rymmen Med Pippi Långstrump!
Citat från: MOA skrivet 19 juli 2021 kl. 15:53:11
Ursäkta mig men vem e mannen?
Jag tror tyvärr inte att Steffan kan svara er just nu...då han och hans fru just nu befinner sig på förlossningsavdelningen...

MOA

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 19 juli 2021 kl. 16:10:31
Jag tror tyvärr inte att Steffan kan svara er just nu...då han och hans fru just nu befinner sig på förlossningsavdelningen...
Kan du svara?

Henrik Karlsson

Citat från: MOA skrivet 19 juli 2021 kl. 16:54:29
Kan du svara?
Det är ganska självklart att mannen på bilden är polisen från På rymmen med Pippi Långstrump på svenska dubbad av Jan Nygren.

MOA

Citat från: Henrik Karlsson skrivet 19 juli 2021 kl. 16:58:13
Det är ganska självklart att mannen på bilden är polisen från På rymmen med Pippi Långstrump på svenska dubbad av Jan Nygren.
Ok,var allt jag ville veta

clara liljeberg

vilka blir förvandlade till katter och kor och strutsar och även fåglar?

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 20 juli 2021 kl. 06:34:57
vilka blir förvandlade till katter och kor och strutsar och även fåglar?

Yzma förvandlas till en katt

Sofia förvandlas också till en katt

En vakt i Kejsarens Nya Stil förvandlas till en ko (lite märkligt då han är en man så han borde ha blivit tjur istället)

En vakt i Kejsarens Nya Stil förvandlas till en struts

Vad gäller din senaste fråga beror det på vilka fåglar man menar, strutsar till exempel är ju fåglar även om de inte kan flyga!

Annars har jag svaret; Sofia förvandlas till fågel med hjälp av sin amulett, både sång-fågel (i det här fallet Blåsångare) och korp!

Merlock (som egentligen är en antropomorfisk varg) förvandlar sig själv till både örn och gam med hjälp av sin amulet!

Maui förvandlar sig själv till hök med hjälp av sin fiskkrok

Alla flickor på häx-festen (utom Sofia och Lucinda) samt Lucindas Mamma förvandlas till ugglor när drycken av misstag spills ut efter att kitteln vält!

Odette förvandlas till svan!

Blå Fen förvandlar sig till vit duva när hon lämnar ett brev till Pinocchio och Benjamin Syrsa!

Arthur/Pysen förvandlas till fågel (i det här fallet sparv) med hjälp av Merlins magi!

I Shrek 2 förvandlas alla vakter till vita duvor när en enorm kittel med dryck hälls ut i laboratoriet!

clara liljeberg

vilka blir förvandlade till apor,vildsvin och hyena och örn?

Disneyfantasten

Citat från: clara liljeberg skrivet 20 juli 2021 kl. 11:38:34
vilka blir förvandlade till apor,vildsvin och hyena och örn?

Louie och Cecilia i Rex och Hans Vänner förvandlas till apor, närmare bestämt schimpanser, och en av vakterna i Kejsarens Nya Stil förvandlas till en gorilla!

Merlock förvandlar som sagt sig själv till en örn! (så sätt och vis kanske man också kan räkna att Sikta förvandlas till en)

Vildsvin och Hyena minns jag tyvärr inte vilka som förvandlas till...