Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Detta e ett spel:
Jag blir förvånad om ni känner igen spelet.
En tjej vaknar en natt och får syn på en fjäril som hon förösker fånga.Detta leder till ett äventyr i en sagolik skog med många faror.En bäverliknande fiende kan äta upp henne och hon kan också fastna i rävfällor.Det finns också många spikar ivägen.Hon får magiska krafter som gör att saker kan dyka upp och försvinna.I slutet ser hon sin egna spegelbild som leder henne raka vägen hem.Lite könstigt men hon kan ha gått igenom en parallell värld.
Om ni kan lista ut spelet blir jag riktigt förvånad

MOA

Citat från: MOA skrivet  2 maj 2023 kl. 19:43:42Detta e ett spel:
En tjej vaknar en natt och får syn på en fjäril som hon förösker fånga.Detta leder till ett äventyr i en sagolik skog med många faror.En bäverliknande fiende kan äta upp henne och hon kan också fastna i rävfällor.Det finns också många spikar ivägen.Hon får magiska krafter som gör att saker kan dyka upp och försvinna.I slutet ser hon sin egna spegelbild som leder henne raka vägen hem.Lite könstigt men hon kan ha gått igenom en parallell värld.
Jag tror jag har lyckats!Ingen verkar känna till detta spel

MOA

Citat från: MOA skrivet  2 maj 2023 kl. 19:43:42Detta e ett spel:
Ingen som vi känner till de?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 maj 2023 kl. 21:00:26Ingen som vi känner till de?
Tyvärr så verkar ingen av oss känna till det. Okej, vad är det för spel?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 maj 2023 kl. 21:30:47Tyvärr så verkar ingen av oss känna till det. Okej, vad är det för spel?
Ett flash spel som släpptes 2012

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 maj 2023 kl. 21:33:25Ett flash spel som släpptes 2012
Ledsen, ingen idé på vad det kan föreställa för spel. :-\

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 maj 2023 kl. 22:05:48Ledsen, ingen idé på vad det kan föreställa för spel. :-\
Måste va väldigt inspirerat av Limbo

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  5 maj 2023 kl. 13:22:26Måste va väldigt inspirerat av Limbo
Okej, detta var absolut nytt för mig.

MOA

Här kommer ett annat spel:
En liten tjej försöker hitta hem med hjälp av en magisk boll

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  5 maj 2023 kl. 14:28:22Här kommer ett annat spel:
En liten tjej försöker hitta hem med hjälp av en magisk boll
Leila and the Magic Ball? Sökte på detta och det låter ganska likt denna, kan vara rätt.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  5 maj 2023 kl. 14:57:49Leila and the Magic Ball? Sökte på detta och det låter ganska likt denna, kan vara rätt.
Där kom svaret rätt snabbt & de e rätt

Skokaka

MOA

I vilken film förekommer denna låt?

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  6 maj 2023 kl. 14:16:50I vilken film förekommer denna låt?
Det där var väl från långfilmen om Katten Felix?

Will Siv

Är inte säker om nån av er kan den här......

En serie Flash-spel om två flickvänner som driver en skönhetssalong ihop.

Den andre av dom ( som är godhjärtad ) vill ha det fint, men den andre ( som är motsatt ) försöker alltid "sabotera" det andra för skojs skull.

Dom har även en katt som är ett riktigt matvrak.

Vilka spel är det?
- what.