Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juli 2021 kl. 09:36:24
Detta är en långfilm!

Den handlar om en pojke som bor med sin familj i Mexico!

Medan resten av hans familj är skomakare så är han väldigt intresserad av musik till hans farmors förtret!

Så småningom hamnar han i de dödas rike där han träffar sina döda familjemedlemmar men också en man som ständigt försöker ta sig in!

Senare träffar han en gitarrist spm han tror är hans förfader men det visar sig att han stal idéerna från ovannämnda man!

Det visar sig också att den envise mannen i själva verket är hans förfader!

När pojken kommer tillbaka till landet påminner han sin farmors mamma om hennes pappa strax innan hennes död!

I slutet blir pojken storebror!

Vilken film är det jag söker?

Coco!
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 24 juli 2021 kl. 09:41:26
Coco!

Rätt gissat!

En av systerföretagets bästa filmer i mitt tycke!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den fortsätter historien om superfamiljen!

Den här gången är det mamman som står i rampljuset medan pappan är hemma och ser efter barnen!

Så småningom får mamman veta att kvinnan ligger bakom det nya brottet!

Men tillsammans lyckas familjen lösa mysteriet och sätta henne i fängelse!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juli 2021 kl. 09:47:20
Detta är en långfilm!

Den fortsätter historien om superfamiljen!

Den här gången är det mamman som står i rampljuset medan pappan är hemma och ser efter barnen!

Så småningom får mamman veta att kvinnan ligger bakom det nya brottet!

Men tillsammans lyckas familjen lösa mysteriet och sätta henne i fängelse!

Superhjältarna 2 alltså 20.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

En mycket ovanlig pojke från förr är nu vuxen och gift och har dotter!

När hans bästa barndomsvän den dumma björnen (som fortsätter med sin undermåliga röst) dyker upp igen så blir han förskräckt!

Tillsammans beger de sig till platsen han brukade vara i som barn, där bor även det långörade djuret (vars röst nu försämrats efter att förra rösten som varit kvar i många år försvann strax innan inspelningen), den kloka fågeln och mamman med sin unge!

Björnen tar sedan med sig det lilla rädda djuret, det randiga studsande djuret och det dystra djuret för att tillsammans med dottern försöka få tillbaka hennes pappa!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juli 2021 kl. 10:03:44
Detta är en långfilm!

En mycket ovanlig pojke från förr är nu vuxen och gift och har dotter!

När hans bästa barndomsvän den dumma björnen (som fortsätter med sin undermåliga röst) dyker upp igen så blir han förskräckt!

Tillsammans beger de sig till platsen han brukade vara i som barn, där bor även det långörade djuret (vars röst nu försämrats efter att förra rösten som varit kvar i många år försvann strax innan inspelningen), den kloka fågeln och mamman med sin unge!

Björnen tar sedan med sig det lilla rädda djuret, det randiga studsande djuret och det dystra djuret för att tillsammans med dottern försöka få tillbaka hennes pappa!

Christoffer Robin och Nalle Puh.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den perfekta barnvakten är tillbaka och utan att ha åldrats!

Det är annat än vad man kan säga om de två barnen hon vaktade i förra filmen som båda nu är vuxna!

Pojken, nu i vuxen ålder har tre barn vars mamma (alltså hans hustru) är död och vad värre är; han har börjat bli elak mot sin tidigare barnvakt!

Flickan, nu i vuxen ålder, har märkligt nog inga barn alls trots att hon är äldst av de två syskonen!

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juli 2021 kl. 10:15:27
Detta är en långfilm!

Den perfekta barnvakten är tillbaka och utan att ha åldrats!

Det är annat än vad man kan säga om de två barnen hon vaktade i förra filmen som båda nu är vuxna!

Pojken, nu i vuxen ålder har tre barn vars mamma (alltså hans hustru) är död och vad värre är; han har börjat bli elak mot sin tidigare barnvakt!

Flickan, nu i vuxen ålder, har märkligt nog inga barn alls trots att hon är äldst av de två syskonen!

Mary Poppins Kommer Tillbaka

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Den lilla tjejen i rallyspelet har blivit hemlös och tar hjälp av sin vän den stora killen med stora händer för att rädda det!

De tar hjälp av en grön kille med stor näsa för att få ihop pengar till det!

På vägen träffar de en tuff tjej och hennes gäng som bor på de tuffa gatorna!

En blå kvinna med glasögon är riktigt trendig och hjälper också gärna till!

Så småningom träffar den lilla tjejen flera välkända tjejansikten; den vackra prinsessan, prinsessan med skorna, rosiga prinsessan, amfibiska prinsessan, franska bokälskande prinsessan, exotiska prinsessan, nordamerikanska prinsessan, kinesiska prinsessan, mörkhyade prinsessan, långhåriga prinsessan, rödhåriga prinsessan med krulligt hår och pilbåge, skandinaviska prinsessan, drottningen med iskrafter samt ö-födda prinsessan!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juli 2021 kl. 10:56:21
Detta är en långfilm!

Den lilla tjejen i rallyspelet har blivit hemlös och tar hjälp av sin vän den stora killen med stora händer för att rädda det!

De tar hjälp av en grön kille med stor näsa för att få ihop pengar till det!

På vägen träffar de en tuff tjej och hennes gäng som bor på de tuffa gatorna!

En blå kvinna med glasögon är riktigt trendig och hjälper också gärna till!

Så småningom träffar den lilla tjejen flera välkända tjejansikten; den vackra prinsessan, prinsessan med skorna, rosiga prinsessan, amfibiska prinsessan, franska bokälskande prinsessan, exotiska prinsessan, nordamerikanska prinsessan, kinesiska prinsessan, mörkhyade prinsessan, långhåriga prinsessan, rödhåriga prinsessan med krulligt hår och pilbåge, skandinaviska prinsessan, drottningen med iskrafter samt ö-födda prinsessan!

Disneyklassiker 56 Röjar Ralf kraschar internet.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 juli 2021 kl. 11:07:19
Disneyklassiker 56 Röjar Ralf kraschar internet.

Alldeles rätt!

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

En pappa som förlorad sin arm i kriget kommer hem till sina två barn på cirkusen och får veta att deras mamma dött i en sjukdom!

Cirkusens direktör nämner också att han sålt alla cirkusens hästar för att ha råd med en dräktig elefanthona!

Så småningom föds hennes unge men det visar sig att hans öron är alldeles för stora och hela ensemblen gör allt vad de kan för att dölja dem!

Men allting misslyckas och elefantmammans misshandlare retar henne för hennes unge och dör i en rasolycka!

Senare säljs mamman!

Under ett brandnummer visar det sig att elefanten med hjälp av sina öron kan flyga!

En rik man lyckas övertala ensemblen att samarbeta för att göra den annorlunda elefanten till stjärna!

En fransk kvinna som jobbar med trapetser hjälper pappan och barnen att lyckas med elefanten!

Det visar sig senare att mannen vill ha elefantungen för egen del!

Så ensemblen samarbetar för att rädda såväl elefantmamman som hästarna!

Senare får franska trapetskvinnan jobb på cirkusen och får bo tillsammans med pappan och barnen!

Och hela ensemblen har insett att varken elefanter eller andra vilda djur hör hemma på cirkusar!