Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 oktober 2021 kl. 22:02:01
Inte dubbningsrelaterat.

Är det Tom Hanks som Walt Disney i Saving Mr. Banks?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 oktober 2021 kl. 21:52:47
Vad ser vi här?

Det är Walt Disney eller rättare sagt Tom Hanks som föreställer Walt Disney.

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 oktober 2021 kl. 22:03:34
Är det Tom Hanks som Walt Disney i Saving Mr. Banks?
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 oktober 2021 kl. 22:03:46
Det är Walt Disney eller rättare sagt Tom Hanks som föreställer Walt Disney.
Ja.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 oktober 2021 kl. 22:04:17
Ja.

Det förstod jag inte, jag visste inte ens att Tom Hanks var med i den, ännu mindre att han spelade Walt Disney i den...

Däremot visste jag att Tom Hanks var med i Toy Story franschisen där han spelade Woody (spelades på svenska av Björn Skifs i de två första medan han i senare filmer dubbades av Jan Mybrand som tidigare även gjort honom i mindre framträdande sammanhang)

Sen har han även medverkat i Polarexpressen i vilken han dubbades av Roger Storm, samma med Simpsons Filmen...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 oktober 2021 kl. 22:07:23
Sen har han även medverkat i Polarexpressen i vilken han dubbades av Roger Storm, samma med Simpsons Filmen...
Vilket jag tycker är bra eftersom att Roger Storm är den som låter mest som Tom Hanks.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 oktober 2021 kl. 22:15:37
Vilket jag tycker är bra eftersom att Roger Storm är den som låter mest som Tom Hanks.

Jag kan hålla med om att Roger Storms röst är väldigt lik Tom Hanks...

Disneyfantasten

Detta är en karaktär!

Det är en 12-årig brittisk tjej som känner sig uttråkad av bildlösa böcker och gärna vill ha bilder för att komplettera sin perfektion!

Hon hamnar i en konstig värld där hon möter ett långörat djur med klocka, en öppning som kan prata och är hjälpsam och sympatisk, en sjömans-fågel, två rödklädda killar, ett mångbening och mångarmat djur med vattenpipa, en katt som ler hela tiden och kan göra sig osynlig, en korthuggne med hög hatt och hans kompis ett djur med långa öron!

Tillslut möter hon det landets drottning som avskyr när saker inte går hennes väg!

Men tjejen får sen veta att det bara var en dröm!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 oktober 2021 kl. 22:26:20
Detta är en karaktär!

Det är en 12-årig brittisk tjej som känner sig uttråkad av bildlösa böcker och gärna vill ha bilder för att komplettera sin perfektion!

Hon hamnar i en konstig värld där hon möter ett långörat djur med klocka, en öppning som kan prata och är hjälpsam och sympatisk, en sjömans-fågel, två rödklädda killar, ett mångbening och mångarmat djur med vattenpipa, en katt som ler hela tiden och kan göra sig osynlig, en korthuggne med hög hatt och hans kompis ett djur med långa öron!

Tillslut möter hon det landets drottning som avskyr när saker inte går hennes väg!

Men tjejen får sen veta att det bara var en dröm!
Alice flickan som följer efter Hans Lindgren.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en karaktär!

Det är en 12-årig tjej som bor i London och har två yngre bröder och en mamma och en pappa och en hund med mössa!

En natt får hon besök av en mycket ovanlig pojke vars ärkefiende är en kapten och hans besättning!

När hon blir vuxen får hon två egna barn!

Vilken karaktär söker jag?

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 oktober 2021 kl. 22:40:33
Detta är en karaktär!

Det är en 12-årig tjej som bor i London och har två yngre bröder och en mamma och en pappa och en hund med mössa!

En natt får hon besök av en mycket ovanlig pojke vars ärkefiende är en kapten och hans besättning!

När hon blir vuxen får hon två egna barn!

Lena heter hon, va?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 oktober 2021 kl. 22:43:55
Lena heter hon, va?

Helt rätt, Lena Maria Angela Darling, men Lena räcker bra!  :)

Disneyfantasten

Detta är en karaktär!

Det är ett randigt djur vars bästa vän är en Björn med stort beroende samt ett litet djur med rädsla!

Han hoppar ofta i marken som tillhör ett långörat djur som ofta blir irriterad av det!

En viss hoppande pojke ser upp till honom!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 oktober 2021 kl. 22:49:01
Detta är en karaktär!

Det är ett randigt djur vars bästa vän är en Björn med stort beroende samt ett litet djur med rädsla!

Han hoppar ofta i marken som tillhör ett långörat djur som ofta blir irriterad av det!

En viss hoppande pojke ser upp till honom!

Tiger/Tigger.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 oktober 2021 kl. 22:52:15
Tiger/Tigger.

Alldeles riktigt, karaktären som bytte namn när studion flyttade över till Karlskoga 1990...