Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 20:20:21
Svaret är rätt!

Jag personligen har inte sett filmen sedan januari 2016...
Jag har heller inte sett den sedan biopremiären.

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en modern och civiliserad värld med däggdjur från hela jorden i alla slags storlekar från de största elefanterna till de minsta små mössen!

Huvudrollen är en kanin som inte vill något hellre än att bli polis!

Hon blir inte särskilt rättvist mottagen av polischefen med horn och poliskåren består mest av större djur!

Men receptionisten som gläds åt att se henne, han älskar att äta munkar och är stort fan av den populära popstjärnan med horn!

När ett vattendjur längtar alltmer efter sin saknade man så tar kaninen på sig uppdraget att försöka hitta honom!

Hon tar hjälp av en listig räv!

När andra innevånare inkluderar bl.a. kaninens föräldrar, en räv-bagare, en tundra-boss och hans dotter, ett naket djur med horn och fluffig päls, ett kattdjur som är Limousinförare, ett får som jobbar med kemi, en tjuvaktig vessla, en ullig kvinna med glasögon och dold agenda, osv.

Vilken film är det jag söker?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 20:49:14
Detta är en långfilm!

Den handlar om en modern och civiliserad värld med däggdjur från hela jorden i alla slags storlekar från de största elefanterna till de minsta små mössen!

Huvudrollen är en kanin som inte vill något hellre än att bli polis!

Hon blir inte särskilt rättvist mottagen av polischefen med horn och poliskåren består mest av större djur!

Men receptionisten som gläds åt att se henne, han älskar att äta munkar och är stort fan av den populära popstjärnan med horn!

När ett vattendjur längtar alltmer efter sin saknade man så tar kaninen på sig uppdraget att försöka hitta honom!

Hon tar hjälp av en listig räv!

När andra innevånare inkluderar bl.a. kaninens föräldrar, en räv-bagare, en tundra-boss och hans dotter, ett naket djur med horn och fluffig päls, ett kattdjur som är Limousinförare, ett får som jobbar med kemi, en tjuvaktig vessla, en ullig kvinna med glasögon och dold agenda, osv.

Din profilbild, Zootropolis 54.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 23 juli 2021 kl. 21:00:40
Din profilbild, Zootropolis 54.

Alldeles riktigt!

Zootropolis är i mitt tycke en av de bästa, snyggaste, vackraste, intressantaste och intelligentaste filmerna som studion någonsin har gjort, dels för att den kombinerar båda mina stora intressen och dels för att den är så bra på att ta upp så många ämnen och hantera dem på ett så bra sätt, det märks lång väg att både skaparna och animatörerna har haft mycket roligt med filmen och så innehåller den mängder av Easter Eggs och sidepuns och Pop-Culture skämt!

clara liljeberg

som att anna och elsa är uttrar.

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en pojke som bor i djungeln med sin "familj" vargarna och sin mentor den svarta leoparden!

En dag vid torka så tar den ondskefulla tigern chansen att yttra sin åsikt om människor!

Pojken erbjuder sig att bege sig till människobyn på egen hand och tar skjuts av en buffelhjord!

På vägen dit blir han hypnotiserad av ormen!

Men han räddas av en Björn!

Samtidigt har tigern dödat vargfadern som hämnd!

Den svarta leoparden möter upp pojken och björnen och berättar sedan för björnen vad som hänt och att pojken ska till människobyn och björnen tvekar inte att förråda pojken!

Efter detta kidnappas pojken av apor och förs till deras kung, en (utdöd) gigantisk primat, kanske över 4 meter hög och uppåt 1 ton tung, han erbjuder honom att stanna och tjäna honom, men det visar sig sedan att han är riktigt våldsam och ondskefull och försöker förgöra pojken och alla som försöker rädda honom!

I sin ilska stjäl pojken eld från människobyn för att hämnas på tigern och det blir en slutstrid mellan dem!

Någon svensk dubbning av denna film existerar inte och behövs knappast eftersom filmen riktar sig till lite äldre publik!

Trots att denna film mottogs av positiva recensioner och blev hyllad av folk och kritiker och fick en Oscar för bästa specialeffekter så är det otvivelaktigt och utan tvekan bland det absolut värsta som företaget någonsin producerat och saknar manus, själ, hjärta och humor och alla konflikter är forcerade och den känns både idiotisk och daterad när det gäller alltifrån karaktärerna, personligheterna, skådespelarna, inlevelsen, castingvalen, animationen, storyn/handlingen, manuset, osv. och är en enorm förolämpning mot hela företagets anseende! (detta trots att andra företag gjort betydligt värre adaptioner) och det är uppenbart att denna film endast producerades för att tjäna stålar för det syns lång väg!

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 21:41:11
Detta är en långfilm!

Den handlar om en pojke som bor i djungeln med sin "familj" vargarna och sin mentor den svarta leoparden!

En dag vid torka så tar den ondskefulla tigern chansen att yttra sin åsikt om människor!

Pojken erbjuder sig att bege sig till människobyn på egen hand och tar skjuts av en buffelhjord!

På vägen dit blir han hypnotiserad av ormen!

Men han räddas av en Björn!

Samtidigt har tigern dödat vargfadern som hämnd!

Den svarta leoparden möter upp pojken och björnen och berättar sedan för björnen vad som hänt och att pojken ska till människobyn och björnen tvekar inte att förråda pojken!

Efter detta kidnappas pojken av apor och förs till deras kung, en (utdöd) gigantisk primat, kanske över 4 meter hög och uppåt 1 ton tung, han erbjuder honom att stanna och tjäna honom, men det visar sig sedan att han är riktigt våldsam och ondskefull och försöker förgöra pojken och alla som försöker rädda honom!

I sin ilska stjäl pojken eld från människobyn för att hämnas på tigern och det blir en slutstrid mellan dem!

Någon svensk dubbning av denna film existerar inte och behövs knappast eftersom filmen riktar sig till lite äldre publik!

Trots att denna film mottogs av positiva recensioner och blev hyllad av folk och kritiker och fick en Oscar för bästa specialeffekter så är det otvivelaktigt och utan tvekan bland det absolut värsta som företaget någonsin producerat och saknar manus, själ, hjärta och humor och alla konflikter är forcerade och den känns både idiotisk och daterad när det gäller alltifrån karaktärerna, personligheterna, skådespelarna, inlevelsen, castingvalen, animationen, storyn/handlingen, manuset, osv. och är en enorm förolämpning mot hela företagets anseende! (detta trots att andra företag gjort betydligt värre adaptioner) och det är uppenbart att denna film endast producerades för att tjäna stålar för det syns lång väg!

2016 års Djungelboken, som många, inklusive jag, tycker är riktigt bra.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 23 juli 2021 kl. 22:13:08
2016 års Djungelboken, som många, inklusive jag, tycker är riktigt bra.

Svaret stämmer!

Dock är jag en av de som tycker att filmen är farligt överskattad, många av Disneys live-action remakes på senare år (sedan 2010) tycker jag är helt okej, men just denna klarar jag helt enkelt inte av!

De enda riktigt bra enligt mig är 101 Dalmatiner 1996 och 102 Dalmatiner 2000!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Filmen följer fortsättningen på tjejen och den här gången är det bakom speglarna!

En ny ondskefull vid namn Tiden är i farten!

Filmen mottogs av negativa recensioner och både folk och kritiker har sågat filmen i bitar!

Denna film är tillägnad en skådespelare som avled i en sjukdom!

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 22:31:46
Detta är en långfilm!

Filmen följer fortsättningen på tjejen och den här gången är det bakom speglarna!

En ny ondskefull vid namn Tiden är i farten!

Filmen mottogs av negativa recensioner och både folk och kritiker har sågat filmen i bitar!

Denna film är tillägnad en skådespelare som avled i en sjukdom!

Alice i Spegellandet och den avlidne skådespelaren du nämnde är ju Alan Rickman.

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 23 juli 2021 kl. 22:43:39
Alice i Spegellandet och den avlidne skådespelaren du nämnde är ju Alan Rickman.

Stämmer bra!

Jag har fortfarande inte sett den filmen men har hört att den ska vara riktigt dålig...

(valde dock att inte nämna skådespelarens namn för att inte avslöja för mycket)

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den blå fisken lidandes av närminnesförlust är tillbaka och minns plötsligt sina föräldrar och saknar dem!

Tillsammans med den vit-orangea fisken och hans son så ger hon sig ut på en lång resa ända bort till Kalifornien!

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 juli 2021 kl. 22:50:43
Detta är en långfilm!

Den blå fisken lidandes av närminnesförlust är tillbaka och minns plötsligt sina föräldrar och saknar dem!

Tillsammans med den vit-orangea fisken och hans son så ger hon sig ut på en lång resa ända bort till Kalifornien!

Hitta Doris!

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den handlar om en pojke som mist sina föräldrar i en bilolycka!

Han träffar sedan en hårig drake!

Sedan träffar han också en kvinnlig skogsvaktare samt hennes pojkvän och hans dotter!

Vilken film är der jag söker?