Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Kan vi lämna detta bakom oss?

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 20 juli 2021 kl. 11:47:48
Kan vi lämna detta bakom oss?

Menar du Clara Liljeberg?

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Det är fortsättningen på den evigt unga killen som kan flyga!

Hans flickvän från förra filmen har nu en dotter i samma ålder som hon själv var förut!

Dottern är så fokuserad på att skydda sig från stridsplan att hon slutat bry sig om fantasier och blir helt sur!

En natt blir dottern kidnappad av unga killens ärkefiende och hans besättning!

Väl framme i flygande killens land så är hon till en början inte särskilt glad att välkomnas och är surast på hans vän den glödande flygande tjejen!

Så småningom inser dottern att fantasi och sånt är ren magi och börjar även få förtroende på glödande flygande tjejen!

Vilken film är det jag söker?

clara liljeberg

tilbaka till landet ingenstans och vildsvinet var fille i herkules avsnitten och hyena var en av kirkes fångar.i ducktales var kirke en gris.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2021 kl. 11:59:34
Detta är en långfilm!

Det är fortsättningen på den evigt unga killen som kan flyga!

Hans flickvän från förra filmen har nu en dotter i samma ålder som hon själv var förut!

Dottern är så fokuserad på att skydda sig från stridsplan att hon slutat bry sig om fantasier och blir helt sur!

En natt blir dottern kidnappad av unga killens ärkefiende och hans besättning!

Väl framme i flygande killens land så är hon till en början inte särskilt glad att välkomnas och är surast på hans vän den glödande flygande tjejen!

Så småningom inser dottern att fantasi och sånt är ren magi och börjar även få förtroende på glödande flygande tjejen!

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den berättar fortsättningen på den före detta kökspigan som blev prinsessa!

Med hennes musvänner till hjälp berättas sagan med tre berättelser ur en bok av den magiska damen!

Den svenska rösten till huvudrollen passar perfekt till rollen medan magiska damens och monokel-mannens röster är raka motsatsen till passande!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2021 kl. 12:11:07
Detta är en långfilm!

Den berättar fortsättningen på den före detta kökspigan som blev prinsessa!

Med hennes musvänner till hjälp berättas sagan med tre berättelser ur en bok av den magiska damen!

Den svenska rösten till huvudrollen passar perfekt till rollen medan magiska damens och monokel-mannens röster är raka motsatsen till passande!

Askungen 2?

Disneyfantasten

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en föräldralös flicka som bor tillsammans med sin vuxna syster!

En dag kommer en blå rymdvarelse hem till henne och hon tror att han är en hund!

Den blå varelsen ställer till problem för han är ett "ondskefullt" experiment som en fyrögd rymdvarelse har skapat!

Den fyrögda varelsen är här för att hämna honom och hans vän den enögda varelsen är också med!

Så småningom flyttar de tre nämnda rymdvarelserna in hos dessa två systrar för att bo där!

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juli 2021 kl. 12:21:49
Jag föredrar Askungen 3.

Är det filmmässigt eller för rösterna?

Jag tycker att dubbningen av 3an är bättre då Gudmoderns röst förbättrats, Hertigens röst är visserligen inte perfekt i 3an men bättre än rösten i 2an iallafall, föredrar dock utan tvekan rösten i 1967-års dubbning av första filmen!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2021 kl. 12:23:00
Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en föräldralös flicka som bor tillsammans med sin vuxna syster!

En dag kommer en blå rymdvarelse hem till henne och hon tror att han är en hund!

Den blå varelsen ställer till problem för han är ett "ondskefullt" experiment som en fyrögd rymdvarelse har skapat!

Den fyrögda varelsen är här för att hämna honom och hans vän den enögda varelsen är också med!

Så småningom flyttar de tre nämnda rymdvarelserna in hos dessa två systrar för att bo där!

Lilo och Stitch 41.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juli 2021 kl. 12:25:01
Lilo och Stitch 40.

Rätt igen! (eller 41 beroende på hur man ser det)

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en kille som gör rymdsurfing men ofta hamnar i problem med polisen vilket gör hans mamma orolig!

Tillsammans med ett gäng rymdfigurer så beslutar han för att leta efter skatten i rymden!

På vägen dit träffar han bl.a. en robot!