Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2021 kl. 12:26:10
Jag tror att filmen kan heta Tingeling och piratfen eller något liknande.

Du gissade rätt!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en kvinna med vingar och horn som hämnas när hon inte blir inbjuden!

Hon kastar en förbannelse över kungens dotter!

Under prinsessans uppväxtid så bildar hon en moderlig relation till henne!

Efter att prinsessan får veta sanningen så sticker hon sig i fingret och somnar djupt!

Men kvinnan lyckas väcka prinsessan till liv igen!

Det visar sig att kungen är ondskefull och hämndlysten mot kvinnan för dotterns skull (samt drottningens/hustruns också) och han är t.o.m. elak mot sin egen dotter!

I slutet lyckas den elake kungen besegras och kvinnan lyckas bilda vänskap med féerna och prinsessan!

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 12:34:25
Detta är en långfilm!

Den handlar om en kvinna med vingar och horn som hämnas när hon inte blir inbjuden!

Hon kastar en förbannelse över kungens dotter!

Under prinsessans uppväxtid så bildar hon en moderlig relation till henne!

Efter att prinsessan får veta sanningen så sticker hon sig i fingret och somnar djupt!

Men kvinnan lyckas väcka prinsessan till liv igen!

Det visar sig att kungen är ondskefull och hämndlysten mot kvinnan för dotterns skull (samt drottningens/hustruns också) och han är t.o.m. elak mot sin egen dotter!

I slutet lyckas den elake kungen besegras och kvinnan lyckas bilda vänskap med féerna och prinsessan!

Maleficent

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Här fortsätter det om det flygande fordonet bara ett år efter att första filmen hade premiär!

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 08:04:35
Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en rödhårig tjej med krulligt hår som har som hobby att rida på sin häst och skjuta med sin pilbåge och hon är en så skicklig skytt att hon nästan aldrig missat ett skott!

Hennes mamma vill att hon ska vara elegant och nobel men hon själv vill vara vild och fri, så efter ett bråk lyckas hon av misstag förvandla sin mamma till Björn!

Hennes pappa har förlorat ett ben till en elak Björn sedan flera år tillbaka och har därför träben och som hämnd jagar han alla björnar sedan dess, så småningom lyckas han få tag i rätt Björn med hjälp av sin dotter!

I slutet lyckas hon lösa allting och hennes mamma blir människa igen!

Hon är den första prinsessa från systerföretaget som fått platsa bland de andra!

Merida e den första Disneyprinsessan som inte har ett kärleksintresse

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 12:49:12
Detta är en långfilm!

Här fortsätter det om det flygande fordonet bara ett år efter att första filmen hade premiär!

Räddningstjänsten.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Djurälvan tar in en hökunge i älvdalen då hon lyssnar på sitt hjärta men älvdrottningen påminner henne om att också lyssna på hjärnan!

Senare hittar hon ett odjur som dock är riktigt snällt!

Men en grupp älvor som kämpar för säkerheten är ute efter honom!

Senare lyssnar djurälvan både till sitt hjärta och sin hjärna!

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 14:03:56
Detta är en långfilm!

Djurälvan tar in en hökunge i älvdalen då hon lyssnar på sitt hjärta men älvdrottningen påminner henne om att också lyssna på hjärnan!

Ledtrådar: 2014, den sjätte filmen i sitt slag!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 14:03:56
Detta är en långfilm!

Legenden om önskedjuret?

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en 14-årig kille som ägnar för mycket tid med olagliga robotfighter!

Han bor hos sin moster eftersom han är föräldralös!

Hans storebror uppmuntrar honom till att börja på högstadiet istället!

Där får han vänner i form av en svarthårig tjej, en stor mörkhyad kille, en långsmal blond tjej med glasögon, alla dessa tre med lustiga namn påhittade av den fjärde; en kille med vanligt namn och dinosaurie-dräkt!

Sedan visar hans storebror honom sin uppfinning; en uppblåsbar robot som alltid ställer upp för säkerhet och vård!

En dag mister han sin storebror i en brandolycka!

Då är det upp till uppblåsbara roboten och de fyra andra vännerna att hjälpa honom!

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 15:29:56
Detta är en långfilm!

Den handlar om en 14-årig kille som ägnar för mycket tid med olagliga robotfighter!

Där får han vänner i form av en svarthårig tjej, en stor mörkhyad kille, en långsmal blond tjej med glasögon, alla dessa tre med lustiga namn påhittade av den fjärde; en kille med vanligt namn och dinosaurie-dräkt!

Sedan visar hans storebror honom sin uppfinning; en uppblåsbar robot som alltid ställer upp för säkerhet och vård!

Då är det upp till uppblåsbara roboten och de fyra andra vännerna att hjälpa honom!

Big Hero 6!
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 15:29:56
Detta är en långfilm!

Big Hero 6 53.