Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2022 kl. 21:01:58Ledsen, jag kommer inte på...
Ingen annan som verkar gissa då? Jag antar att Moa kunde gissa en av dom. Men i hela fall, svaren kommer förmodligen senare idag...

Steffan Rudvall

En mushund - kan detta kanske vara Dijon?

Kungen av undervärlden - djävulen i Cuphead

En gul och elak man - kan detta vara Megaduck?

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 december 2022 kl. 21:29:36En mushund - kan detta kanske vara Dijon?

En av dessa är i hela fall rätt.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 december 2022 kl. 21:29:36En mushund - kan detta kanske vara Dijon?

På vilket sätt skulle Dijon vara en mushund?

Vem är djävulen i Cuphead?

Menar du NegaDuck eller Megaduck?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2022 kl. 21:45:05På vilket sätt skulle Dijon vara en mushund?

Vem är djävulen i Cuphead?

Menar du NegaDuck eller Megaduck?
Negaduck måste ha blivit autokorrektat eller så blandade jag ihop med Megavolt.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 december 2022 kl. 22:40:03Negaduck måste ha blivit autokorrektat eller så blandade jag ihop med Megavolt.

Fast Megavolt spelas ju ändå av Bertil Engh?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2022 kl. 23:02:35Fast Megavolt spelas ju ändå av Bertil Engh?
Ja men Nega & Mega är så pass nära att namnen går att blanda ihop.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 12 december 2022 kl. 17:17:05Han brukar vara med i riktigt mycket

Den kända musen

Ett litet djur som är bästa vän med ett större djur som har gasproblem

En hyena

En papegoja

En hjältefågel och hans onda tvilling

En pojke som är för alltid ung

Två tvillingar

En fläckig hund med en massa valpar

En fågel som inte kan flyga

En talande och ätbar liten figur

En mushund

Ett djur i havet

En groda och många andra

En mus med en passande röst, även om själva dubbningen han är med i var inte så särskilt lyckad

Kungen av undervärlden

En knubbig och ung katt

Ett kattdjur som är en mekaniker

"Kramp i tjocktarmen."

En Mexikan som stjäl låtar

En gul och elak man

Vem är det jag söker?
Det blev lite osäkerhet på sistone, så jag antar att jag säger bara svaren nu. Absolut är det Anders Öjebo, en röst som är kul att lyssna på i varje dubbning.

Svar: Musse Pigg, Timon, Banzai, Jago, Darkwing Duck och NegaDuck, Peter Pan, Tweedle Dee och Tweedle Dum, Pongo, Basse, Peppris, Tito, Sebastian, Kermit och några andra Muppar, Timothy Mus, Djävulen, PJ, Vildkatt, Våfflan, Ernesto de la Cruz och Mr. Burns.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 13 december 2022 kl. 23:45:52Det blev lite osäkerhet på sistone, så jag antar att jag säger bara svaren nu. Absolut är det Anders Öjebo, en röst som är kul att lyssna på i varje dubbning.

Svar: Musse Pigg, Timon, Banzai, Jago, Darkwing Duck och NegaDuck, Peter Pan, Tweedle Dee och Tweedle Dum, Pongo, Basse, Peppris, Tito, Sebastian, Kermit och några andra Muppar, Timothy Mus, Djävulen, PJ, Vildkatt, Våfflan, Ernesto de la Cruz och Mr. Burns.

Fast Tito är ingen mushund han är en chihuahua.

Var spelar Anders djävulen?

Vilken karaktär är Våfflan nu igen?

Angående Mr Burns: jag har aldrig vågat se den svenska dubbningen av Simpsons Filmen, därmed mitt icke-slogande.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2022 kl. 23:50:21Fast Tito är ingen mushund han är en chihuahua.

Var spelar Anders djävulen?

Vilken karaktär är Våfflan nu igen?

Angående Mr Burns: jag har aldrig vågat se den svenska dubbningen av Simpsons Filmen, därmed mitt icke-slogande.
Jo, men när jag var liten så brukade jag kalla chihuahuor för "mushundar" (jag visste inte vad de hette då) och förresten så är han liten, så det var meningen att det skulle vara klurigt. Kanske jag skulle ha sagt "chihuahua" men då blev det för lätt att gissa...

Som Steffan sa, Anders spelar Djävulen i The Cuphead Show! i Netflix.

Våfflan är en av de tre huvudfigurerna i Catscratch/Katter med klös.

Jag vet att den filmen hade en dubb som många klagade på, men jag tyckte att Anders var rätt bra som Mr. Burns. Synd bara att han inte hade många repliker i filmen...

Marcusen

Förlåt men hur är det meningen att vi ska veta vad du kallade chihuahuor när du var liten? 

Skokaka

Citat från: Marcusen skrivet 14 december 2022 kl. 00:20:12Förlåt men hur är det meningen att vi ska veta vad du kallade chihuahuor när du var liten?
Jag menar, de liknar ju möss. Så jag trodde att andra skulle fatta...

MOA

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 14 december 2022 kl. 14:11:27Varför läste jag int detta för?
Du kanske inte kollar in i denna tråden ofta? Men denna skulle du absolut ha gissat rätt på. 

MOA

Om ni kan detta vinner ni en godispåse