Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Nu tänker jag skriva om en karaktär:
Detta e spel som släpptes på SNES 1993
Protagonisten e en gnagare med en väldigt lång & fin svans som han kan besegra fiender med.De vanligaste e dock att han hoppar på fienderna & kastar vapen.
Gnagarens uppdrag e att stoppa en Yeti från att starta en ny istid, detta omnämns bara i enbart en version av spelet.De blev portat till 4 andra konsoler varav den första e den bästa.På vägen möter hjälten några riktigt könstiga & obehagliga bossar(Om ni sett de vet ni vad jag menar)
Vilken karaktär söker jag?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 januari 2023 kl. 21:00:20Nu tänker jag skriva om en karaktär:
Detta e spel som släpptes på SNES 1993
Protagonisten e en gnagare med en väldigt lång & fin svans som han kan besegra fiender med.De vanligaste e dock att han hoppar på fienderna & kastar vapen.
Gnagarens uppdrag e att stoppa en Yeti från att starta en ny istid, detta omnämns bara i enbart en version av spelet.De blev portat till 4 andra konsoler varav den första e den bästa.På vägen möter hjälten några riktigt könstiga & obehagliga bossar(Om ni sett de vet ni vad jag menar)
Vilken karaktär söker jag?
Jag tror att det är skunken Mr. Nutz? Verkar vara underskattat, då jag fick lära mig känna honom av dig.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 januari 2023 kl. 21:09:15Jag tror att det är skunken Mr. Nutz? Verkar vara underskattat, då jag fick lära mig känna honom av dig.
Rätt men Mr Nutz e ingen skunk,han e en ekorre!
Antagonisten delar också namn med en Mario fiende

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 januari 2023 kl. 22:01:05Rätt men Mr Nutz e ingen skunk,han e en ekorre!
Antagonisten delar också namn med en Mario fiende
Ha-Ha! Jag vet, det var på skoj. Förresten, skunkar är inte ens gnagare... Men hans svans är ju röd och vit, och har ett liknande mönster som en skunk, om den inte var svart och vit...

Jag kollade upp det, och det stämmer att yetin delar namn med en snögubbe (Mr. Blizzard), vilket sammanträffande. (Båda varelserna kallas ju för "snowman" på Engelska...)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 januari 2023 kl. 22:28:00Ha-Ha! Jag vet, det var på skoj. Förresten, skunkar är inte ens gnagare... Men hans svans är ju röd och vit, och har ett liknande mönster som en skunk, om den inte var svart och vit...

Jag kollade upp det, och det stämmer att yetin delar namn med en snögubbe (Mr. Blizzard), vilket sammanträffande. (Båda varelserna kallas ju för "snowman" på Engelska...)
Mr Nutz va före
Varifrån kommer citatet i min profil?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 januari 2023 kl. 22:36:10Mr Nutz va före
Varifrån kommer citatet i min profil?
Ledtråd?

Skokaka

Han är bra på att vara hund, och har varit det minst sex (eller sju) gånger

Ett hunddjur

Han är stjärnan av serien, men inte huvudfiguren

En engelsman som flyttar till ett annat land

En urtida pappa

En grinig pingvin

En sjungande gris

En bilmekaniker som också sjunger

En elak sir

En partykossa som har blivit en meme

Vem är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  5 januari 2023 kl. 00:36:46Han är bra på att vara hund, och har varit det minst sex (eller sju) gånger

Ett hunddjur

En urtida pappa

En grinig pingvin

En sjungande gris

En elak sir

Vem är det jag söker?

Hm, nu ska vi se...

1.   Dodger i Oliver och Gänget, titelrollen i Balto, Charlie i Änglahund 2, Buster i Lady och Lufsen 2 Ludde På Äventyr, Clifford, ja, det är de hundar jag kommer på hittills

2.   McVarg i Mästerdetektiven Droopy

3.   Patrik i Svampbob Fyrkant

4.   John Smith i Pocahontas

5.   Grug i Croodarna

6.   Rocko i Pingvinen och Lyckostenen

7.   Fred i Djungelgänget (han är ett Vårtsvin och han sjunger hela tiden, så ja, han är typ en gris kan man säga)

8.   Stone Chris i Rorri Racerbil

9.   Ruber i Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot

10. Otis i Bindgården

Svaret är alltså Tommy Nilsson!

Disneyfantasten

En räv som har en ovanlig vänskap

En prins som får lära sig att vara snäll

Ett lejon som länge avstått från musik

Vem är det jag söker?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  5 januari 2023 kl. 00:36:46Han är bra på att vara hund, och har varit det minst sex (eller sju) gånger

Ett hunddjur

Du kunde skrivit "Du!Tittar du på mig va?"

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 januari 2023 kl. 09:25:35Hm, nu ska vi se...

1.  Dodger i Oliver och Gänget, titelrollen i Balto, Charlie i Änglahund 2, Buster i Lady och Lufsen 2 Ludde På Äventyr, Clifford, ja, det är de hundar jag kommer på hittills

2.  McVarg i Mästerdetektiven Droopy

3.  Patrik i Svampbob Fyrkant

4.  John Smith i Pocahontas

5.  Grug i Croodarna

6.  Rocko i Pingvinen och Lyckostenen

7.  Fred i Djungelgänget (han är ett Vårtsvin och han sjunger hela tiden, så ja, han är typ en gris kan man säga)

8.  Stone Chris i Rorri Racerbil

9.  Ruber i Det Magiska Svärdet Kampen om Camelot

10. Otis i Bindgården

Svaret är alltså Tommy Nilsson!
Ja, bra. Det ända kvar är en av hundrollerna.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 januari 2023 kl. 09:31:16En räv som har en ovanlig vänskap

En prins som får lära sig att vara snäll

Ett lejon som länge avstått från musik

Vem är det jag söker?
Tommy Körberg

En räv som har en ovanlig vänskap - Micke

En prins som får lära sig att vara snäll - Odjuret/Prins Adam

Ett lejon som länge avstått från musik - Clay Calloway

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  5 januari 2023 kl. 13:59:25Tommy Körberg

En räv som har en ovanlig vänskap - Micke

En prins som får lära sig att vara snäll - Odjuret/Prins Adam

Ett lejon som länge avstått från musik - Clay Calloway

Helt riktigt!

Skokaka

Ett hunddjur

En urtida pappa

En grinig pingvin

En sjungande gris

En elak sir

Vem är det jag söker?

Någon som kan svara på vem den sjätte hunden är?

Förresten, här är en liten bonusfråga som jag glömde att lägga till i denna frågan, så jag lägger till honom också:

En valross från vårt land

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  5 januari 2023 kl. 19:47:31Någon som kan svara på vem den sjätte hunden är?

Förresten, här är en liten bonusfråga som jag glömde att lägga till i denna frågan, så jag lägger till honom också:

En valross från vårt land

Kommer inte på någon fiktiv valross i Sverige som spelats av Tommy Nilsson... (verkar inte finnas med på mitt kollage iallafall)

Jag finkammade mitt kollage och hittade bara de fem hundar som jag nämnde...

Å andra sidan är många av mina kollage rätt så förlegade och skulle behöva uppdateras...